גוגל שופינג בישראל – הכירו את השילוב בין גוגל לבין שופינג אונליין

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האם גוגל שופינג מקיים כפי שהוא מבטיח?
שתף:

מצידו הימני של דף תוצאות החיפוש בגוגל (ה – SERP, Search Engine Result Page) הוסרו בתחילת שנת 2016 מודעות הפרסום הממומן. מאז, כשחיפשנו משהו בגוגל קיבלנו ארבע מודעות למעלה ומתחתן תוצאות "אורגניות", קישורים אל עמודים בהם תוכן שגוגל מזהה כרלוונטי לחיפוש שערכנו. המהלך הנ"ל של הסרת מודעות הצד היה בעצם שלב ראשון בהטמעת מעין "ערוץ קניות" מבית גוגל שכיום כבר מוכר בשמו הרשמי- גוגל שופינג ולאחרונה הפך זמין גם בישראל. פלטפורמת גוגל שופינג מאפשרת לעסקים להציג מודעות לשיווק ישיר של מוצרים מסוימים. מודעות כאלה מכונות PLA (Product Listing Ads) והן אלה שהחלו תופסות את מקומן של מודעות הפרסום הממומן, תחילה רק בצד הימני בדף תוצאות החיפוש ובהמשך גם בין המודעות בראש הדף ובתחתיתו. כאמור, גוגל שופינג הושק לאחרונה בישראל ועסקים שהשכילו להיערך מבעוד מועד, דוגמת אתר הקניות של קבוצת עזריאלי, הם הראשונים לקצור את הפירות. מה הוא גוגל שופינג ואיך תוכלו ליהנות ממנו?

 

גוגל שופינג - עוד המצאה של גוגל
כולנו מכירים את גוגל כמנוע החיפוש הגדול בעולם. למעשה גוגל הוא כבר מזמן הרבה מעבר לכך עם שלל פיצ'רים כגון ניווט (Google maps), שירות דואר אלקטרוני (Gmail), תמונות של כל מקום בעולם (Google Earth), אחסון בענן (Google drive) ועוד. לאחרונה הושק בישראל שירות חדש, גוגל שופינג, שוודאי ישפיע על הרגלי הקנייה של כולנו

 

גוגל שופינג מציג מודעות המובילות ישירות לעמוד ממנו ניתן לבצע רכישה מקוונת

ההבדל המהותי בין מודעות פרסום ממומן המוכרות לנו לבין מודעות גוגל שופינג הוא שממודעות גוגל שופינג מגיעים ישר לעמוד ממנו ניתן לקנות את המוצר שמופיע במודעה. הבדל נוסף הוא שבעוד במודעות הפרסום הממומן הדגש הוא על המלל, במודעות גוגל שופינג תמונת המוצר היא העיקר. במודעת גוגל שופינג יכול להופיע מוצר בודד או כמה, זה לצד זה. לחיצה על תמונת המוצר, או קישורים במודעה, תפנה אתכם לעמוד בחנות מקוונת, כל שנותר הוא לשלם ולחכות שהמוצר יגיע במשלוח לביתכם. כל מודעת גוגל שופינג כוללת תמונת המוצר, כותרת, מחיר, שם החנות ומידע נוסף כגון תיאור קצר ודירוג לקוחות. בעולם כבר נעשה שימוש נרחב בפלטפורמת הקניות המקוונות של גוגל. נכון לאפריל 2018 היא פועלת בלמעלה משלושים מדינות וכארבעים אלף סוחרים כבר מפרסמים  דרך קבע שלל מוצרים באמצעותה. מכיוון שמדובר במנוע חיפוש גוגל יודע ל"שדך" בין הגולש, כלקוח פוטנציאלי, לבין עסקים המציעים מוצרים שהגולש המסוים עשוי להיות מעוניין לרכוש, זה יכול להיות כל דבר שאפשר לקנות מרחוק ולקבל במשלוח, משרוך נעל ועד טבעת יהלום.

 

 

איך זה עובד

כדי להציג מודעות גוגל שופינג בית עסק צריך לפתוח חשבון Google Merchant Center, אליו מעלים רשימת מלאי מוצרים. מחשבון  זה ישאב גוגל את הנתונים שיוצגו לגולשים. השלב הבא הוא יצירת מסע פרסום שיגדיר איפה יוצגו המודעות, כמה מוכן המפרסם לשלם עבור כל הקלקה, מה התקציב היומי הכולל ועוד. מודעות גוגל שופינג יוצגו לא רק בדף תוצאות החיפוש של גוגל אלא גם בדפים של אתרים המאפשרים לגוגל להציג בהם מודעות, גם ביוטיוב (השייך לגוגל) יוצגו מוצעות גוגל שופינג. בגלל שמדובר במודעות המציגות מידע תמציתי וממוקד הן לא רק זוכות ליותר הקלקות אלא גם מבין המקליקים אחוז גבוה יחסית ממשיך ומבצע רכישה. למפרסמים חשוב לזכור שהחיוב הוא עבור לחיצה על המודעה ולא רק כשמבוצעת רכישה.

 

 

מודעות רלוונטיות מאוד

במדינות רבות גוגל שופינג כבר אחראי לנתח בלתי מבוטל מן הפעילות בשוק הקמעונאי, יש מקום להניח שכך יקרה גם בארץ. מדובר בשירות התפור לעידן החדש, יעילות היא שם המשחק, המודעות מוצגות למי שהן באמת מעניינות אותם והדרך מן המודעה לביצוע הרכישה קצרה. לא יוצגו מוצרים שאין במלאי כרגע או כאלה שכדי לרכוש אותם צריך ליצור קשר עם המוכר. כאמור, ישנם עסקים שנערכו מבעוד מועד והחלו לפרסם בגוגל שופינג מיד עם השקתו בישראל. מפרסמים כאלה יודעים לספר שניכרת השפעת הפרסום על היקף המכירות, במיוחד במוצרים המתאימים במיוחד לשיווק מעין זה כגון משקפי שמש, אביזרי אופנה, שעוני יוקרה, מכשירי חשמל לבית, ציוד קמפינג ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme