השכר הנשחק של מהנדסי תכנה וותיקים – הגיע הזמן להתחדש

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מהנדסי תוכנה - יש לכם הזדמנות להגדיל הכנסה
שתף:

תחום הפיתוח והנדסת התכנה הוא מתחומי העיסוק הרווחיים בארץ. על פי סקר שערך לאחרונה אתר ALL JOBS – פיתוח תכנה הוא מהתחומים הרווחיים ביותר לעיסוק, בישראל של 2018.  המשכורות הגבוהות הן רק היבט אחד לתנאי ההעסקה האיכותיים עבור מפתחים – לצד תלוש שכר נדיב, בדרך כלל תמצאו גם אתגר אישי ועניין בעבודה, סביבה הידועה בטיפוח קהילתי ומרחבי עבודה גמישים ונוחים במיוחד, ודגש על שילוב של הנאה ועבודה.

 

לאחרונה נפתחו בישראל סניפים של חברות דיגיטל, הייטק, ופיתוח מהגדולות בעולם (בעיקר אמזון, ששינתה לחלוטין את "כללי המשחק" להעסקת מפתחי תוכנה בישראל, אבל גם אפל, פייסבווק, גוגל, ואחרות), והשפיעו על השכר עבור מפתחי תוכנה איכותיים. מהלך זה שינה את השכר הממוצע למפתחים מנוסים בישראל, והשווה את המשכורות המוצעות לאלה שניתן למצוא רק בחו"ל. מדובר בהזדמנות פז עבור מפתחים מנוסים בהתמחויות שונות – שחשוב לנצל. כיצד להפוך חלק מגל המשכורות העולה של מפתחי התכנה המנוסים? על כך – במאמר שלפניכם.

 

מהנדסי תוכנה עם שכר גבוה
מפתחי תכנה הם אלה המחזיקים בממוצע השכר החודשי הגבוה ביותר עבור משרות לא ניהוליות במגזר הציבורי. ביחד עם זאת, מי שבוחר להישאר בארגון אחד למשך זמן רב מידי, עלול למצוא כי תנאי ההעסקה שלו מיושנים, מה שאומר – שהוא עובד בשכר נמוך יחסית

 

התנאים, הסביבה – ותלוש השכר של החברות מחו"ל

לא רק גוגל מציעה לאנשי ההייטק שלה עבודה בסביבה צבעונית, מתחדשת, ומתגמלת; למעשה, זה הוא הסטנדרט למשרות הייטק בעולם כולו. כך קורה, שכאשר מגיעות לישראל חברות בינלאומיות כמו אפל, פייסבוק, אמזון, ואחרות – הן פשוט מקפיצות את התנאים, השכר, וההשקעה בעובדים המקובלים בישראל ומאפשרים עבודה במסגרות גמישות ומטפחות יותר מאלה שאנחנו מכירים מהארגונים המקומיים בישראל של לפני שנתיים. שוק המפתחים בישראל נמצא בתהליך של שינוי, כאשר אותן חברות אשר זיהו את פוטנציאל אנשי הפיתוח בישראל פותחות משרדים ומעסיקות אנשי פיתוח והייטק כאן בארץ, בתנאים של חו"ל. חברות הייטק, סטארטאפים וארגוני דיגיטל שלא יעדכנו את תנאי ההעסקה וגובה השכר – יישארו אר עם המפתחים שלא השכילו לנצל את האפשרויות שנפתחו בפניהם כעת.

 

 

60,000 ש"ח – פי שלושה מהשכר המקול בתחום

אמזון ישראל פרסמה את ממוצע השכר עבור מפתחים מנוסים שהיא מציעה במשרדיה בישראל – לא פחות מ – 60,000 ש"ח. עם תנאי העסקה כאלה, התחרות הנוצרת על ליבו של מפתח התוכנה המנוסה והמקצועי, מחייבת גם ארגונים מקומיים לעדכן את תלוש השכר שלהם, באופן מיידי.

 

אמזון משנה את החוקים
נראה שחברת אמזון השפיעה על חוקי המשחק לאחר שהכריזה על השכר שתשלם למהנדסי התוכנה שלה – 60,000 ש"ח

 

המפתחים רואים מולם עולם חדש של הצעות עבודה

לא רק תנאי ההעסקה מתחדשים, אלא גם היצע הארגונים המחפש להעסיק מפתחים איכותיים גדל ומשתנה. חשוב לדעת – עולם ההייטק סובל ממחסור המוערך בעד 10,000 אנשי פיתוח ותוכנה, והמחסור הזה רק הולך וגדל עם הביקוש למפתחים איכותיים ומנוסים שגדל באופן ניכר בכל שנה. אמנם, מפתחים בתחילת דרכם מתקשים לעיתים למצוא את הארגון שייתן להם הזדמנות במשרת פיתוח ללא ניסיון – אולם לאחר שנתיים שלוש של ניסיון בתחום, ועם ידע מספק ותחום התמחות מתאים – מפתחים טובים הם "אוצר" עבור ארגונים רבים בארץ, ועל מנת לפתות את אותם מפתחים, הם יציעו תנאי העסקה אטרקטיביים במיוחד.

 

 

ממוצע התעסוקה של מפתחי הייטק – פחות משלוש שנים

הנה עוד עובדה שחשוב לדעת – בעוד ממוצע השכר הולך ועולה בארגונים המחפשים לקלוט מפתחים חדשים, ממוצע העלייה בשכר עבור מפתחים שכבר עובדים בארגון, הוא לא יותר מאשר זניח. המשמעות היא, שאם אתם עובדים באותו ארגון מעל שנתיים, ואתם טובים בעבודתכם כמפתחים – הסיכוי שתשוו את השכר בארגון לזה שתוכלו לקבל אם תחפשו עבודה חדשה – הוא קטן, קטן מאוד. מה עושים? עורכים את קורות החיים שלכם כך שישקפו את הידע והניסיון שצברתם במהלך העבודה בארגון האחרון, מאתרים חברות הייטק וארגונים המחפשים עובדים שיש להם את הידע והניסיון שלכם, ומתחילים בהליך של קבלה לעבודה חדשה. לא רק הטבה משמעותית בתנאי ההעסקה (השכר, התנאים הסוציאליים, שעות העבודה, סביבת העבודה, ועוד) צפויים להשתפר – אלא גם האתגר, הגיוון, רמת העניין וההזדמנויות להתקדם שתראו מולכם, עם המעבר לעבודה בארגון חדש.

 

כבר 18,577 אנשים קיבלו הצעה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme