Space X תשגר ב-2018 יותר טילים מכל מדינה אחרת

מורן בלסר5 דקות קריאה
אילון מאסק והתכניות של space x
שתף:

חברת Space X רשמה הישג מרשים כששיגרה לחלל את לוויין התקשורת Bangabandhu-1, אבל האמת היא שאת תשומת הלב גונב בעיקר הטיל החדש – Falcon 9 Block 5. אם תשאלו את אילון מאסק, מייסד החברה, תגלו שהמשגר נבנה מתוך מטרה אחת. הוא נועד להוות גרסה עדכנית, עוצמתית ונגישה הרבה יותר מכל גרסה אחרת של החברה. לפי מאסק, הוא "מאמין ש-Falcon 9 הוא הטיל ששוגר יותר מכל טיל אחר בעולם ב-2017. אם הכל ילך כשורה נשגר יותר טילים מכל מדינה אחרת גם ב-2018." זה לא אומר שהוא לא חושב עוד צעד קדימה, למה שיקרה ב-2019, אז צפוי הטיל להישלח לחלל ולחזור בתוך פחות מ-24 שעות.

 

הטילים של Space X שוגרו 56 פעמים

מאז הקמת החברה ב-2010 היא ביצעה לא פחות מ-56 שיגורים לחלל, וב-2018 לבדה יצא Falcon 9 למסע 8 פעמים. מאחר ואנחנו נמצאים עדיין במחצית הראשונה של השנה, אפשר להבין לאן הרוח הנושבת ואיך השנה הזו עשויה להסתיים מבחינת החברה. בין השיגורים השונים המהנדסים גם המשיכו לפתח את המשגר ולשפר אותו, תוך שהם הופכים אותו לחזק יותר, קל יותר וכמובן – עוצמתי הרבה יותר. בין הפיתוחים הללו אפשר למנות את שינוי משמעותי במיוחד, זה שהפך את הטילים לרב-שימושיים. לפי מאסק זהו גם הטיל האמין ביותר שנבנה אי פעם והוא מקווה להרחיב את השימוש החוזר בו ל-10 שיגורים.

 

השיגורים של Space X
ב-8 שנים השלימה Space X 56 שיגורים מוצלחים מאוד

 

כך יתאפשר השימוש החוזר ב-Falcon 9 Block 5

ההישג המרשים של Space X בכל הקשור ליכולת להשתמש בטילים המשוגרים שוב, הוא הישג שחשוב להבין אותו. כדי להגיע אל הנקודה הזו בוצעו שינויים רבים במפרט הטכני של הטיל ובעיצוב שלו, ובראש הרשימה נמצא המנוע שעבר שדרוג משמעותי. היום הוא בעל עוצמה מוגברת יותר (7 עד 10 אחוזים יותר) וכך הוא גם חוסך יותר דלק. גם הטכנולוגיה עצמה עבר שדרוג משמעותי, כך שמדובר מצד אחד בטיל פשוט יותר אבל בערת הטיל יעילה ומדויקת יותר, ושיעורי ההצלחה של השיגור גבוהים הרבה יותר. אפילו צבעי הטיל לוטשו, מהלך שאמור לסייע בשליטה על הטמפרטורה של הטיל. הצעדים האלה (וגם כמה אחרים) הובילו ליצירת הטיל המתקדם והמתוחכם הזה, וגם לחיסכון של כ-5 מיליון דולר בעלויות הייצור.

 

הטיל האחרון מסוגו

הסיבה העיקרית לכך שאילון מאסק מכנה את Falcon 9 Block 5 "הגרסה האחרונה" היא שהחברה עומדת להפנות את המאמצים שלה לכיוון קצת שונה. 6,000 עובדי Space X מתמקדים כבר היום בטיל הפלקון הגדול (Big Falcon Rocket), זה שאמור להיות גבוה יותר מפסל החירות, עם יכולת רב-שימושית ועם מעבורת שתאפשר ל-100 אנשים ולמשאות במשקל 150 טון להגיע למאדים. אם התכנית תצא לפועל, הטיל יחליף בסופו של דבר את כל הטילים האחרים של החברה משום שהוא יהיה זול יותר בהשוואה לגרסאות השונות של Falcon 9, כולל הגרסה האחרונה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme