האוס סיטינג – הפתרון שיאפשר לכם לגור במרכז בלי לשלם שכר דירה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האוס סיטינג הפתרון האידאלי למגורים בעיר
שתף:

מחירי השכירות בתל אביב ממשיכים לעלות בעשרות אחוזים גם ב-2018, והם זינקו מסכום ממוצע של 6,400 ש"ח בשנת 2015, למעל 7,500 ש"ח השנה. אפשר להאשים בכך את השוק הבין לאומי של שכירות לתקופות קצרות (שהמלך הבלתי מעורער שלה, עד כה, הוא כמובן אתר airbnb), ואפשר להאשים בזה את מדיניות הממשלה אשר לא נוקטת די צעדים להשפיע על מחירי השכירות שרק עולים מזה שנים. אבל אי אפשר להתחמק מעובדה אחת כואבת – בשוק שבו השכר החציוני עומד על פחות מ – 7,000 ש"ח, שבו עלות פעוטון מעל 2,000 ש"ח ולעיתים בערי גוש דן אף מעל 3,000 ש"ח – אנחנו מתקשים מאוד להכניס את סך ההוצאות החודשיות שלנו, לסכום ההכנסות. אלא שיש מי שפותרים את הבעיה באופן יצירתי, ומאפשרים לעצמם מחיה בבתים מאובזרים, נעימים ומטופחים – ללא עלות כלל. הטרנד החדש של השנים האחרונות – האוס סיטינג – עונה על צורך במגורם בעלויות נמוכות מחד – ומאידך, מאפשר לאלה מבינינו שאוהבים לצאת לטיולים לתקופות משמעותיות אבל לא רוצים שהבית (וחיות המחמד) יישארו לבד – פתרון מושלם בזול. זה לא מתאים לכל אחד, ולפעמים תידרשו לפתרונות יצירתיים – אבל היי, זה חוסך לכם 6,000 ש"ח בחודש! כל מה שאתם צריכים לדעת על המקצוע הכי שונה שראינו פה בשנים האחרונות, לפניכם.

 

האוס סיטינג ושמירה על חיות המחמד
האוס סיטינג – שירותי שמירה על הבית במהלך שהות בעליו מחוץ לו, למשל בחופשה בחו"ל. האוס סיטינג מספק מענה מושלם עבוור בתים שיש לטפל בהם, כולל חצרות וגינות, חיות מחמד, עציצים, ועוד

 

האוס סיטינג – מה זה אומר, מה צריך לעשות וכמה זה משתלם?

האוס סיטרים, הם מי שמקבלים על עצמם לשמור על הבית של אלה שיצאו ממנו לתקופה שהיא בדרך כלל מסוכמת מראש. זה יכול להיות שנה, וזה יכול להיות בקפיצה של שבוע לחו"ל. במהלך הזמן בו דיירי הבית מפנים אותו לטובת ההאוס-סיטר, תפקידו לגור בבית ולשמור על הבית תקין – לטפל בחיות מחמד אם יש כאלה, להשקות עציצים, וכדומה. בתמורה – הוא משתמש בדירה כבשלו, תוך שהוא עושה שימוש בריהוט ובמצרכים הקיימים בדירה. במשך התקופות בהן האוס סיטר מתגורר בדירה שעליה הוא שומר – הוא כמובן לא משלם שכירות או מיסים. בחלק מהמקרים, האוס סיטרים גם מקבלים תשלום עבור נוכחותם בבית, גובה התשלום משתנה, בדרך כלל בין 100 ל – 200 ש"ח ליום.

 

 

רוצים לחסוך במרכיב הדיור בתקציב שלכם? כך תוכלו להפוך האוס סיטרים

בישראל, יש שתי חברות המספקות שירותי האוס סיטינג בתשלום – אלו הן חברת "פטס און וקיישן" וחברת Hound House. אבל אולי מרבית התנועה בין מי שמחפשים האוס סיטר לבין מי שמחפשים בתים להתגורר בהם, היא בקבוצת "האוס סיטרס ישראל", שם נאסר על פרסום תשלום עבור שירותי האוס סיטינג – שירות המגורים בבית המתפנה מוצע ללא תשלום, תמורת הזכות לגור בבית בלבד.

 

מי שמספקים שירותי האוס סיטינג בישראל, מצליחים בדרך כלל לתאם עבודות כך שיוכלו ממש לעבור מדירה לדירה, ואף לקבוע אזור גיאוגרפי בו הם מעדיפים להתגורר, כך שהמגורים יתאימו לעבודה וכדומה. עם זאת, כל האוס סיטר מוצא את עצמו מידי פעם נטול מקום מגורים, בין עבודות או בתקופות בהן מטיילים פחות – בתקופות כאלה, חלק מהעובדים בתחום חוזרים להתגורר אצל ההורים, מנצלים הכנסת אורחים של חברים קרובים, שוכרים דירות לתקופות קצרות או אף ישנים באוהל.

 

 

אוהבים לטייל? כדאי שתכירו את האפשרות להאוס סיטינג

מי שמחזיק מספר חיות מחמד, או מי שהבית שלו נדרש לתשומת לב ותחזוקה, נוטים לעיתים לוותר על חופשות לתקופות ארוכות בשל החוסר ביד אוהבת שתמלא את מקומם ותשגיח על הבית. שירות האוס סיטינג מספק מענה לאתגר זה – עם איש מקצוע שיגור אצלכם בבית ועיקר העבודה שלו תהיה לשמור על הבית לפי העדפותיכם ובקשותיכם. חשוב לבחור האוס סיטר שיש לו שפע של המלצות, שיש לו ניסיון עם שמירה על בתים או חיות מחמד דומות לשלכם. מומלץ להיפגש עם ההאוס סיטר שנבחר, לסכם איתו את כל פרטי השירות המתבקש, ואף לחתום על הסכם בסיסי בין בעל הבית להאוס סיטר, בו יפורטו כל הנקודות החשובות לשני הצדדים. חשוב גם לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם ההאוס סיטר (למשל בוואטסאפ), כך שיוכל לדווח לכם על המצב בבית, לשלוח תמונות של הכלבים במהלך טיולים מהנים, וגם לקבל מכם מענה, אם למשל הוא לא יודע איפה בבית יוכל למצוא את גלילי נייר הטואלט…

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme