מהמרים בסטייל – הכירו את האי היוקרתי של סין

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

סין מתכננת להפוך אי בגודל של מדינה קטנה למרכז שוקק חיים, מקום שאליו יגיעו מהמרים, תיירים וחובבי הנופש היוקרתי. הממשלה הנוכחית הכריזה לא מזמן על התכניות שלה לאי, ולפי התכניות הללו יהיו כאן מרוץ סוסי, ספורט ימי ועוד שלל אטרקציות שיעניקו לאי את התואר "הוואי של המזרח". יש כאן שינוי לא מבוטל, דרך אגב. המפלגה הקומוניסטית בסין אוסרת על חבריה לשחק גולף או להמר, ורק מפעם לפעם מותר להם להמר על מרוצי סוסים. אז מה התכניות לאי הזה?

 

האי הסיני - איך הוא ייראה?
אין ספק שיש לאי הסיני כמה חופים יפים להציע לתיירים

 

האי הסיני נקרא "דרום הים"

כיום חיה על האי אוכלוסייה מרשימה מאוד – גדולה יותר מהאוכלוסייה בישראל. 9 מיליון תושבים על פני שטח בגודל שמזכיר את גודלה של בלגיה. על פי הפרסומים האי הזה יהיה הוואי של סין, או הוואי של המזרח, והוא בהחלט שונה בהשוואה לערים סיניות מוכרות יותר, כמו בייג'ינג. סינים רבים גם חולמים להגיע לשם, פשוט משום שמדובר על אי יפה ואקזוטי. אלא שבעבר הייתה הגבלה על תיירות בינלאומית למקום. החוקים האלה משתנים כמובן, ואזרחיהן של 59 מדינות יוכלו להגיע ללא ויזה למשך חודש – הקלה משמעותית בתנאים.

 

 

השקעות ותיירות באי

ההשקעה באי היא חלק מתכנית גדולה יותר לעודד השקעות זרות ותיירות, שני נושאים בהם סין מוגבלת למדי ברוב הערים הגדולות. על פי מסמכים ממשלתיים התכנית זוכה לעדיפות אצל הנשיא הסיני. למעשה, הניסיונות לפתח את האי ולהפוך אותו ליעד תיירות אינם חדשים. כ-70 מיליון תיירים הגיעו למקום ב-2017 אבל רק 1.1 מיליון תיירים היו זרים, מה שמוכיח שתיירות הפנים חזקה מאוד, אבל תיירות בינלאומית זקוקה לזריקת עידוד. מצד שני, כבר היום יש במקום מלונות פאר, מתחמי גולף וחופים יוקרתיים, כך שזה עדיין יעד לא רע בכלל למי שמחפש חופשה מיוחדת  ביעד שונה. מלון מנדרין (בתמונה) מספק הצצה קטנה ליוקרה ולפאר, לא?

 

מבט על מלון מנדרין
כך נראה מלון מנדרין, אחד המקומות היפים באי

 

ספורט ימי על האי

לצד מתחמי הגולף והמלונות המפוארים, הממשלה מעודדת גם פעילויות ספורט ימי על גבי האי, וגם רכיבה על סוסים והימורים, כאמור. גורמים רשמיים בממשלת סין טוענים שהתכניות הגדולות הללו יהפכו את האי לגרסה הסינית של לאס וגאס. זהו לא האי היחיד בסביבה, דרך אגב. איים מלאכותיים נוספים נבנו על ידי סין ועוצבו כדי להציע תיירות פאר. לפי הביקורות ב-Trip Advisor מדובר ביעדים מרהיבים. אחד מהם הוא האי נאנהי שצורתו מזכירה יינג ויאנג, ובאזורי האיים השונים צפויות לפעול ספינות פאר שיציעו שיט תענוגות לתיירים.

 

 

לא רק תיירות

על פי התכניות של ממשלת סין, האי האקזוטי ישמש לא רק לתיירות, אלא הוא יהפוך למוקד מתוחכם ומתקדם שמציע אטרקציות בתחום הבינה המלאכותית, המציאות המדומה והמכוניות החשמליות. הרעיון הזה עשוי להוות אתגר של ממש על כלכלות שכנות וערי נמל כמו הונג קונג או סינגפור. רק חשוב לזכור שמדובר בתכנית שאפתנית מאוד, שיש לה אמנם משקיעים פוטנציאליים בקנה אבל גם הדרך עד ליום שבו התיירים יתחילו להגיע ארוכה למדי.

 

מקור ותמונות: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme