הקץ למצוקת הדיור? בניינים צפים מאלפי בקבוקי פלסטיק

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
ההמצאה ההולנדית - בניינים צפים
שתף:

בנגלדש היא אחת המדינות הפגיעות בעולם בכל הקשור להצפות, סערות וההשפעות של הים העולה על גדותיו. ב-2016 נרשמו באזור לא פחות מ-4 סופות ציקלון, מספר שיא בהיסטוריה של המדינה. עד שנת 2050, גובה הים עשוי לעלות ולהציף כ-17 אחוז מהאדמה, תוך שהוא גובה את חייהם של 18 מיליון בני אדם, לפחות על פי ההערכות. כבר היום נפגעים בתי ספר, בתים ומבנים מסחריים במדינה בגלל מזג האוויר הקיצוני. אלא שיש גם פתרונות, או לפחות ניסיונות מקוריים לאתר אותם. אחד הפתרונות הללו הוא המצאה של חברת אדריכלים בהולנד, Waterstudio, שהמציאה את המבנים הצפים, אלה ששורדים גם את הסופה הגדולה. החברה גם צפוי לספק חמישה מבנים מהסוג הזה, כולם לטובת הערים הפגיעות בבנגלדש. תירוץ טוב להבין בדיוק במה מדובר ואיך המבנים האלה ייראו.

 

 

המבנים הצפים הם ניידים

אחד היתרונות המשמעותיים של המבנים הצפים הללו, הוא שמדובר במבנים שאפשר לנייד בקלות משכונה לשכונה. אפשר גם להשתמש בהם לצרכים מגוונים למדי, מכיתות לימוד דרך מערכות לסינון מים ועד מרפאות או בתי מגורים. במהלך היום מבנה אחד עשוי לשמש ככיתת לימוד עם 20 עמדות לימוד וטאבלטים, וגם שני מסכי לימוד. בערב השטח הזה יהפוך לבית קפה שמציעה גם עמדות גלישה באינטרנט.

 

מבנה צף ורב שימושי
במהלך היום המבנים הצפים ישמשו ככיתות לימוד – ובערב כבית קפה עם חיבור לאינטרנט (Waterstudio)

 

יחידות דיור עם פאנלים סולאריים

ארבע היחידות הנוספות הן יחידות שכוללות מטבח, שירותים ואמבטיה. המבנים האלה צפויים לכלול גם גנרטור שייצר חשמל, ועל הגגות יוצבו פאנלים סולאריים. חוץ מזה אפשר לצפות שיחידות המגורים הללו יוצבו בגובה פני הים, כשהן יכולות לעלות ולרדת בהתאם לגובה המים. המשמעות? עמידות טובה הרבה יותר בזמן הסערה. הם מעוצבים כדי להפחית את הסיכון מפני שיטפונות.

 

 

מחיר היחידה – 53,000 דולר

יחידות הדיור הצפות הללו נבנו באמסטרדם ומחירן 53,000 דולר, זול למדי כשמדובר ביחידות דיור ובוודאי במבנים שעשויים לשמש גם כבתי קפה או כיתות. בכל יחידה כזו נמצאים בסיסי עץ, חוטי תיל ואלפי בקבוקי פלסטיק המאפשרים למבנה לצוף, ועד היום נבנו על ידי החברה לא פחות מ-200 מבנים צפים בכל העולם. בין היחידות הללו אפשר למנות וילות צפות בשכונות באמסטרדם, למשל. למעשה, מאז הקמת החברה ב-2003 היא מקפידה לעבוד גם עם מפתחים מקומיים ולספק פתרונות נוחים לאלה שגרים בקרבת המים וזקוקים למבנים שיעניקו להם עמידות ויציבות.

 

כך זה נראה בהולנד
הבניינים הצפים כבר קיימים בהולנד ואפשר למצוא אותם בשכונות היוקרתיות של אמסטרדם (Waterstudio)

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme