מה עושים המשקיעים הטובים ביותר כשמצב השוק מתחיל להדאיג?

מערכת5 דקות קריאה
התגובות של המשקיעים לירידה בשןק
שתף:

המסחר במניות יכול להיות די מסוכן, בוודאי אם מונח על הכף הון לא מבוטל. אם רק תמצמצו לרגע אתם עשויים להפסיד לא מעט, אבל המשקיעים הטובים ביותר יודעים לזהות סיכונים אפשריים. הם מודעים לשינויים בסביבה הפוליטית והכלכלית, וגם אם אנשים רבים כלל אינם מודעים להשלכות של מהלך כזה או אחר, הם חושבים צעד או שניים קדימה. כשהם מרגישים שהשוק במגמת ירידה הם נוקטים בכמה צעדים אפשריים, והנה כמה רעיונות שיכולים לעזור גם לכם.

 

צמצום עמדות מסוכנות

כשהם מרגישים שהסכנה אורבת להם, יש משקיעים שימהרו למכור נכסים פשוט משום שזה מה שרוב האנשים סביבם יעשו בשלב הזה. בפועל, משקיעים חכמים יותר יפעלו בזהירות רבה יותר. הם ימכרו קודם את הנכסים המסוכנים ביותר, ואפשר לזהות מי מסוכן יותר. יש גם מי שימכור מניות יציבות יותר אם המשמעות היא שיוכל להתגונן טוב  יותר. יחד עם זאת, משקיעים קצת יותר מנוסים לא יפעלו באופן עצבני או נמהר. הם לא ימכרו הכל ויחכו בצד עד שהתמונה תתבהר. מי שמוכר הכל כנראה יחמיץ את הרווחים הגדולים שיגיעו עם התאוששות השוק. לכן, במקום למכור הכל, משקיעים חכמים מוכרים רק מניות מסוכנות, משפרים עמדות ושומרים על מניותיהן של החברות היציבות יותר.

 

המשקיעים החכמים יחכו בסבלנות
גם אם השוק נראה לא יציב, המשקיעים החכמים לא ממהרים למכור ולברוח – אלא הם מחכים לראות לאן נושבת הרוח

 

המשקיעים בוחנים את תזרים המזומנים

משקיעים מובילים יניחו לתיק ההשקעות שלהם גם כשהשוק רעוע, אבל הם לא ישקיעו מחדש גם כשמאזן המזומן שלהם גדל. אם המשקיעים מושקעים במידה רבה במניות הם עשויים לבחור במזומן כאמצעי לגידור מפני הפסדים בתיק ההשקעות שלהם. המזומן הרי לעולם לא יאבד מערכו אם הוא מנוהל כמו שצריך. זו בהחלט דרך טובה לשלוט בסערה, וגם אם המניות מפסידות חלק משמעותי מהערך שלהן, משקיעים עם מאגר מזומנים גדול יכולים לחכות עד שמצבו הרעוע של השוק יתייצב, ועד לרגע המושלם שבו אפשר להתחיל ולהשקיע מחדש. זה לא פתרון לטווח ארוך, כמובן.

 

 

מעבר להשקעות עם הכנסות יציבות

יש משקיעים שמעבירים את הקרנות שלהם להשקעות אשר מבטיחות להם הכנסה יציבה וקבועה, גם כשהשוק לא יציב. השקעות מהסוג הזה מוכרות לנו כאג"ח והן זמינות בכמה צורות אפשריות. מחירי אג"ח נוטים לפעול בניגוד למגמה בשוק, כך שגם כאשר השוק יורד – מחירי האג"ח דווקא עולים. צריך רק לזכור שהבחירה בכיוון הזה דורשת גם היא ערנות: אג"ח עשוי לאבד מערכו אם הריבית עולה. היום ייתכן שכדאי לכם לחכות ולא להשקיע באופן משמעותי באג"ח, למשל.

 

 

לקנות, לקנות, לקנות!

אם נקשיב לדבריו של וורן באפט, אחד המשקיעים הגדולים בעולם, הרי שהוא ממליץ לנו לחשוש כשאחרים נעשים חמדנים, ולהיעשות חמדנים כשאחרים מתחילים לפחד. במילים אחרות, אם השוק עולה ואנשים מתלהבים מהרווחים הגבוהים שהם מייצרים, אפשר רק להניח שיש נפילה בדרך, וכדאי להיערך לקראתה. דווקא ההשקעה בשוק שנמצא בירידה היא השקעה נבונה ומשתלמת, משום שזוהי ההזדמנות "לקנות בזול". יש בכך סיכון מסוים, כמובן, אבל רכישה במחיר זול כשהשוק יורד תגדיל את הסיכוי לרווחים גדולים כשהשוק יעלה.

 

המשקיעים קונים כשהשוק יורד
הושק יורד? לפי המשקיעים החכמים זה בדיוק הזמן לקנות בזול, וליהנות מהרווח כשהשוק יעלה

 

תכננו את תכנית האב שלכם

לכל משקיע יש אסטרטגיה ייחודית להתמודדות עם תנאי השוק. אתם יכולים להתייעץ עם מומחים באשר למצב השוק, להתעדכן במהדורות החדשות, ובכל מקרה מומלץ שלא תמהרו לשלוף פתרון מהשרוול. הגדירו מראש איך תפעלו במצבים השונים, איך תקבלו החלטות השקעה ואיך תעלו על המסלול לעבר הצלחה גדולה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme