להיות נקי מחוב כבר בגיל 35? מסתבר שזה אפשרי

מורן בלסר5 דקות קריאה
לפני גיל 35: כך תהיה נקי מחוב
שתף:

רבים מאיתנו מכירים את זה. אנחנו מסיימים את לימודי התואר הראשון (ואולי גם את השני) עם הלוואות סטודנטים ומינוס לא קטן. נדמה לנו שאין ברירה אלא לגרור את ההלוואות האלו עוד שנים ארוכות וטובות, אבל האמת היא שממש לא מדובר באלרגיה שאי אפשר להיפטר ממנה. האמת היא שכל אחד יגיל להגיע לגיל 35 נקי מחוב, וזו מטרה חשובה מאוד למי שמתכנן להקים משפחה, אולי לקנות גם בית ואפילו לטוס לחו"ל פעם בשנה. כדי להגיע לשם אתם צריכים לקבל כמה החלטות נכונות וטובות יותר. ההחלטות הללו יעזרו לכם לצמצם את החוב ולקבל גמישות רבה יותר בכל הקשור ליצירת שינויים בקריירה, להקמת עסק או ליציאה לחופשה. אז איך עושים את זה? הנה כמה דרכים שיאפשרו לך להגיע לגיל 35 נקי מחוב.

 

 

1 – הכירו את המספרים

לקחתם הלוואת סטודנטים ועוד לפני שסיימתם את לימודי התואר הראשון כבר רכשתם מכונית חדשה (וגם עבורה קיבלתם הלוואה מרשימה). זה הזמן להתחיל לסדר בבלגן ולהכיר את המספרים טוב יותר. האם אתם יודעים כמה אתם חייבים, כמה אתם מחזירים מדי חודש וכמה זמן עוד נשאר לכם? גם אם אתם לא מהססים לפני שאתם משיבים בחיוב – כדאי שתחשבו שוב. ברוב המקרים אנחנו מגלים שאין לנו באמת מושג מה קורה בחשבון הבנק שלנו פשוט משום שאנחנו לא באמת עוקבים אחר כל תנועה וכל הלוואה. כדי לבנות תכנית מסודרת שתאפשר לכל אחד ואחת להגיע לגיל 35 נקי מחוב, אנחנו פשוט חייבים לדעת מה המצב שלנו באמת.

 

נקי מחוב מכיר את המספרים
כדי להיות נקי מחוב כדאי להתחיל בניתוח המספרים ובהיכרות טובה איתם

 

2 – השתמשו ברגשות שלכם לחיוב

אנחנו רוצים לחסוך כסף אבל אין באמת רגש מאחורי המחשבה הזו. אם אין סיבה אמיתית וברורה לחסוך, רובנו פשוט לא עושים את זה. אם אתם יכולים להזדהות עם המשפט הזה נסו להפוך רגשות כמו פחד או כעס לגורמים מעוררי מוטיבציה שיגרמו לכם לנהל את התקציב שלכם בצורה טובה יותר. אם אתם צריכים לקחת עבודה נוספת תעשו את זה ואם אתם צריכים לקצץ מעט בהוצאות זו דרך טובה לגרום לכם לעשות את זה. כשאתם ממוקדים במטרה ברורה ועובדים מתוך הרגש – החיסכון נעשה לפתע משימה אפשרית הרבה יותר.

 

 

3 – קבעו תקציב ותכניות חיסכון בהתאמה אישית

הצרכים שלנו משתנים בקצב מהיר, וכך גם ההוצאות שלנו. כדי להישאר תמיד עם היד על הדופק נסו לקבוע תקציב שונה מדי חודש. תקציב משתנה יכול לאפשר לכם להתגמש יותר, וכך תחזירו בחודש אחד קצת יותר הלוואות, ובחודש הבא תשאירו לעצמכם מרווח נשימה ותקציב לבילויים. זו דרך טובה להגיע מוכנים יותר להוצאות הגדולות, ואם אנחנו מתכוננים מראש לחודש הקרוב קל לנו יותר לעשות את זה ולשלוט בתקציב.

 

נקי מחוב גמיש מדי חודש
מי שרוצה להיות נקי מחוב כדאי שיידע להתגמש ולקבוע תקציב מדי חודש מחדש

 

4 – נקי מחוב הוא גם נקי מפיתויים

טוב, אז אתם לא באמת יכולים או צריכים לסרב לצאת עם חברים, להפסיק לקנות בגדים או לוותר לחלוטין על פינוק קטן כשאתם יוצאים לקניות בסופרמרקט. עם זאת, נסו להיות חכמים יותר כשאתם עושים את זה. כשאתם יוצאים לבר נסו למצוא מקום שיש בו Happy Hour או מבצע משתלם במיוחד, צאו לקניות רק במקומות עם סיילים אטרקטיביים באמת ונסו לבצע משלוח קניות מהסופרמרקט הביתה – במקום להגיע למקום ולהתפתות לקנות דברים שאתם לא באמת צריכים.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme