אפליקציות מעקב ישראליות – הפתרון להורה המודאג

אירנה נוזה5 דקות קריאה
אפליקציות מעקב מומלצות להורים
שתף:

אם לפני כעשור הדבר יכול היה להיראות לנו מופרך ולא הגיוני, היום כבר כולם רגילים למציאות בה לכל ילד בגיל בית ספר יסודי יש סמארטפון וחיבור זמין לרשת האינטרנט. ללא ספק, המכשירים הניידים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי הילדים: הם נולדו לתוך מציאות זו, הם רגילים להיות זמינים בכל עת ומצפים שאנשי הקשר שלהם יהיו זמינים עבורם, הם רגילים לצרוך את המידע שמעניין אותם בלחיצת אצבע. לצד זאת, גם ההורים מרוצים הודות לאפשרות להתקשר לילד בכל עת או לשלוח ווטסאפ מהיר, להתעדכן שהכל בסדר, לתת הנחיות להמשך ובלב שקט להתפנות אל שגרת היומיום הטובענית. עם זאת, בואו לא נשכח מהסכנות הפוטנציאליות הרבות שטומן בחובו השימוש בסמארטפונים לילדינו: לצד חשיפה לא מבוקרת לתכנים שאינם תואמים את גיל הילד, קיימות תופעות נוספות, דוגמת בריונות ברשתות חברתיות, שיימינג, הטרדות וכו', שהילד עשוי, חלילה, ליפול להן קורבן. מלחיץ! יחד עם זאת, חשוב לדעת שאפשר להגן על הילדים מפני פגיעות מקוונות בעזרת אפליקציות מעקב, שפותחו במטרה לשמור על ביטחונם ולאפשר להורים המודאגים 'להיות עם היד על הדופק' בכוונה למזער את הסכנות הפוטנציאליות שעורבות לילדיהם בעלי הסמארטפונים. להלן סקירה של אפליקציות מעקב ישראליות שתוכלו להתקין כבר כעת במכשירים הניידים שלכם.

 

אפליקצית Time Tooo – להגבלת זמן מסך

כמעט כל הורה חווה קושי כאשר הילדים מסרבים להתנתק מהסמארטפונים ולהתפנות לפעילות מסוג שונה: ארוחה או טיול משפחתי, זמן לעשות שיעורים, ללכת לישון וכו'. אפליקצית Time Tooo נולדה מתוך רצון לספק מענה לצורך של ההורים להגביל את זמן המסך של ילדיהם. מדובר באפליקציה צעירה יחסית שהושקה ביולי 2017 וכבר בימים אלו מונה כ-8,000 הורדות. לצד הורים ישראליים, נהנית Time Tooo מפופולאריות גם בקרב משתמשים מכל קצות העולם: ארה"ב, קנדה, איטליה, פינלנד, הולנד וכו'.

 

איך זה עובד? את האפליקציה יש להתקין ראשית בניידים של ההורים ולאחר מכן במכשירים של הילדים. בתום תהליך ההרשמה תוכלו לשלוט דרך הנייד שלכם בסמארטפונים של הילדים ולקבוע את זמני השימוש במכשירים שלהם. כך בזמנים מוגדרים מראש יוחשך המסך של הילד והוא יוכל להתפנות למילוי מטלות היומיום שלו, לבילוי זמן איכות עם המשפחה והחברים או לכל פעילות אחרת. לצד האפשרות להגדרת זמנים קבועים להחשכת המסך ניתן להחשיך את המסך בכל עת בלחיצה אחת בלבד. חשוב לציין, כי במשך זמן ההחשכה, הנייד של הילד זמין בכל עת לקבלת שיחות נכנסות ומאפשר הוצאת שיחות יוצאות בחלונות זמן של כל עשר דקות.

 

מחיר: הורדה בחינם למשך תקופת ניסיון של 7 יום. בתום תקופת ניסיון תשלום חד פעמי של 27 ש"ח למשפחה (2 מכשירי הורים + 10 מכשירי ילדים).

 

אפליקציות מעקב מומלצות
טיים טווו – אחת מכמה אפליקציות מעקב מומלצות

 

אפליקצית KidzGuard – לאיתור מיקום הילד ולהגנה בפני בריונות ותכנים בלתי הולמים

טרי טרי – אפליקצית KidzGuard הושקה רק לפני חודשיים (במרץ 2018) על ידי קבוצת פרטנר. בעזרת KidzGuard ההורים יכולים להגן על הילדים מפני סכנות אפשריות הכרוכות בשימוש במכשירי הסמארטפון והחיבור הישיר דרכו לרשת האינטרנט. איך זה עובד? אפליקצית מעקב KidzGuard מאפשרת להורים לספק הגנה כפולה: מצד התוכן אליו נחשפים הילדים ברשתות החברתיות ובאינטרנט, האפליקציה מסננת אתרים ותכנים בלתי הולמים כמו אלימות, הימורים ועוד, בהתאם להגדרות סינון המתאימות לגיל הילד, ובנוסף, שולחת התראות להורה על תכנים פוגעניים בשיח אליו חשוף הילד ברשתות החברתיות, כגון, קבוצות ווטסאפ ופייסבוק. בנוסף, האפליקציה מאפשרת פיקוח והגנה של ההורה על הילד במרחב הפיזי, באמצעות יכולת לאתר את מיקום מכשיר הסמארטפון של הילד ולקבל התראות כשהוא מגיע או יוצא ממיקום שהוגדר מראש כמו בית הספר או חוג. האפליקציה מוצגת גם על גבי המכשיר של הילד בשקיפות מלאה.

 

חשוב לדעת: אפליקציית ההורה מיועדת ללקוחות הסלולר של פרטנר או 012 מובייל בלבד, אך ניתן להתקין את אפליקציית הילד (עד 4 מכשירים נוספים) גם אם הוא מנוי בחברת סלולר אחרת.

 

מחיר: עלות של 14.90 ש"ח להתקנה על גבי 5 מכשירים (סמארטפון או מחשב), חודש ראשון חינם.

 

אפליקציות מעקב של פרטנר
גם פרטנר נכנסה לתחום של אפליקציות מעקב

 

אפליקצית Bosco – לניטור מתקדם של דפוסי שימוש חריגים במכשיר הסמארטפון

אפליקצית מעקב ישראלית נוספת היא Bosco שהושקה בשנת 2017 וכבר מונה כ-200 אלף הורדות על ידי משתמשים בארץ ובעולם (ספרד, אנגליה, צרפת, מקסיקו, ארה"ב וכו'). Bosco פותחה על ידי צוות מוביל של אנשי פיתוח ישראליים שעבדו בצוותא עם מפתחים באנגליה וסינגפור, בשיתוף עם חברת Panasonic ותוך מעורבות של פסיכולוגים התנהגותיים בריטיים המתמחים בבריונות והטרדות של ילדים ברשת. הרעיון שעומד בבסיס פיתוחה של Bosco נובע מהצורך של ההורים לשמור על חיבורם אל חיי היומיום של ילדיהם – חיבור, שפעמים רבות נפגע בשל הקשר החזק שנרקם בין הילדים לבין מכשירי הסמארטפון שלהם. כך, חלק נכבד מחייהם של הילדים מוסווה מעייני ההורים שחשים שלא יוכלו לעזור לילדיהם להתמודד עם הקשיים שעשויים לנבוע כתוצאה מהשימוש שנעשה על ידם במכשירים החכמים.

 

איך זה עובד? Bosco מאפשרת להורים לקבל התראות על תכנים פוגעניים הנשלחים או המתקבלים על ידי ילדיהם, על חשיפתם לתכנים לא ראויים, על שיחות עם זרים, על מצוקה חברתית (למשל, ירידה במספר החברים/העוקבים ברשתות חברתיות), מצב סוללה ועוד. ללא ספק, מדובר כאן באפליקציה מתקדמת ביותר הכוללת מגוון יישומים מאוד ייחודיים: לדוגמה, זיהוי מצב רוחו של הילד בעזרת ניתוח האינטונציות שלו במסגרת השיחה, או מנגנון יוצא דופן לאיתור עירום בתמונות.

 

מחיר: נכון להיום בחינם. בהמשך צפויה להיגבות סכום חודשי סמלי. את אפליקצית Bosco תוכלו להוריד ב-App Store או ב-Google Play.

 

אפליקציות מעקב חשובות
בוסקו היא אחת מ-3 אפליקציות מעקב שכדאי לכל הורה להכיר

 

אפליקציות מעקב – השגחה לגיטימית או פלישה למרחב הפרטי של הילד?

סביר להניח, כי הילדים שלכם לא יקפצו משמחה לאחר שישמעו כי אתם מתכננים להתקין אפליקצית מעקב בסמארטפון שלהם. אפשר להבין אותם: אף אחד לא אוהב כש'עוקבים' אחריו, לפיכך, תגובה בסגנון של 'מה פתאום אפליקצית מעקב? זו חדירה לפרטיות!' לגיטימית לחלוטין, בייחוד כשמדובר בילדים מתבגרים שנלחמים בשיניים על ה'חופש' וה'פרטיות' שלהם. עם זאת, חשוב שאתם, ההורים, תבינו וגם תסבירו לילדים שלכם: התקנת אפליקציות מעקב זהו צעד הכרחי, שאינו נובע מסקרנות והנטייה שלכם 'לדחוף את האף' לענייניהם – פעולה שנועדה להגביר ולהבטיח את ביטחונם האישי.

 

מתוך הבנה לליבם של הילדים אפליקצית Bosco, למשל, אינה מאפשרת להורים שליטה מלאה וגישה ישירה לתכנים שבסמארפון של ילדיהם, אלא אך ורק שולחת התראה להורים ברגע שמזהה פעילות חריגה כלשהי. 'המטרה היא לא לעקוב, אלא לשמור' – זה המסר שמעבירים מפתחי האפליקציה. גם KidzGuard פועלת מתוך אמפתיה לרצון של הילדים לשמור על פרטיותם. למשל, ניתן לקבוע את דפוס השימוש שייעשה באפליקציה: הורים לילדים צעירים יחסית, יכולים להפעיל את יכולת האיתור של מיקום הילד. מנגד, הורים למתבגרים, יכולים לוותר על האופציה ולהגביל את השימוש באפליקציה לקבלת התראות על תוכן לא ראוי ובריונות ברשתות חברתיות בלבד. למעשה, האפליקציה נועדה לחסוך מההורה את הצורך ומהילד את המבוכה הכרוכים במעבר שוטף על התכנים שבסמארטפון, שהרי KidzGuard מתריעה רק במקרה של תוכן פוגעני ואלים, מבלי לחשוף את ההורה ליתר התכנים שבנייד.

 

כחיזוק ליעילותן של אפליקציות מעקב ניתן להציג לא מעט דוגמאות וסיפורים של הורים שהצליחו למנוע מעשיי בריונות כלפי ילדיהם ולעצור את האירועים מבעוד מועד, הורים שזיהו שהילד מתקשר עם אנשים זרים או שולח תמונות עירום דרך הסמארטפון. גם אפליקציה להחשכת מסך Time Tooo מוכיחה את עצמה כיעילה בשלל מצבים (ולא בהכרח לצורך הגבלת זמן מסך). לדוגמה, החשכת מסך בנייד של הילד שנגנב ורישום של הודעת אזהרה על המסך, גרמה לגנב להשיב את הסמארטפון לבעליו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme