איך נראית הגרסה החדשה של המכונית המעופפת?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
הצצה לגרסה העדכנית של המכונית המעופפת
שתף:

לארי פייג' הוא המייסד השותף של גוגל אבל זה ממש לא כל מה שהוא עושה. קחו למשל את Kitty Hawk, סטארט-אפ שזוכה למימון מרשים של פייג' ומתמקד בפיתוח המכונית המעופפת, כלי טיס במשקל קל שלפי פרסומי החברה זקוקה רק לשעת אימון אחת לפני שהוא מוכן לצאת למסלול. הוא מזכיר במידה רבה את הרחפנים הקלאסיים שאנחנו מכירים והוא אמור להיות פשוט לתפעול ונוח לשליטה. הוא גם מסוגל לטוס מעל המים, והנה ההזדמנות להציץ ולראות איך המכונית הזו עובדת ואיך זה נראה בפועל.

 

כך נראית המכונית המעופפת
המכונית המעופפת היא פיתוח מסקרן של חברת סטארט-אפ הממומנת על ידי לארי פייג' (Kitty Hawk)

 

העוצמה של המכונית המעופפת

כלי הרכב הזה הוא למעשה כלי חשמלי שמקבל את האנרגיה שלו באמצעות סוללת ליתיום פולימר. הסוללה הזו מחזיקה מעמד כ-20 דקות לפני שהיא דורשת טעינה מחדש, אבל בזכות המנגנון האלקטרוני שלה, המכונית המעופפת שקטה למדי. כדי לשלוט בה אנחנו זקוקים לשני ג'ויסטיקים בלבד, ולכן היא מיועדת בעיקר למי שאין לו ניסיון – או למי שהניסיון שלו מועט מאוד. היא תגיע לגובה מקסימלי של כ-9 מטרים והמהירות שלה היה כ-32 קמ"ש לכל היותר. מצד שני, מנכ"ל החברה טוען שהיא תוכל להגיע גם למהירות של 160 קמ"ש ביום מן הימים.

 

 

המראות ונחיתות

הזכרנו את הדמיון בין המכונית המעופפת לבין הרחפן, והנה עוד קשר בין השניים: גם כלי הרכב המעופף נשען על מנגנון שמאפשר טיסה חלקה יותר ומערכת פנימית שמסוותת את התנועה ומבטיחה יציבות טובה. חוץ מזה, שני כלי הטיס זהים גם בכל הקשור לאופן התפעול שלהם, כאשר הזנקת המכונית (או ההנחתה שלה) אפשרית בדרכים זהות למדי. אל תדאגו, אתם ממש לא צריכים רישיון מיוחד כדי לתפעל את הרכב גם אם הוא נשמע לכם קצת מורכב, פשוט משום שאין כל דרישה כזו על פי החוק.

 

איך הכל התחיל?

המכונית המעופפת הוצגה לראשונה באפריל 2017 בלי תא טייס נפרד, והיא נשלטה באמצעות שני כידונים במקום הג'ויסטיקים בגרסה החדשה. גם העיצוב שלה לא אמור היה להיות העיצוב הסופי, אלא אבטיפוס בלבד, אבל מישהו בחברה החליט שמדובר דווקא בגרסה מוצלחת והעיצוב המקורי נשמר. הגרסה המקורית ההיא נקראה קורה (Cora), מונית אוויר חשמלית ואוטונומית שמיועדת לשני נוסעים לכל היותר. היא בפיתוח כבר מ-2010 והחברה מבצעת את הבדיקות על הפיתוח שלה בניו זילנד.

 

 

שימוש קל

המטרה המרכזית של קורה היא לספק פתרון מסע אווירי פשוט, בלי מגע יד אדם. כך המכונית המעופפת יכולה להמריא לבד וגם לנחות בעצמה באופן זהה להליקופטר, וכשהיא באוויר היא "מתנהגת" כמו מטוס לכל דבר. הגורם האנושי בטיסה, אם תהיתם, נמצא שם רק כדי לספק מענה במצבים שבהם יש צורך ביד אנושית בכל זאת. אם בכל זאת יש בכך צורך, הרכב המעופף מגיע גם עם אמצעי הגנה שונים ולפי התכנון הוא יכלול גם מצנח בגרסאות הבאות.

 

כלי הרכב הייחודי הזה יכול להגיע עד לטווח של כ-100 קילומטרים במהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. אם אתם כבר ממש משתוקקים להתנסות תצטרכו לחכות עוד קצת, משום שאין למכונית המעופפת תג מחיר כרגע, פשוט משום שהיא מוצעת בעיקר לשימושם של מובילי דעה ומשפיעים ברשתות החברתיות, לצורך ביצוע ניסויים.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme