לחיות כמו מלכים: כמה תעלה לכם התקנת בריכה פרטית?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כמה תעלה לכם בריכה פרטית?
שתף:

הקיץ הישראלי הלוהט הופך שהייה במים למענגת במיוחד וזו הסיבה שישראלים מרבים לבקר בים ובבריכה. ישנם מי שפוקדים את הבריכה בקאנטרי גם בעונות פחות חמות ואפילו, בתנאי שמדובר בבריכה מקורה ומחוממת, בשיא החורף. עד לא מכבר בריכה פרטית בחצר הבית הייתה נחלתם של בעלי ממון בלבד. כדאי לדעת שהיום המצב שונה בתכלית, טכנולוגיות מתקדמות להקמות בריכות ומספר נכבד של חברות המתמחות בתחום הפכו את חלום הבריכה הפרטית לבר השגה עבור ישראלים רבים. בריכה פרטית היא פינוק אמיתי ובתנאי שתוכננה ונבנתה כראוי. החלטה להתקין בריכה בחצר צריכה להתקבל בזהירות. מדובר בהשקעה נכבדת, ישנן בריכות שמחיר הקמתן מסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים ואחרות שעשויות לעלות מאה אלף שקלים וגם הרבה מעבר לכך. אולם בכך לא מסתכם העניין, בריכה צריכה תחזוקה וחשוב מאוד לוודא שאינה מהווה סכנה לאיש. לפניכם סקירת ההתפתחויות בתחום הבריכות הפרטיות בישראל בשנים האחרונות, אלו אפשרויות קיימות, איך יודעים אם כדאי לנו להקים בריכה קבועה בחצר, עד כמה אנו צפויים ליהנות מן הבריכה הפרטית שלנו ועוד.

 

המחיר של בריכה פרטית
טכנולוגיות חדשות ומספר גדל והולך של חברות המתמחות בתחום הפכו את חלום הבריכה הפרטית לבר השגה. פרויקט הקמת בריכה פרטית הוא עניין שיש להיכנס אליו בעיניים פקוחות, האם ההנאה שנפיק מצדיקה את ההשקעה?

 

סוגי בריכות ומחירים אופייניים

בעבר בריכות שחייה, קטנות כגדולות, היו עשויות בטון כאשר הבריכה נבנתה במקום המיועד לה. כיום המצב שונה, ניתן לרכוש בריכות מתועשות (מורכבות באתר עצמו מחלקים מוכנים) או בריכות שגופן עשוי פיברגלס והן מובלות במשאית ומונחות בעזרת מנוף בתוך בור שנחפר עבורן מבעוד מועד. ישנן בריכות הנבנות מקורות עץ עבות ואפילו בריכות מברזל ומפלדת אל חלד (נירוסטה). על פנים דפנות הבריכה ניתן להדביק אריחים או ציפוי יריעות PVC אטומות למים. סוג הבריכה ישפיע על המחיר שלה, בעלי מקצוע ידעו להציע לכם אפשרויות שונות המתאימות לכם ולהסביר יתרונות וחסרונות של כל אחת. כך למשל ניתן לבחור לטמון את הבריכה כולה באדמה או להעדיף בריכה עילית דווקא (כזו המונחת על הקרקע). משתנה נוסף לו השפעה ישירה על מחיר הבריכה הוא מידותיה. ככל שתבחרו בריכה גדולה יותר כך היא תהיה יקרה יותר. ייתכן שתקציב של 55,000 שקלים יספיק עבור בריכת פיברגלס בסיסית בגודל ארבע מטרים על שני מטרים ובעומק מטר ועשרים, לעומת זאת ניתן בקלות להשקיע בבריכה פרטית גם תקציבים גדולים הרבה יותר.

 

 

למי שווה להשקיע בהתקנת בריכה פרטית

בריכה פרטית היא חלום של רבים אולם, כפי שקורה לעיתים, עם הגשמת החלום עלולים לגלות שאנו משתמשים בבריכה הרבה פחות משחשבנו. בריכה פרטית היא תוספת מרשימה לחצר הבית, היא נאה ומשדרת יוקרה אולם לפני שמחליטים להשקיע כדאי לברר עם עצמכם כמה באמת תהנה ממנה המשפחה. חשוב לזכור שבריכה גוזלת שטח נכבד, חלק מן החצר עליו אתם מוותרים. לא נעים להיכנס למים קרים לכן, אם הבריכה אינה מקורה ומחוממת, עונת הרחצה בה תהיה בת כשלושה – ארבעה חודשים מדי שנה. קחו בחשבון שעלות חימום בריכה שאינה בתוך מבנה היא גבוהה מאוד. אם אתם מעוניינים ממש לשחות בבריכה הרי שניתן להשתמש ברתמות לשחיה במקום וישנם גם מכשירי שחיה נגד זרם (מחיר מערכת שחיה נגד זרם עשוי להיות גבוה).

 

 

תחזוקה ובטיחות

אם שקלתם את מכלול הדברים והחלטתם, כמו רבים אחרים, שבריכה פרטית היא בשבילכם חשוב שתדעו שמרגע שתסתיים הבניה ותמלאו את הבריכה החדשה שלכם מים תצטרכו לוודא שאיכות המים נשמרת ושאיש אינו עלול לטבוע בה (במיוחד ילדים). ניתן להתקין מכשיר השומר על רמת הכלור במים וניתן להשתמש ברובוט המנקה את הקרקעית והדפנות. יש מי שבוחרים להיעזר בשירותיו של פולמן (Pool-man) מקצועי (לעיתים קרובות מטעם החברה שהקימה את הבריכה). עוד חשוב לדעת שהקמת בריכה בחצר כרוכה בקבלת היתר בנייה. מרגע שהפכתם לבעלי בריכה פרטית עליכם לוודא שנעשה בה שימוש אחראי. מומלץ להתקין גדר סביב לבריכה כדי למנוע מילדים קטנים ליפול לתוכה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme