סלקום TV, הוט ונטפליקס – ההתרחשויות בשוק הטלוויזיה

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
המצב של סלקום TV, פרטנר והרשתות הגדולות
שתף:

בשנת 2014 הושק שירות "סלקום TV" בישראל – לראשונה, חבילת תוכן המבוססת על רשת האינטרנט – ושבר את השוק. חבילת התוכן של סלקום TV הוצעה ללא אותיות קטנות, ללא חבילות בתוספת עלות וללא עלויות התקנה מנופחות – עבור 99 ש"ח לחודש. מאז ועד היום, בארבע השנים האחרונות, ניראה כי שוק חבילות התוכן והטלוויזיה מעל רשת האינטרנט צובר תאוצה, עם ספקיות שכמויות המנויים שלהן עולים ללא הפסקה, כמו סלקום TV, פרטנר TV, סטינג TV (מבית YES), Next מבית הוט – וכמובן נטפליקס, שעושה חייל מאז אפשרה ממשק משתמש בעברית לפני כשנה. לעומת אלה, ספקיות הטלוויזיה ה"ישנות", הן הוט ו – YES, מאבדות מנויים באלפים. מה קרה בשוק הטלוויזיה ברבעון האחרון, אילו חבילות חדשות הן אטרקטיביות במיוחד, ובמי כדאי לבחור?

 

 

השירותים של סלקום TV או נטפליקס
ספקיות תוכן כמו סלקום TV וכמובן נטפליקס, המבססות את השידורים מעל רשת האינטרנט, מציעות אלטרנטיבה מגוונת, עשירה, ואף זולה יותר, ביחס לשירותי הטלוויזיה של HOT ושל YES

HOT ו – YES – מאבדות אלפי מנויים לטובת סלקום TV ואחרות

לפני כחודש (מרץ 2018) פורסמו הדוחות הרבעוניים של חברות הטלוויזיה כמו HOT, YES וספקיות חבילות התוכן מעל רשת האינטרנט. מדו"חות אלו למדנו כי המגמה הצרכנית היא ברורה – בשלושת החודשים האחרונים בלבד, איבדה חברת HOT 6,000 מנויים, ולעומתה YES איבדה 9,000 מנויים לשירותי התוכן והטלוויזיה, המוצעים דרך חיבור פיזי לכבלים או בלוויין. לעומת המגמה הברורה של אבדן לקוחות בשתי חברות אלה – מספר המנויים של פרטנר TV זינק מעלה בכמעט 20,000 מנויים – וגם סלקום TV זכתה למספר דומה של מנויים חדשים.

 

בתגובה לתחרות הקשה ומחירי ה"לואו קוסט" של ספקיות התוכן החדשות בשוק הטלוויזיה, השיקה לאחרונה חברת YES את חבילת YES Ultimate, בחבילה הכוללת את כל התוכן של YES, כולל ערוצי פרימיום ו – VOD, תמורת מחיר קבוע של 199 ש"ח לחודש. גם חברת HOT וגם חברת YES פיתחו מוצר מתחרה במיתוג נפרד לחבילות תוכן מעל רשת האינטרנט ובמחירי "לואו קוסט" – עבור YES מדובר בשירות סטינג TV, המציע את התכנים של YES בחבילות תוכן ובמחירים מודולאריים על פי הרגלי הצפייה בבית.

 

מותג הטלוויזיה המוזלת של HOT הוא NEXT TV, אפליקציית תוכן המאפשרת צפייה דרך סטרימר או סמארטפון / טאבלט, בתכנים של HOT על פי החבילה. למשל, מציעה NEXT מבית HOT חבילת סדרות וסרטים מישראל והעולם (בשם NEXT TOTAL) בחיבור של עד חמישה מכשירים ועד שניים בשימוש בו זמני, עבור 29 ש"ח בחודש כולל חודש ראשון ללא תשלום; וחבילת 30 ערוצי תוכן עם ממיר מתקדם כולל ערוצי ילדים, לייפסטייל, ספורט, פנאי, ונוספים, תמורת 99 ש"ח לחודש.

 

 

חביבת הקהל ברבעון האחרון – פרטנר TV

פרטנר TV חוגגת ממש בימים אלה מעל 70,000 מנויים, עם גידול של כמעט 30,000 מנויים רק ברבעון האחרון. סלקום TV, שהצהירה כי היא מספקת שירותים למעל 180,000 מנויים, זכתה גם היא בכ – 30,000 מנויים חדשים, על פני שני הרבעונים האחרונים. שתי החברות מציעות חבילות תוכן בסכומים של 69 – 99 ש"ח.

 

סלקום TV ואחרות - כמה הן עולות?
השירותים של סלקום TV, נטפליקס או פרטנר בהחלט מצליחים לספק פתרון איכותי במחיר נוח

 

נטפליקס, סיפור הצלחה (מסחררת)

גם נטפליקס פרסמה לאחרונה את תוצאות הפעילות והרווחים שלה לרבעון הראשון של שנת 2018, עם רווחים גבוהים יותר מתחזיות הרווח, עם 7.5 מיליוני מנויים חדשים ברחבי העולם ברבעון, ואלפי מנויים בישראל. נטפליקס השיקה את שירותי הטלוויזיה בישראל, בממשק מעוברת ונוח לשימוש, רק ביולי 2017, אם כי היא מציעה תכנית עם כתוביות בעברית מאז סוף 2016. לפי הערכות, בישראל כ – 100,000 מנויי נטפליקס – והמספר הולך ועולה, עם תמחור נמוך יחסת עבור חבילת תוכן עשירה, הכוללת סדרות מקור, סרטים איכותיים סרטים בהפקה מקורית – אולם עדיין מעט מאוד תוכן ישראלי מקורי.

 

נטפליקס מציעה חבילת צפייה שכוללת את כל תכני האתר לשימוש דרך אפליקציה מסטרימר או מטאבלט / סמארטפון, תמורת 29.90 ש"ח לחודש, וחבילת פרימיום לצפייה בתכנים באיכות גבוהה יותר (HD ו – 4k) לשימוש בעד ארבעה מסכים בו זמנית, תמורת 49.90 ש"ח לחודש. תוכלו ליהנות מחודש ניסיון ללא תשלום בכל אחת מהחבילות לבחירתכם.

 

כדאי לדעת, שבחבילת פרטנר TV כלולה חבילת הפרימיום של נטפליקס ללא תשלום נוסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme