אחרי המאזדה 3, הלאנסר, והאאוטלנדר – קבלו את "רכב העם" הבא

עומר גלעדי5 דקות קריאה
זהו רכב העם שאתם צריכים להכיר
שתף:

ישנם תחומים בהם ישראלים שונים מאוד זה מזה אבל ככל שהדבר קשור בבחירת רכב נראה שיש לנו טעם דומה. בשנות השמונים והתשעים כבשו את כבישי הארץ דגמים של סובארו (הDL- בראשם), פורד (אסקורט ואריקה), פיאט (אונו) ופיג'ו (ה-205 ואחיותיה הגדולות יותר). מאז תחילת האלף השלישי היו כמה דגמים שצברו פופולאריות עצומה, כך למשל המאזדה 3, דגמים של שחקנים חדשים בשוק הרכב הישראלי כגון סקודה, קאיה והיונדאי, ודגמים מוצלחים של מיצובישי כגון הלאנסר ובשנים האחרונות גם האאוטלנדר. ככל שהדבר נוגע לרכבים ידידותיים לסביבה שוק הרכב הישראלי מפגר מאחור ביחס למדינות באירופה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ועוד. לכן מעניין לגלות שדווקא היונדאי איוניק (ionic), דגם היברידי סטנדרטי, נוחל הצלחה מסחררת בארץ עד כדי כך שהוא עשוי בקרוב להיחשב רכב העם החדש. אם גם אתם שמתם לב שרואים יותר ויותר רכבי היונדאי איוניק על הכבישים ותהיתם מה סוד ההצלחה, תמצאו בפסקאות הבאות פירוט של התכונות ההופכות את הדגם לאטרקטיבי כל כך עבור הקהל הישראלי.

 

רכב העם החדש - של היונדאי
לאורך השנים היו דגמי רכב שונים שצברו פופולאריות עד כדי כך שנחשבו "רכב העם". לאחרונה נראה שיונדאי איוניק, רכב היברידי ידידותי לסביבה, בדרך לכבוש לו מקום ברשימה זו

הדגם הנמכר ביותר מתחילת שנת 2018

נכון לסוף חודש אפריל 2018 נמכרו בישראל (לפי נתוני איגוד יבואני הרכב) כ-4,500 רכבי היונדאי איוניק, מה שהופך דגם זה לנמכר ביותר. גם במקום השני ברשימה נמצא דגם של היונדאי, הטוסון, ולכן מה שמפתיע בכך שהאיוניק הופכת כה פופולארית הוא לא זהות היצרן אלא שמדובר ברכב היברידי. נראה שהאיוניק הולכת והופכת לרכב העם ההיברידי הראשון. נשאלת השאלה האם נושא השמירה על איכות הסביבה הופך חשוב יותר במחוזותינו או ששיקולים אחרים לגמרי אחראים לפופולאריות לה זוכה הדגם החדש של יונדאי.

 

מה בעצם מציעה האיוניק

לעיתים קשה לפצח את נוסחת הקסם שהופכת דגם מסוים לרכב העם. אם בוחנים תכונות רכבי עם של ימים עברו מגלים שרובם היו פשוטים וזולים אך לא כולם היו באמת טובים. האיוניק היא בראש ובראשונה רכב היברידי (אם כי בארץ נמכרת גם גרסה עם מנוע בנזין בלבד) וככזו היא לא יכולה להיחשב "פשוטה". מבחינת מחיר היא זולה יחסית לרכבים היברידיים אחרים אבל עדיין יקרה במעט ממכוניות משפחתיות אחרות. תכונה חשובה המוסיפה לאטרקטיביות של האיוניק היא חיסכון בדלק. ישראלים אוהבים רכבי כביש-שטח אולם אלה נחשבים בזבזניים, מכוניות משפחתיות רגילות נחשבות משעממות, רכב היברידי הוא חידוש. אם מקזזים ממחירה של האיוניק את החיסכון בדלק מקבלים רכב מיוחד ויעיל. לנהוג ברכב כזה מעיד עלינו שאנו יודעים לזהות עסקה טובה.

 

רכב העם ההיברידי
רכב העם הבא הוא רכב היברידי מבית היונדאי

 

רכב העם – דגם נפוץ בליסינג

קשה להפוך לרכב עם ללא שחברות הליסינג מגלות אותך. כרכב היברידי להיונדאי איוניק יתרון בולט עבור חברות הליסינג, כמו גם עבור גופים אחרים המחזיקים ציי רכב גדולים (משרד הביטחון למשל). על רכב היברידי מוטל מס קניה בשיעור 30% בלבד, לעומת 83% על רכב בדרגת זיהום מרבית. הפער בשיעור מס הקנייה אינו חורץ גורלות ככל שהדבר נוגע למי שקונה רכב חדש בודד ישירות מן היבואן אולם עבור מי שסוגרים עסקאות של מאות רכבים מדובר בסכומים משמעותיים. במכרז של משרד הביטחון לאספקת 1,500 רכבים לסגני אלופים זכתה היונדאי איוניק, אין פלא שחברות ליסינג בוחרות אף הן להשקיע בדגם זה וכך הולכת האיוניק והופכת רכב עם של ממש.

 

אבזור וגאדג'טים

מי שכבר נוהגים באיוניק מספרים שהיא חסכונית, שקטה ומרווחת. תכונות חשובות ללא ספק אולם מה שמבדיל אותה מדגמים נוחים אחרים הן מערכות בטיחות מקוריות ורדיו אינטרנטי שמאפשר לשמוע תחנות מכל רחבי העולם. מי שנופלים בקסם רכב העם החדש מתארים חווית נסיעה מנותקת מן העולם החיצון. לנהוג באיוניק זה כמו לנווט בועה שלווה משלכם בתוך ההמולה הישראלית הסובבת אתכם מבחוץ. ישראלים אוהבים ג'יפונים, שמירה על איכות הסביבה לא תשכנע אותנו לשלם יותר אבל האיוניק בכל זאת הופכת לרכב העם. כנראה ששילוב מוצלח של עיצוב נאה, אבזור מפנק, צריכת דלק שקשה להתחרות בה, מחיר משתלם ודריסת רגל בציי רכב גדולים הם העומדים מאחורי הפופולאריות המפתיעה של דגם זה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme