מצלמות 360 – מי באמת צריך אותן וכמה הן יעלו לכם?

מורן בלסר5 דקות קריאה
כל מה שחשוב לדעת על מצלמות 360
שתף:

מצלמות 360 מעלות מבשרות על מהפכה של ממש בתחום הצילום. כיום, בעידן הסמארטפונים המשמשים אותנו גם כמצלמות דיגיטליות איכותיות למדי, כולנו הפכנו, מי יותר ומי פחות, לחובבי צילום ולכן גם אם טרם התנסיתם בשימוש במצלמת 360 הרי שזה וודאי יקרה לכם בקרוב. מצלמת 360 מעלות, כפי ששמה מרמז, מאפשרת צילום תמונה של כל הסובב אותנו בבת אחת. במצלמות "רגילות" ניתן להנציח במסגרת צילום בודד רק את שנכנס בטווח של זווית מסוימת שקודקודה שוכן בעדשת המצלמה (אותה אנו אוחזים בדרך כלל בצמוד לעין שלנו). גודל הזוית תלוי בעדשת המצלמה, בדרך כלל מדובר על זווית של בין 90 מעלות ל – 180 מעלות. מספר חברות החלו מייצרות מצלמות משוכללות להן, במקום עדשה אחת בלבד, שתי עדשות הניצבות גב אל גב. כל אחת משתי המצלמות מסוגלת לתפוס את הסובב אותה בטווח של 180 מעלות, שתי המצלמות יחד מכסות אם כן את מלוא העולם סביבנו. התיאור הנ"ל בוודאי כבר מספיק כדי לעורר תאבון אבל תמונות סטילס ווידאו של כל המקיף את נקודת המבט שלנו הן רק ההתחלה. מצילומים של 360 מעלות ניתן להפיק קטעי מציאות מדומה (VR – Virtual Reality) תחום המתפתח במהירות תוך שהוא פותח בפנינו עולם חדש לחלוטין של חוויות.

 

מצלמות 360 יש לחברות הגדולות
חברות כגון סמסונג, LG, GoPro ועוד, החלו לשווק מצלמות 360 מעלות המאפשרות הנצחה, בוידאו או בסטילס, של כל הסובב אותנו בבת אחת. מצלמות כאלה מציעות הרבה יותר מזווית צילום רחבה, זאת משום שהן מניחות את הבסיס ליצירת חוויות מציאות מדומה

 

השימוש במצלמות 360 – אי אפשר להסתיר שום דבר

אולי הקסם הגדול ביותר של צילום ב – 360 מעלות הוא שבתמונה כזו הכול גלוי. בלתי אפשרי לבחור מה לכלול במסגרת התמונה, ה"פריים", חסל סדר התמקדות באזור מסוים או אובייקט כזה או אחר. צילום ב – 360 מעלות פירושו הנצחת כל הסובב אותנו ברגע הצילום, לכן חשבו היטב מבעוד מועד, אם יש משהו באזור הצילום, או ברדיוס שלו, שאנחנו לא רוצים לחשוף בצילום. הראיה ההיקפית של בני האדם מוגבלת לכ – 180 מעלות במישור האופקי וכ – 100 מעלות במישור האנכי. ישנם בעלי חיים, במיוחד חרקים, להם ראיה היקפית טובה הרבה יותר, ביניהם כאלה שרואים כמעט 360 מעלות, ועכשיו, בזכות מצלמות 360, גם אנחנו יכולים.

 

 

תמונה "מוזרה" שצריך להתרגל אליה

די במבט חטוף בתמונה שצולמה במצלמת 360 כדי להבין שמדובר בסוג חדש לגמרי של צילום. צילום בזווית ראייה רחבה מכונה "צילום פנוראמי" ואחד המאפיינים שלו הוא עיוות של מה שכלול באזורים המרוחקים ממוקד העדשה. מכיוון שצילום ב – 360 מעלות נעשה באמצעות שתי מצלמות "פנוראמיות" ישנו עיוות של המצוי באזור סביב קו התפר שבין מה שנקלט בעדשת מצלמה אחת ומה שתורמת לתמונה המצלמה השנייה.

 

תמונות משונות עם מצלמות 360
אין ספק שהתמונה שמתקבלת באמצעות מצלמות 360 היא משונה למדי אבל רק צריך להתרגל אליה

 

עיבוד ממוחשב מאפשר מבט סביב

מרגע שהצלחנו להנציח, לפחות מבחינת חוש הראייה, את כל מה שנמצא סביבנו הרי שהדרך ליצירת עולם המדמה את זה שצולם היא קצרה למדי. באמצעות עיבוד ממוחשב של תמונות סטילס וקטעי וידאו שצולמו באמצעות מצלמת 360 ניתן להקרין למי שחובש משקפי מציאות מדומה תמונה המציבה אותנו בנקודה בה הייתה המצלמה, מרגע זה אנו יכולים להביט סביב וממש לראות את מה שקלטה המצלמה.

 

 

מחירי מצלמות 360

אמנם מדובר בתחום חדש למדי אולם נכון לתחילת שנת 2018 כבר נמכרות כמה מצלמות המאפשרות צילום ב-360 מעלות. כך למשל מצלמת LGR105 360 (של חברת LG), מצלמת Rich Theta S 360, TGspot (של סמסונג) ומצלמת ה Fusion – החדשה של חברת גו-פרו. מחיריהן של מצלמות כאלה נע סביב 3,000 שקלים. כדי לדעת אם כדאי לכם להשקיע ולרכוש כבר עכשיו מצלמת 360 הביטו בתמונות וקטעי וידאו שצולמו במצלמות כאלה (קטעי וידאו שצולמו באמצעות מצלמות 360 מפורסמים ביוטיוב כאשר המספר "360" הוא בדרך כלל חלק מהכותרת. חפשו כאלה סרטונים, ותוכלו לצפות בהם גם באמצעות משקפי VR, להנאתכם). חשוב לא פחות להיחשף לחוויות של מציאות מדומה. אם אתם חושבים שזה לא בשבילכם מומלץ לכם לשקול שוב, אין ספק שבקרוב כל טלפון חכם יאפשר גם צילום ב – 360 מעלות, הורדת אפליקציה תאפשר לצפות במה שצילמנו בעזרת משקפי מציאות מדומה, דרך חדשה לגמרי להנציח רגעים כך שנוכל להיזכר וליהנות מהם שוב כמו גם לחלוק חוויות עם אחרים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme