16 עצות כלכליות מהאנשים שעשו את זה בגדול

מערכת3 דקות קריאה
כך תצליחו בגדול - טיפים מהמנוסים
שתף:

ההצלחה היא מורה גרועה, או לפחות זה מה שביל גייטס טוען. הוא גם אמור לדעת, בתור אחד האנשים העשירים בעולם. גם הוא, כמו כמה אנשים מוצלחים ועשירים לא פחות, הצליח ונכשל לאורך הדרך. למזלנו יש לנו ממי ללמוד – והנה 16 עצות שיכולות להיות שוות הרבה מאוד כסף.

 

1 – תפעלו מתוך תשוקה

היכולת לגלות מה אנחנו אוהבים לעשות, ובוודאי היכולת להרוויח מזה כסף – זה כנראה האתגר הגדול ביותר עבור רובנו. וורן באפט טוען שמה שהניע אותו להצלחה בתחום ההשקעות הוא התשוקה שלו: "אם תראו אדם עם אינטליגנציה סבירה ותשוקה אדירה למה שהוא עושה, והוא יקיף את עצמו באנשים שיצעו לצדו גם אם הם לא מצליחים לראות את הצעד הבא, דברים יקרו".

 

עצה חשובה - לעבוד וליהנות
לעשות כסף ממה שאתם אוהבים לעשות – שילוב מנצח

 

2 – כתבו הכל

ריצ'רד ברנסון אמר כמה וכמה פעמים בעבר שיש לו המון רשימות, והוא תמיד מכין רשימות חדשות. חלקן כוללות את האנשים שאליהם הוא צריך להתקשר, אחרות מזכירות לו את הרעיונות שלו ויש גם רשימות של חברות שהוא רוצה להקים ושל אנשים שיכולים לעזור לו לעשות את זה. יש לו גם רשימה של נושאים לכתיבה, רשימת ציוצים שהוא רוצה לצייץ ואירועים שצפויים להתרחש ממש בקרוב. לטענתו אנחנו צריכים לכתוב הכל, בין אם זה נראה לנו חשוב ובין אם לא, כי כשיש לנו רשימה – יש לנו הרבה יותר מוטיבציה לפעול לפיה.

 

3 – לא הכל קשור למזל או לכישרון

אנחנו נוטים לא פעם לייחס את ההצלחה שלנו לזה שהיינו במקום הנכון בזמן הנכון, אבל בסופו של דבר אנחנו מגיעים להישגים בזכות עבודה קשה. שון קומבס (הידוע גם בכינוי פאף דאדי) למד את השיעור הזה בשלב מוקדם ולטענתו הוא למד כבר בגיל 12 שאם מעניקים שירות טוב ומיוחד ללקוחות – גם אם מדובר בקהל המאזינים למוזיקה שלו וגם אם הוא מוכר בגדים או אלכוהול – הוא מקבל תגמול על המאמץ.

 

4 – אל תהיו שחצנים

הציטוט שאיתו פתחנו – ההצלחה היא מורה גרועה – הוא ציטוט מפורסם של ביל גייטס והוא בהחלט מאמין בזה. לטענתו ההצלחה מפתה את האנשים החכמים ביותר וגורמת להם לחשוב שהם פשוט לא יכולים להפסיד.  אז אל תפסיקו ללמוד ואל תקבלו את ההצלחה כמובנת מאיליה. גם החכמים והמוכשרים ביותר יכולים להפסיד.

 

ההצלחה היא מורה גרועה
גם אם הצלחתם בגדול – זה לא אומר שאתם לא עשויים לגלות גם את טעם הכישלון

 

5 – תהיו ממושמעים יתר

העצה הזו נכונה לא רק בתחום הכלכלי אלא בכל תחום בחיים. אם אתם לא מצליחים לשלוט בהוצאות שלכם בכרטיס האשראי, ותרו עליו. מארק קיובן מאמין שמי שמחזיק בכרטיס אשראי בכלל לא רוצה להיות עשיר, ועדיף לנו להחזיק מזומן במקום, וגם לחסוך מזומן לשעת הצורך. למדו גם להיות צרכנים חכמים יותר, לוותר על דברים שאתם לא באמת צריכים ולחסוך כמה שיותר.

 

6 – המציאו תכנית משחק שעובדת בשבילכם

אנשים מצליחים רבים מוצאים שהרשימות עוזרות להם, אבל צריך לכבד את מה שבאמת עובד לכל אחד ואחת מאיתנו. אם תשאלו את בוזומה סיינט ג'ון, מנהלת בכירה לשעבר בחברת אובר, הרשימות דווקא הגבילו אותה. לעומת זאת, רשימות של יתרונות וחסרונות עזרו לה יותר משום שהם סייעו לה להשתכנע בעד ונגד רעיונות מסוימים, וברוב המקרים זה גם הוביל אותה לקבלת החלטות נכונות.

 

7 – דעו שזה לא יהיה קל

ג'ף בזוס נמצא במקום טוב בראש רשימת האנשים העשירים בעולם, וגם לו יש עצה חשובה. הוא נזכר באחד האימונים הראשונים שלו ובמאמן שלימד אותו שיעור חשוב: אנשים נוטים להאמין שאם יעבדו קשה מאוד הם יגיעו לתוצאה מושלמת בתוך שבועיים. במציאות נדרש אימון יומיומי למשך חצי שנה לפחות, ואם נדמה לכם שזה יקרה בתוך שבועיים אתם כנראה עומדים להרים ידיים. אם המטרה שלכם היא לקנות בית – אל תתנו לדרך הארוכה לייאש אתכם.

 

העבודה הקשה תניב פירות
היינו רוצים לספר לכם שזה יהיה קל אבל כדאי שתקבלו את העובדה שצפויים לכם המון אתגרים

 

8 – אתרו פתרונות אונליין

בראיון לאופרה וינפרי, סוזי אורמן סיפרה שהיא ממליצה בעיקר לנהל תקציב חודשי, להדגיש את ההוצאות הלא-הכרחיות ולצמצם אותם ב-10% מדי חודש עד שיישאר עודף של 100 דולר. היא גם מציעה לחפש מבצעים לפני שמבצעים רכישה כזו או אחרת, ואפילו שולחת אותנו לאתר קופונים, הכל כדי לבזבז כמה שפחות – ולחסוך כמה שיותר.

 

 

9 – לא צריך כסף כדי לייצר כסף

איש העסקים דיימונד ג'ון סיפר פעם בראיון ל-CNN שההצלחות שלו לא דרשו ממנו תקציב מיוחד, ואם מישהו אומר לכם שאתם חייבים להוציא כסף כדי לייצר כסף, זה ממש לא נכון. הצלחות וכישלונות הם פשוט חלק מהעניין, בין אם תשקיעו בהם תקציב גדול יותר ובין אם לא.

 

10 – שמרו על האשראי

קל מאוד להרוס את דירוג האשראי שלנו אבל הרבה יותר קשה לשקם אותו, ומייסדת החנות המקוונת והמצליחה Nasty Gal אומרת את זה מניסיון. סופיה אמרוסו נדדה ממקום למקום כשרדפה אחרי ההצלחה, מה שהוביל לאיחור בתשלומי החשבונות שלה ולפגיעה בדירוג האשראי. מהפגיעה הזו קשה יותר להתאושש.

 

שמרו על האשראי שלכם
קל מאוד להחריב את דירוג האשראי והרבה יותר קשה לשקם אותו

 

11 – היצמדו לעובדות

כדאי שתדעו מה הן העובדות וגם כדאי שתשימו אליהן לב. אחת הטעות המרכזיות של אנשים היא שהם מתעלמים מנתונים או מתכחשים לעובדות המוצגות בפניהם. היזם ג'ף בוסגאנג טוען שאנחנו צריכים לפעול רק על בסיס עובדות ולדעת מה היא המציאות ומה היא האמת לפיה אנחנו צריכים לפעול. אנחנו יכולים להחליט שנעשה משהו למרות שהסבירות להצלחה נמוכה, וזה גם יכול להצליח, אבל רצוי לדעת מראש מה הוא הסיכון ומה יידרש מאיתנו עד שנגיע להצלחה. דעו בדיוק מה מצב חשבון הבנק שלו וכמה אתם חייבים, ואל תספרו לעצמכם סיפורים.

 

12 – קבלו גם את הכישלונות

אשת העסקים האמריקאית שרה בלייקלי מציעה לנו לאמץ את הכישלונות ולהמשיך להאמין. לפחות זה מה שעזר לה להפוך למיליארדרית הצעירה ביותר באמריקה. מה שאתם לא יודעים עשוי להפוך לנכס הגדול ביותר שלכם אם יש לכם מספיק ביטחון כדי להגיד שתעשו את זה בכל מקרה, גם אם אף אחד לא לימד אתכם קודם איך עושים את זה נכון.

 

 

13 – מקסמו את הלמידה ולא את הרווחים

הסופר והיזם טים פריס קורא לנו לחשוב לטווח הארוך ולהתמקד בלמידה ולא ברווחים, לפחות אלה מאיתנו שעדיין נמצאים בשנות ה-20 לחייהם. בחרו לעבוד עם מומחים שמהם תוכלו ללמוד, נצלו את הזמן כדי לרכוש כישורים חדשים ובמקום לנסות להרוויח כמה שיותר ולחיות כמו מלכים – התמקדו בתהלך הלמידה.

 

14 – נהלו את הסיכונים שלכם

סיכונים גדולים יעניקו לכם תגמולים משמעותיים אבל זה לא אומר שאתם צריכים להתמקד בעשיית כסף, בטח אם אתם מתכננים לפרוש ביום מן הימים. איש העסקים ניל בלומנטל מציע לכם לא לתכנן צעדים גדולים שעשויים להוביל לכישלון מהדהד במיוחד, אלא לתכנן חזון אמיץ אליו תצעדו בצעדים קטנים ושקולים יותר.

 

ניהול סיכונים הוא קריטי
מותר לכם לקחת סיכונים אבל אולי כדאי לעשות את זה בצעדים קטנים

 

15 – תהיו עקשנים

ג'ולי רייס היא יזמית מצליחה מאוד והיא מייחסת חלק ניכר מההצלחה לעקשנות שלה. היא לא תעזוב את המשרד עד שהעבודה הושלמה ואם מישהו יבקש ממנה קפה והיא תשכח לשאול איך הוא שותה אותו, היא תחזור אל השולחן עם כל החלופות הקיימות – עם ובלי סוכר, עם ובלי חלב – אבל היא לא תחזור בידיים ריקות. העקשנות היא שתגרום לכם להמשיך לצעוד קדימה.

 

16 – הגדירו תכנית

אל תסמכו על המזל, בוודאי לא כשמדובר בכסף שלכם. למדו איך לנהל את הכסף והגדירו תכנית פעולה, לא משנה כמה מעט כסף יש לכם היום או מה המטרות שלכם. אלקסה וון-טובל, אשת עסקים וכתבת של הניו יורק טיימס. גם ההחלטה שלא לקבוע תכנית כלכלית היא תכנית – גם אם היא גרועה למדי.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme