10 משפחות מלוכה שמחזיקות את ההון הגדול ביותר באירופה

מערכת5 דקות קריאה
אלו הן משפחות מלוכה שכדאי להכיר
שתף:

המלכה אליזבת ומשפחת המלוכה היא ללא ספק הממלכה הפופולרית ביותר באירופה, ושיעורי הצפייה המרשימים בחתונה המלכותית של הנסיך הארי עם השחקנית מייגן מרקל מוכיחים את זה. למלכה יש גם הון מרשים במיוחד של קצת יותר מ-500 מיליון דולר, אבל מסתבר שהיא לא המלכה העשירה ביותר באירופה. לאיזה מקום היא הגיעה בדירוג של משפחות מלוכה עשירות? התשובה לפניכם.

 

10 – המלך פיליפ, בלגיה

הון מוערך: 13 מיליון דולר

ההון של המלך פיליפ עמד בשנת 2013 על 13 מיליון דולר בקושי. הרשימה האזרחית בבלגיה מכסה את כל ההוצאות של המלך ישירות, וב-2013 גובה ההוצאות עמד על 13,801,830 דולר. הממשלה המקומית גם מממנת שירותי תמיכה נוספים. הנכסים של הממלכה הם בבעלות המדינה או בבעלות הקרן המלכותית, ארגון ציבורי אוטונומי עם עצמאות כלכלית, ואת הנכסים של קרן אי אפשר למכור.

 

משפחות מלוכה עשירות במיוחד
בין משפחות מלוכה עשירות מאוד אפשר למנות את משפחתו של הנסיך פיליפ מבלגיה

 

9 – המלך פליפה השישי, ספרד

הון מוערך: 20 מיליון דולר

על פי הדיווחים, מלך ספרד קיצץ 20% משכרו בשנת 2015, והשכר החדש שלו עומד על 267,447 דולר. למשפחה המלכותית יש היום לא פחות משמונה ארמונות מפוארים, חמישה בתים וגם 10 מנזרים. משפחות מלוכה כמו משפחתו של פליפה גם חיה חיי שפע ופאר, וב-2015 עלות התחזוקה של המשפחה עמדה על 8.9 מיליון דולר.

 

8 – המלך הלארד החמישי, נורבגיה

הון מוערך:  30 מיליון דולר

המלך הלארד החמישי לא משלם מיסים על ההון שלו והוא גם בזבז חלק לא קטן מההון שלו על יאכטה מלכותית. השלטון של מלך נורבגיה עולה לאזרחים במדינה 72 מיליון דולר בשנה, וב-2017 הממשלה הקצתה לטובת בית המלוכה קצת יותר מ-32 מיליון דולר ועוד כ-15 מיליון דולר לטובת ההוצאות הפרטיות של המלך והמלכה.

 

משפחות מלוכה בבלגיה
בלגיה הגיעה "רק" למקום ה-8 ברשימת משפחות מלוכה עשירות באירופה

 

7 – המלכה מרגרט השנייה, דנמרק

הון מוערך: 40 מיליון דולר

המלכה מרגרט השנייה שולטת בממלכת דנמרק מאז 1973, והעלות השנתית של אחזקת המשפחה כולה היא בהחלט מרשימה. אם משפחות מלוכה אוהבות את החיים הנוצצים והיקרים, עלות של 12.8 מיליון דולר עוזרים למשפחה הדנית. הסכום המרשים  הזה מכסה את ניהול משק הבית בארמון, את הפעילויות של המלכה וההוצאות הפרטיות של המשפחה.

 

6 – המלך קארל ה-16 גוסטב, שוודיה

הון מוערך: 70 מיליון דולר

המלך קארל ה-16 גוסטב קיבל 7.6 מיליון דולר בקרנות כדי לממן את הפעילויות הרשמיות שלו בשנת 2015, ואילו הנהלת הארמון קיבלה באותה השנה בדיוק סכום משוער של כ-7.4 מיליון דולר. ההון המשוער של משפחת המלוכה כולל גם בעלות פרטית על ארמון סולידן, בית הנופש המפואר שלה.

 

5 – המלכה ביאטריקס, הולנד

הון משוער: 200-300 מיליון דולר אמנם ויתרה על הכתר ב-2013 אבל זה לא מנע ממנה את מעמדה כדמות המשמעותית ביותר בהולנד עד היום. המלך הנוכחי, ווילם-אלכסנדר, קיבל תקציב של 47 מיליון דולר שמממן את הנסיעות הרשמיות ואת הסיורים בחו"ל. יש לו גם הון פרטי משלו, שכולל נכסי נדל"ן, השקעות ועוד.

 

4 – המלכה אליזבת השנייה, אנגליה

הון מוערך: 500-600 מיליון דולר

אז מסתבר שמלכת אנגליה אולי נכנסה למקום מרשים ברשימת משפחות מלוכה עשירות במיוחד, אבל היא לא נמצאת בפסגה, גם אם זה לא מאוד מפתיע אתכם. ההון המשפחתי שלה מורכב מנכסים, אמנות והשקעות, ולמרות שארמון בקינגהאם שייך בכלל לעם הבריטי (ולא למלכה עצמה), היא בהחלט בעליהן של יחידות דיור בטירת בלמורל ובבית סאנדרינגהאם. היום ההון הפרטי של המלכה נאמד ב-530 מיליון דולר לפי מגזין פורבס.

 

מלכת אנגליה בין משפחות מלוכה
משפחתה של המלכה אליזבת היא אחת מ-4 משפחות מלוכה עם הון גדול במיוחד

 

3 – הנסיך אלברט השני, מונאקו

הון מוערך: מיליארד דולר

הנסיך אלברט השני הוא הבעלים של כרבע מהקרקע שעליה שולט, והבית הוא ביתה של אמו, גרייס קלי, שרכשה אותו ב-2016 תמורת 754,000 דולר. חוץ מזה יש לו גם מכונית עתיקה, מניות בחברת סוסיאטה דה באן דה מר דה מונקו, וכן אוסף בולים יקר.

 

2 – הדוכס הגדול הנרי, לוקסמבורג

הון מוערך: 4 מיליארד דולר

המשפחה המלכותית של לוקסמבורג לא מקבלת משכורת אבל התקציב שעומד לרשותה הוא כ-324,850 דולר מדי שנה מאז 1948. ב-2017 הייתה גם תוספת של למעלה מ-12 מיליון דולר לטובת הוצאות אחזקה. הבעלות, הניהול, השליטה וההכנסות מההון הפרטי של בית הדוכס הגדול? כולם בבעלות פרטי של האדם שמחזיק בכתר, מה שהופך את משפחתו של הנרי לאחת משתי משפחות מלוכה עשירות במיוחד.

 

בראש רשימת משפחות מלוכה: הנסיך הנס אדם השני, ליכטנשטיין

הון מוערך: 5 מיליארד דולר

הנסיך הנס אדם השני מקבל תקציב הוצאות בסך 270,709 דולר, והתקציב הזה גם פטור ממס. התקציב נראה נמוך בהשוואה לתקציב שמקבלות משפחות מלוכה אחרות באירופה, אבל ההון של הנסיך ומשפחתו מוערך ב-5 מיליארד דולר שמורכבים מהשקעות, נדל"ן ונכסים רבים אחרים.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme