הדשא של השכן: איך האמריקאי הממוצע חוסך לפנסיה?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
אנחנו והם - כמה האמריקאים חוסכים לפנסיה?
שתף:

בישראל, נערכים דיונים, נקבעים חוקים ומותקנות תקנות חדשות, על מנת להתמודד עם תוחלת החיים העולה בארץ, אשר לצד הדינאמיות בשוק העבודה, צפויה להותיר רבים מאיתנו עם הכנסה לא מספקת לאחר גיל הפרישה. כיום, מוערך כי מי שחסך היטב לאורך השנים, יגיע בממוצע להכנסה של כ – 60% מהכנסתו טרם הפרישה, ורבים מאיתנו יצליחו לחסוך אף פחות מכך. אשתקד, חוקק חוק המחייב גם עצמאיים להפריש סכומים חודשיים קבועים בקרן פנסיה בשיעורים שנקבעו אף הם בחוק, על פי גובה ההכנסה. אם אצלנו כבר נערכים לקראת תקופות ארוכות יותר של גיל הזהב, בהן ההכנסות פוחתות – בארצות הברית של אמריקה אנחנו כבר רואים את ניצני המשבר הממשמש ובא – או במילים אחרות, המצב בארה"ב הרבה פחות טוב ביחס אלינו. כמה חוסכים האמריקאים לגיל הפרישה, ומה נוכל ללמוד מכך?

 

האמריקאים לא ממש חוסכים לפנסיה
המודעות לצורך לחסוך לגיל הפרישה, ניראה כי פסחה מעל ראשיהם של אזרחי ארה"ב, שהיום מוצאים את עצמם ללא אפשרויות לכלכל את עצמם – או אף לצאת לפנסיה בגל שנקבע בחוק, עקב קשיים כלכליים

 

כמה האמריקאים חוסכים לפנסיה?

שוק העבודה בארה"ב משנה את מאפייניו, עם שיעור גבוה של צעירים מובטלים – ולעומתם, עובדים שכבר עברו את גיל הפרישה אולם הם ממשיכים לעבוד, בשל חוסר יציבות כלכלית. כך, מעל 11% מסך שוק העבודה בארה"ב, הם עובדים בגילאים 55 ומעלה. ניראה כי התופעה לא עומדת להיעלם, כאשר גיל הפרישה בארה"ב הוא 66, ובכל שנת עבודה נוספת, במהלכה העובד מפריש כספים לקופת הפנסיה שלו ולא מושך ממנה כספים, הקיצבה שהוא צפוי לקבל לאחר שיבחר לפרוש עולה בכ – 8%.

 

סה"כ, מבין כלל משקי הבית באמריקה בעשור של לפני גיל הפרישה – מעל 40% כלל לא חסכו לתקופת הפרישה. עוד כ – 35% מכלל בתי האב בגילאים המדוברים חסכו בסה"כ פחות מ 150,000 דולרים, מה שיספיק לפי הוצאות מינימאליות של 5,000 דולרים בחודש, לשנתיים וחצי. רק לתשעה אחוזים מכלל האמריקאים העומדים בפני פרישה, חיסכון של מעל 500,000 דולרים, שאמור להספיק לפי אותו חישוב של מחיה בסכומים מצומצמים יחסית (5,000 דולרים ברוטו לחודש), לכשמונה שנים.

 

 

המספרים צפויים לעלות בעתיד

העולם ללא ספק משתנה. אם בשנת 2017 היו כ – 40,000,000 אנשים בני מעל 66 בארה"ב, עד שנת 2040 אנחנו צופים לראות הכפלה במספר זה. על פי המכון הלאומי האמריקאי לסטטיסטיקה, כבר היום חיים כשישית מבני ה – 66 ומעלה מתחת לקו העוני – המספר הזה צפוי לזנק מעלה, עם התארגנות לוקה בחסר – הן של האנשים הפרטיים והן של הגופים הפיננסיים, רשויות המס והמדינה – לכמות המבוגרים שתגדל משמעותית עם השנים. כל קשיש שלא יוכל לממן מקרן הפנסיה שחסך במהלך שנות העבודה שלו את חייו כגמלאי, ימשיך לעבוד ובכך יבלום את התחדשות המשק וכניסתם של "מוחות חדשים" אליו; ימומן לפחות באופן חלקי מכספי משלם המיסים, שכפי הנראה, בעולם של כמעט שבעה טריליוני דולרים שחסרים בקרנות הפנסיה, יעלו.

 

כשהחיסכון לא מספק - חוזרים לעבוד
אחת המשמעויות המרכזיות של היעדר פנסיה מספקת היא הארכת תקופת ההעסקה של העובד – מה שעשוי למנוע כניסת "מוחות חדשים" לשוק

 

מה עושים? מפחיתים ציפיות

בשנים האחרונות, חל זינוק של מאות אחוזים, בשיעור אזרחי ארה"ב בגילאי הפרישה שפשטו את הרגל. עם עומס כבד על הוצאות רפואיות שיחוייב במימון פרטי לפחות בחלקו, ניראה כי רבים מבין העובדים בגיל הפרישה פשוט לא יוכלו להרשות לעצמם כלכלית להפסיק לעבוד. ואכן, סקרים מספרים על מעל 40% משוק העבודה בארה"ב שאין להם כלל תכניות לפרוש מהעבודה – כל זמן שהם נושמים, הם ייאלצו לעבוד.  כיום, יותר מ – 70% מהעובדים סביב גילאי הפרישה בארה"ב, מתכננים להישאר בעבודתם מסיבות כלכליות.

 

 

ישראלי – חסוך לפנסיה!

המימון של שנות הזהב שלנו, שנים שמתארכות והולכות, אינו תהליך פשוט, בישראל, בארה"ב, ובמדינות רבות אחרות בהן קצב החיים (והמחירים) עולה ולעומת זאת, תוחלת החיים עולה גם היא. לעומת החוסר בתחיקה בנושא בארה"ב, אנחנו בישראל מוצאים את עצמנו מפקידים בקרנות סגורות לחסכונות פנסיוני, על פי חוק, סכומים שמפחיתים משמעותית מהתקציב החודשי הדחוק גם כך של הבית, לטובת עתיד ערטילאי ולא ברור. זו כנראה הדרך הנכונה לעשות את הדברים, וחשוב שתדעו אם אתם חוסכים מספיק לתקופת הפרישה שלכם או, אם יש לכם תכניות לצאת לחופשת דיג ולהירגע מהקצב המטורף של החיים הצעירים לעת זקנה, כדאי שתתארגנו על ערוצי חיסכון נוספים, שיאפשרו לכם לפרוש מעבודתכם ולכלכל את עצמכם בכבוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme