רכבת הקליע של סין היא הגדולה בעולם – והיא תגדל עוד יותר

מורן בלסר5 דקות קריאה
סין מציגה: רכבת הקליע שלה
שתף:

היא מתפרשת על פני כ-25,000 קילומטרים והיא נקראת רכבת הקליע של סין. זוהי רשת מפותחת מאוד, הגדולה בעולם, וגם השנייה במהירות אחרי הרכבת המהירה של ספרד. מצד שני, השנה (2018) היא אמורה לגדול עוד יותר. מפעילת הרכבות הסינית, China Railway Corp, הודיעה שהיא מתקרבת להשלמת השלב האחרון בפיתוח רשת הרכבות שתחבר את גוואנגז'ו, שנזן והונג קונג באמצעות רכבת אקספרס. עלות הפרויקט הזה היא לא פחות מ-10.7 מיליארד דולר, והוא נמשך כשבע שנים. התוצאה מרשימה ללא ספק, ולמרות כמה עיכובים וגידול בעלויות מדובר באחד הפרויקטים המורכבים והחשובים באזור.

 

רכבת הקליע של סין
כך נראית רכבת הקליע של סין שממשיכה להיבנות בימים אלה (צילום: רויטרס)

 

מבייג'ינג לשנזן

רכבת האקספרס הזו אמורה להתפרש לאורך של כ-150 קילומטרים ולחבר בין בייג'ינג, הונג קונג, גוואנגז'ו ושנזן והבנייה החלה כבר ב-2011. היום יש חלקים מהמסלול שנמצאים כבר בפעילות, כשהבנייה מתמקדת היום בשלב האחרון. הרכבות הללו גם מהירות מאוד, ואם אתם מתכננים לנסוע בהן תשמחו לדעת שתהיה לכם גישה לאינטרנט אלחוטי לכל אורך הדרך. זה לא אומר שתהיה לכם נסיעה מאוד ארוכה, דרך אגב. המסע מהונג קונג לגוואגנז'ו לא יעלה על שעה, בעוד רכבות הקיימות היום באזור עושות את הדרך הזה בשעתיים.

 

 

שבע תחנות בדרך

שבע תחנות רכבת חדשות נבנו במסגרת פרויקט רכבת הקליע, והרכבת המהירה מגיעה היום לשש מתוכן. התחנה השביעית תיכנס לפעילות במהלך 2018, אבל זה לא אומר שהיו גם כמה חיכוכים בדרך. למשל, בתחילת השנה הנוכחית יצאה הודעה לפיה הנסיעה ברכבת מהונג קונג לגוואנגז'ו תעלה 33 דולר, סכום שנחשב לבלתי סביר מבחינת רוב האוכלוסייה הרלוונטית, שכוללת נוסעים בעלי שכר נמוך. בנוסף, הפרויקט המורכב התעכב כמה וכמה פעמים, וחרג מהתקציב באופן משמעותי.

 

רכבת הקליע - הדמיה
כך תיראה רכבת הקליע (הדמיה: MTR Corporation)

 

ביקורות נגד הרכבת

יש מי שמביע גם התנגדות לפרויקט רכבת הקליע, ולפי הדיווחים פעילים פרו-דמוקרטיים מביעים סקפטיות ביחס לכוונות הממשלה הסינית מאחורי הפרויקט. במאמר דעה שפורסם בניו יורק טיימס נטען שהרכבת תאפשר לסין לחתור תחת האוטונומיה הפוליטית של הונג קונג, ועמדת ההגירה שתיבנה בהונג קונג תאפשר לממשלה הסינית לעקוף חוקי אבטחה שמגבילים את החופש הפוליטי בעיר. דבר אחד בכל זאת בטוח. הרכבת הזו עומדת לשנות באופן משמעותי את האופן שבו תושבים נוסעים ברחבי המדינה. עד 2020 הרכבת תמשיך להתרחב, וכך יצטרפו אליה ערים גדולות נוספות. יש למה לצפות.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme