חנות אפל ראשונה תיפתח בישראל – איך זה ישפיע על המחירים?

מורן בלסר5 דקות קריאה
לראשונה - חנות אפל בישראל
שתף:

בשנת 2015 ביקר מנכ"ל אפל, טים קוק, בישראל. בהמשך לביקורו זה צוטט כאומר לעובדיו, בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בנושא זה, "אין כל ספק שיש מקום לפתוח חנות אפל בישראל, חנות כזו תקום, סמכו עלי". אלא שחברת אפל מפעילה מזה כמה שנים דוכן בחנות א.ל.מ. בנתב"ג. מצד שני, דוכן זה כבר היה קיים בשנת 2015 ובכל מקרה ברור שבדבריו התכוון מנכ"ל אפל לחנות אפל של ממש, כזו בה מוצעים למכירה במחירים תחרותיים שלל פריטים מתוצרת אפל וחברות טכנולוגיה מובילות אחרות, מגוון גדול של מוצרי חומרה, תוכנה וגדג'טים למיניהם.

 

לאפל יש קהל לקוחות גדול גם בישראל. ניתוח שוק שביצעה החברה מראה כי הפופולאריות של אפל בארץ נמצאת במגמת עליה ולא רק בתחום הסמארטפונים (חובבי אייפון מושבעים מבטיחים לאפל נתח משמעותי משוק הסמארטפונים). אז פתיחת חנות אפל בישראל היא בשורה של ממש למשתמשי אייפון כמו גם למי שכבר מכיר ומוקיר מוצרי אפל אחרים כגון טאבלטים, מחשבים ניידים, שעוני אפל (Apple Watch) ועוד. בחנות ימכרו גם מוצרים טכנולוגיים של חברות אחרות. האפשרות לבקר פיזית בחנות אפל עשויה לצרף אל קהל הלקוחות הנאמנים של אפל גם את מי שאינם נמנים עליהם עדיין. לפניכם פירוט האופן בו מתכוונים בחברת אפל לממש את תוכניתם לפתוח חנות אפל בישראל, אלו מוצרים מוצעים למכירה בחנות כזו ואיזו השפעה צפויה להיות לפתיחתה.

 

חנות אפל אהובה על הצרכנים
חנות אפל חביבה על קהל לקוחות החברה בזכות האפשרות להתרשם באופן בלתי אמצעי ממוצרים שונים כמו גם לקבל תמיכה טכנית ממומחי החברה ולבצע רכישות במחירים משתלמים במיוחד, פיזית בחנות או באתר האינטרנט שלה

 

מתוכננת כחנות דגל ארצית

חנות אפל הראשונה בישראל תמוקם בקניון עזריאלי הנבנה בימים אלה במגדל שרונה בתל אביב. המיקום המרכזי מעיד על כך שתהה זו חנות שמשאבים גדולים יושקעו בהקמתה. לראייה, למרות שמגעים בין חברת אפל להנהלת קניוני עזריאל מתנהלים מזה כמה חודשים החנות עצמה תיפתח ככל הנראה רק באמצע שנת 2019. חנויות אפל חולקות תכונות משותפת אולם ישנן כאלה שמשחקות תפקיד מרכזי יותר במערך השיווק של החברה. חנות אפל שתיפתח בקניון עזריאלי במגדל שרונה תהיה רחבת ידיים, מעוצבת, מאובזרת ומאוישת לא רק בנציגי מכירות מקצועיים אלא גם במומחים המספקים תמיכה טכנית. בחנות יוצעו למכירה שלל מוצרים, מבית אפל כמו גם יצרנים מובילים אחרים.

 

 

חנות אפל בישראל – עם אתר אינטרנט בעברית

במקביל לפתיחת החנות תחנוך אפל אתר אינטרנט בעברית בו ניתן יהיה לרכוש באופן מקוון מוצרים הנמכרים בחנות. מדובר בשיפור משמעותי שכן כיום מי שרוכש באופן מקוון מוצר של אפל נדרש לחכות זמן רב למדי עד קבלתו. עם פתיחת חנות אפל בארץ זמן האספקה יתקצר באופן משמעותי ויעמוד על שלושה – ארבעה ימים לכל היותר.

 

 

פגיעה בהיקף מוגבל בחברות המשווקות כבר היום מוצרי אפל בישראל

מוצרי אפל נמכרים כיום בארץ על ידי חברות הסלולר כמו גם חברות שהפכו יבואניות רשמיות של מוצרי אפל לארץ (כגון רשת איידיגיטל, סי-דאטה, iStore  ועוד). יש לציין כי קיימת גם פעילות יבוא מקביל של מוצרי אפל אולם היקפה זניח. אך טבעי הוא שפתיחת חנות אפל בישראל תפגע ברווחיהן של החברות הנחשבות נציגות אפל בארץ. ייתכן שהשאיפה למנוע פגיעה קשה באופן מיידי היא אחת הסיבות לכך שלעת עתה פותחת אפל רק חנות אחת בישראל.

 

חנות אפל החדשה בישראל
חנות אפל בישראל משמעותה פגיעה במשווקים המקומיים – אבל מדובר ביתרון משמעותי עבור הצרכנים

 

מוצרים שנוכל לרכוש במחיר משתלם

הסיבה שפתיחת חנות אפל בארץ תוזיל את רמת מחירי מוצרי אפל, כמו גם מחירים של מוצרי חברות אחרות שחברת אפל משווקת, היא כמובן ביטול פערי התיווך. ככל שמדובר באייפונים ייתכן שאפל תשמור על רמת המחירים הנוכחית בישראל (שהיא נמוכה למדי ביחס למדינות רבות אחרות בעולם) אולם מחירים של מחשבי מק למשל, צפוי לרדת מאוד בישראל לאחר פתיחת החנות. מלבד מחירים אטרקטיביים פתיחת חנות אפל היא בשורה גם בכל הקשור לשירות ותמיכה במוצרי אפל. בחנות החדשה ניתן יהיה להתנסות בשימוש במוצר, לקבל הדרכה אודותיו ועוד. עניין נוסף הוא שיפור משמעותי בזמינות המוצרים בארץ כולל המהירות בה יחדרו לשוק הישראלי לאחר השקתם בארה"ב. רשת אפל סטור הוקמה בשנת 2001 ויש לה כבר מעל ל-500 סניפים ברחבי העולם, פתיחת סניף בישראל היא ללא ספק מאורע מבורך לא רק עבור קהל לקוחות אפל הישראלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme