10 עצות כלכליות של זהב לזוגות צעירים בתחילת דרכם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
קבלו עצות כלכליות לתחילת החיים המשותפים
שתף:

עם הבחירה להתחייב לבן או בת זוג, אנחנו קושרים את גורלנו בגורלו גם בהיבטים הכלכליים. העתיד הכלכלי שלכם קשור בקשרים הדוקים לעתיד שלכם מבחינות רבות אחרות, והמצב הכלכלי משפיע על איכות הקשר, כמות הילדים ש"תרשו לעצמכם" (כי גידול ילד הוא מלאכה הכרוכה בהוצאה כספים עצומה לאורך השנים), ואפילו באיכות החינוך, הטיפולים הרפואיים, ושעות הפנאי מהן תיהנו לאורך השנים. עכשיו, ממש עם תחילת הדרך המשותפת שלכם, הזמן המתאים ביותר לקבוע מסגרת של כללים, שתאפשר לכם עתיד כלכלי ורוד. הנה לפניכם, עשר עצות כלכליות שיסייעו לכם להתנהל בצורה חכמה יותר מבחינה פיננסית, ולאפשר רווחה כלכלית לאורך השנים המשותפות שלכם.

 

עצות כלכליות לזוג הצעיר
הרווחה הכלכלית שתזכו לה מושפעת ישירות מן הבחירות הצרכניות שתבצעו שניכם. על כן, מומלץ לקבוע כללים ולהתנהל בחוכמה, כדי לאפשר לעצמכם רווחה כלכלית לאורך החיים. עקבו אחר עצות כלכליות אלה, כדי לקבוע מסגרת לניהול התקציב הביתי שלכם

 

#1 – דעו הכן אתם עומדים

על מנת להשיג רווחה כלכלית, שניכם חייבים לקחת חלק בתכנון פיננסי מושכל. מומלץ שתבינו, שניכם, מה מסגרת התקציב החודשי שלכם, וכמה מתוך זה אתם חוסכים. שמרו על הוצאות במסגרת התקציב והתחייבו זה בפני זו (ולהיפך), שלא לחרוג מהתקציב באופן לא מתוכנן.

 

 

#2 – קבעו מסגרת לבזבוז וחיסכון

חשוב שחלק מההכנסה החודשית שלכם תיועד לחיסכון, לטובת גידול הילדים בעתיד או רכישה של דירה למשפחה. על כן, קבעו מסגרת של חסכון חודשי. זה יכול להיות רק כמה מאות שקלים, או סכומים גדולים יותר, אם יש בידכם לעמוד בזה. הקצו כ – 20% – 30% מהחיסכון לטווח ארוך, ואת השאר לחסכון לטווח בינוני

 

#3 – חסכו באופן מושכל לפנסיה

בין אם אתם שכירים או עצמאיים, בישראל חובה לנהל חסכון לעת הפנסיה. חשוב לנהל חסכונות אלה באופן מושכל, ולהכיר גם את הטבות המס המגיעות לצד חסכונות אלה (בעיקר עבור עצמאים). הקפידו על הקצאת משאבים מתאימה לחיסכון הפנסיוני שלכם, ואל תהססו ליצור עוד אפיקי חיסכון או השקעה, לקראת גיל הפרישה – כבר בגיל צעיר.

 

עצות כלכליות? תתחילו לחסוך!
בין שלל עצות כלכליות זו אחת החשובות – פשוט התחילו לחסוך לפנסיה, כבר עכשיו

 

#4 – תקשורת פיננסית מיטבית

לעיתים, העצות הכלכליות הטובות ביותר שתקבלו תגענה דווקא מבן או בת הזוג שלכם. קבעו כללים צרכניים שיגבילו אתכם במקרה של "בזבוז" רגשי. קבעו סכום גג שבכל הוצאה גבוהה ממנו, תתקשרו להתייעץ זה עם זה. כבדו את השפעתכם על הרווחה הכלכלית של בן הזוג.

 

 

#5 – נהלו את הביטוחים שלכם בחוכמה

אם אחד מכם הוא המפרנס העיקרי, כדאי שתשקלו ביטוח אבדן כושר עבודה או ביטוח חיים, שיבטיח כי רמת ההכנסה שלכם תישאר גם במקרים של פגיעה בכושר ההשתכרות. כדאי גם לבחון ביטוח רפואי פרטי שישלים את הביטוחים המוסדיים ויאפשר טיפולים רפואיים איכותיים.

 

#6 – מי מכם אחראי לניהול הפיננסי?

מומלץ לעקוב באופן קבוע אחר הפעילות הן בחשבון העו"ש והן בהוצאות באשראי. מומלץ שאחד מכם (הריאלי יותר) יהיה אחראי על ניהול העו"ש ויבצע בדיקות לפחות אחת לחודש, של הורדות האשראי והפעילות בחשבון העובר ושב שלכם.

 

#7 – חנכו את הילדים להתנהלות פיננסית חכמה

את אותן עצות כלכליות שאתם מיישמים בניהול התקציב המשפחתי, שתפו עם הילדים והחברים האחרים במשפחה. ככל שהילדים גדלים, הם הופכים שותפים לניהול התקציב הפיננסי של המשפחה – ולאחר מכן, הם נדרשים לנהל את ההכנסות וההוצאות של עצמם.

 

עצות כלכליות גם לילדים
העבירו כמה עצות כלכליות גם לילדים ולמדו אותם לחסוך מגיל צעיר

 

#8 – הימנעו מנטילת הלוואות

לא פעם, נטילת הלוואה חוץ בנקאית מיידית שתאפשר פינוק והתרווחות או הגשמה של חלום ישן, נשמעת כמו עצה כלכלית טובה. קחו בחשבון, שההחזרים על ההלוואה יקטינו את ההכנסות החודשיות שלכם לאורך זמן. אם אתם לא יכולים לעמוד בהכנסה פחותה – הימנעו מנטילת הלוואות כאלה.

 

#9 – אל תתפתו לקסם האשראי

כרטיסי אשראי מאפשרים קבלת הלוואה ללא ריבית עבור ותשלום בעתיד עבור רכישות המבוצעות בהווה. בעוד מדובר בכלי פיננסי רב עוצמה – אנחנו רואים כי כרטיסי אשראי מעודדים התנהגות צרכנית בזבזנית ופחות ממושמעת ביחס לתקציב. תוכלו להימנע משימוש בכרטיסי אשראי, אם אתם מתקשים לשלוט ברמת ההוצאות בכרטיס.

 

#10 – עצות כלכליות – לצד הגשמת חלומות

לצד שפע עצות כלכליות מועילות, חשוב לזכור כי החיים קצרים ושגרת החיים היא לא פעם מתוחה – וחשוב לשלב בה הנאות, הגשמת חלומות, שמחה ואיכות חיים. על כן, אל תבחרו בדרך הסגפנית לניהול תקציב המשפחה, ואפשרו לעצמכם גם רכישות לא מתוכננות, חופשות, ימי כיף ופינוקים, שיזכירו לכם לשם מה אתם עושים את המאמץ. בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme