16 המשכורות הגבוהות ביותר בהיסטוריה של הוליווד

מערכת5 דקות קריאה
המשכורות הגבוהות ביותר אי פעם
שתף:

היום, כשנדמה שאנחנו הולכים לקולנוע בתדירות נמוכה מאי פעם, גם תקציבי ההפקות בהוליווד לרוב נמוכים יותר. המשמעות היא שגם המשכורות הגבוהות שחולקו פעם כבר לא ממש קיימות. כוכבים גדולים כמו טום קרוז או ג'ים קארי, אלה שקיבלו בשנות ה-90' סכומי עתק, מסתפקים היום בסכומים צנועים הרבה יותר, לפחות במונחים של הוליווד. לצורך הדוגמה, ג'ים קארי קיבל 20 מיליון דולר על תפקידו בסרט "כייבל גאי" ב-1996 לאחר שההערכות דיברו על הכנסות של 20 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנת הסרט. היום הצופים נמשכים יותר למותגי ענק כמו "הנוקמים", "מלחמת הכוכבים" או "ליגת הצדק", והם יגיעו לסרטים האלה בין אם לשחקן הראשי קוראים רוברט דאוני ג'וניור, הריסון פורד, בן אפלק או עזרא מילר (את האחרון כנראה לא הכרתם לפני "ליגת הצדק"). מצד שני, אנחנו עדיין רואים שמות גדולים עם שכר מרשים, וכך נודע רק לאחרונה שהשחקן דניאל קרייג יחזור לתפקידו של ג'יימס בונד ויקבל 25 מיליון דולר. אז מי עוד הרוויח משכורות עתק? הנה הרשימה.

 

16 – אמה סטון, "לה לה לנד"

היא זכתה על התפקיד הזה בפרס האוסקר אבל הפרס היה רק משני. אמה סטון הגיע לראש רשימת השחקניות עם המשכורות הגבוהות ביותר בהוליווד בזכות התפקיד הזה, שהכניס לחשבון הבנק שלה 26 מיליון דולר.

 

אישה ראשונה ברשימת המשכורות הגבוהות
המקום ה-16 ברשימת המשכורות הגבוהות: אמה סטון

 

15 – ארנולד שוורצנגר, "שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות"

הרבה לפני שהוא הפך למושל פלורידה שוורצנגר היה שחקן סרטי אקשן, ולפני שהודיע על חזרתו לתפקיד הראשי בסרטי "שליחות קטלנית" הוא הבהיר שצריכות להתקיים נסיבות ספציפיות מאוד. הא כנראה התכוון לתלוש שכר של 29.25 מיליון דולר, שכר שדרש – וקיבל.

 

14 – ג'ים קארי, "יס מן"

השכר המקורי של ג'ים קארי היה נמוך משמעותית מ-30 מיליון דולר, אבל הוא הציע להמיר את השכר המקורי שהוצאו לו בהשתתפות ברווחים. בסופו של דבר זה השתלם, והסרט הזה בהחלט ניפח את חשבון הבנק שלו.

 

 

13 – טום הנקס, "להציל את טוראי ריאן"

במעמדו של טום הנקס הוא יכול להרשות לעצמו לקבל שכר על פי נוסחה של "משחק עכשיו, תשלום אחר כך". הוא עשה את זה בכמה מקרים ולרוב זה השתלם כשהסרטים שלו הרוויחו בגדול – והאחוזים שקיבל הצדיקו את ההמתנה. במקרה של "להציל את טוראי ריאן" הוא קיבל בסופו של דבר 40 מיליון דולר, וזה אפילו לא השכר הגבוה ביותר שלו.

 

עוד נראה אותו ברשימת המשכורות הגבוהות
אתם יכולים להיות בטוחים שטום הנקס יופיע פעם נוספת ברשימת המשכורות הגבוהות בהוליווד

 

12 – קמרון דיאז, "מורה רעה"

היא קיבלה שכר של מיליון דולר בשלב ההפקה אבל אתם ממש לא צריכים לדאוג לקמרון דיאז. בסופו של דבר היא קיבלה גם אחוזים משמעותיים מהרווחים של הסרט, וכך הגיעו אל החשבון שלה 42 מיליון דולר בסך הכל. זו ללא ספק אחת העסקאות המשתלמות ביותר בהוליווד.

 

11 – רוברט דאוני ג'וניור, "הנוקמים"

סרטי "הנוקמים" ממילא יקרים מאוד להפקה, בעיקר בגלל רשימת הכוכבים הבלתי-נגמרת, ובכל זאת רוברט דאוני ג'וניור הצליח לקבל שכר של 50 מיליון דולר על הסרט הראשון בסדרה, ועל תפקידו כאיירון מן.

 

10 – לאונרדו דיקפריו, "התחלה"

בשנת 2010 ביים כריסטופר נולן את "התחלה" וההצלחה הענקית של הסרט הכניסה לכיסו של לאונרדו דיקפריו שכר בלתי נתפס של 50 מיליון דולר. בפועל הוא קיבל רבה יותר מזה, משום שהחוזה שלו כלל גם אחוזים מרווחי הסרט ב-DVD ומתמלוגים על שידורי הטלוויזיה.

 

גם לאנרדו דיקפריו בין המשכורות הגבוהות
לא מפתיע למצוא את לאונרדו דיקפריו בדירוג המשכורות הגבוהות ביותר בהוליווד

 

9 – ג'ק ניקולסון, "באטמן"

הוא אולי לא גילם את באטמן (אלא את הג'וקר) אבל התפקיד המצוין הזה הבטיח לג'ק ניקולסון שכר מרשים למדי. הוא קיבל 6 מיליון דולר מבעוד מועד, ובזכות עסקה שכללה אחוזים מהרווחים וממכירות המרצ'נדייז הוא קיבל לבסוף 50 מיליון דולר. החלק המעניין הוא שהכסף המשיך לזרום גם על סרטי ההמשך שבהם הוא כלל לא השתתף.

 

8 – ג'וני דפ, "שודדי הקריביים: זרמים זרים"

בשנת 2011 הסרט הזה נחשב לסרט היקר ביותר שהופק אי פעם ותקציב של 410 מיליון דולר הסביר את הטענה הזו. מסתבר שנתח גדול מהתקציב הופנה לשכר של הכוכב הראשי, שקיבל 55 מיליון דולר. בראיון שהעניק עוד באותה השנה הודה דפ בעצמו שהשכר שלו היה מוגזם, ועל שלושת סרטי הסדרה הוא קיבל יחד כ-300 מיליון דולר.

 

7 – טום הנקס, "פורסט גאמפ"

הקלאסיקה הזו מכניסה את טום הנקס בפעם השנייה לרשימת המשכורות הגבוהות ביותר, והפעם מדובר על שכר של 60 מיליון דולר, שגם הוא הגיע בזכות עסקה שמבוססת על תמלוגים, בדיוק כמו במקרה של "להציל את טוראי ריאן".

 

 

6 – הריסון פורד, "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח"

כדי שהשחקן האגדי יחזור לסרט הרביעי בסדרת הסרטים הקלאסית הזו, פרמאונט הסכימו לחתום על עסקה לפיה נתח משמעותי מרווחי הסרט יחולקו בין הריסון פורד, סטיבן ספילברג (הבמאי) וג'ורג' לוקאס (המפיק). כך קיבל הכוכב 65 מיליון דולר.

 

כמעט בטופ 5 של המשכורות הגבוהות
65 מיליון דולר על הסרט הרביעי של "אינדיאנה ג'ונס" הכניסו את הריסון פורד למקום טוב ברשימת המשכורות הגבוהות

 

5 – ג'וני דפ, "אליס בארץ הפלאות"

אם השכר שקיבל על "שודדי הקריביים" לא הספיק לו, ג'וני דפ קיבל עוד 68 מיליון דולר על תפקידו בסרט "אליס בארץ הפלאות", וכך הוא נכנס בפעם השנייה לרשימת המשכורות הגבוהות – וגם לחמישייה המובילה.

 

4 – סנדרה בולוק, "כוח המשיכה"

עוד לפני שהסרט עלה לאקרנים קיבלה סנדרה בולוק שכר של 20 מיליון דולר על ההשתתפות בו. זה אולי מספר מרשים כשלעצמו, אבל היא קיבלה גם 15 אחוזים מההכנסות (בהתאם לחוזה שלה) וכך מצאו 70 מיליון דולר את דרכם אל חשבון הבנק שלה.

 

3 – טום קרוז, "משימה בלתי אפשרית 4: קוד הצללים"

75 מיליון דולר. זה הסכום שקיבל טום קרוז על הסרט הרביעי בסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית". כך הוא הגיע למקום השלישי ברשימת המשכורות הגבוהות, ובקרוב תראו אותו על המסך עם סרט נוסף בסדרה הזו.

 

טום קרוז ברשימת המשכורות הגבוהות
סוגר את הטופ 3 בדירוג המשכורות הגבוהות – טום קרוז

 

2 – וויל סמית, "גברים בשחור 3"

הנה השחקן הראשון שמציין שכר עם 6 ספרות, וזהו וויל סמית שקיבל שכר שמבוסס על ביצועים. בסרט השלישי של "גברים בשחור" זה עבד יפה והוא סגר שכר של 100 מיליון דולר על סרט שהרוויח בסך הכל כ-624 מיליון.

 

המקום הראשון ברשימת המשכורות הגבוהות – קיאנו ריבס, טרילוגיית "המטריקס"

למען הסר ספק, שכר של 250 מיליון דולר הגיע לכיסו של קיאנו ריבס רק לאחר שהשלים את כל שלושת הסרטים, אבל עדיין מדובר בסכום נאה למדי, לא?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme