15 המדינות העשירות ביותר במשחקי מונדיאל 2018

מערכת5 דקות קריאה
מונדיאל 2018 - אלו המדינות העשירות שמשחקות
שתף:

אין ספק שיש קשר די הדוק בין כדורגל לכסף. כשמדובר באחד מענפי הספורט הנצפים בעולם (וכנראה ענף הספורט הנצפה ביותר בישראל), זה לא באמת מפתיע. כשהרגעים המכריעים של המונדיאל מתקרבים זה בהחלט זמן טוב לגלות מי הן 15 המדינות העשירות ביותר מבין 32 המדינות שהחלו את דרכן בטורניר ב-14 ביוני, על פי התוצר הלאומי הגולמי שלהן.

 

15 – שוודיה

עד היום נבחרת שוודיה השתתפה ב-12 אליפויות עולם ואת ההופעה הטובה ביותר שלה היא רשמה ב-1958 כשהגיעה עד הגמר. בשלב הזה היא הפסידה 5-2 לנבחרת ברזיל, אבל לפחות היא יכולה להתנחם בתל"ג של 538 מיליארד דולר ובמקום ה-15 מתוך 32 המדינות שנסקרו.

 

14 – ארגנטינה

עם תל"ג של 637 מיליארד דולר ארגנטינה הגיעה למשחקי המונדיאל 17 פעמים והיא גם זכתה פעמיים: ב-1978 וב-1986. במונדיאל הנוכחי היא עברה מסלול לא פשוט וכמעט הודחה בשלב הבתים למרות הכוכב שלה, ליונל מסי. בסופו של דבר היא נפרדה מהאליפות בשמינית הגמר, לאחר הפסד צמוד לנבחרת צרפת בתוצאה 4-3.

 

בין המדינות העשירות
ארגנטינה בין המדינות העשירות והמצליחות יותר במונדיאל

 

13 – שוויץ

השוויצרים נהנים מכלכלה פורחת ומותגי ענק בתחומי הקפה והשעונים, וגם מתל"ג של 678 מיליארד דולר. נבחרת הכדורגל הלאומית שלה עדיין לא רשמה הישג גדול במיוחד במונדיאל למרות שהגיעה עד לשלב רבע הגמר שלוש פעמים בעבר.

 

 

12 – ערב הסעודית

עם תל"ג של 683 מיליארד דולר ערב הסעודית היא אחת המדינות העשירות יותר, למרות שבמונדיאל הנוכחי היא הודחה כבר בשלב הבתים. זאת לאחר שהפסידה לנבחרות רוסיה ואורוגוואי (היא כן הצליחה לנצח את מצרים).

 

11 – מקסיקו

1.1 טריליון דולר, זה התל"ג של מקסיקו, נבחרת יציבה מאוד בכל הקשור למונדיאל. למעשה מדובר באחת הנבחרות המצליחות ביותר, והיא לא הודחה בשלב הבתים מאז 1994. גם במונדיאל הנוכחי היא כבר בין 16 האחרונות לאחר שני ניצחונות נהדרים על גרמניה וקוריאה הדרומית.

 

מקסיקו בין המדינות העשירות
גם מקסיקו בין המדינות העשירות יותר במשחקי המונדיאל השנה

 

10 – ספרד

עד היום הנבחרת הספרדית השתתפה במונדיאל 15 פעמים, וב-2010 היא גם זכתה באליפות שהתקיימה בדרום אפריקה. כסף לא חסר לה, מה שאולי מסביר את ההצלחה שלה גם בכדורגל, עם תל"ג של 1.3 טריליון דולר ועם המקום העשירי ברשימת המדינות העשירות.

 

 

9 – אוסטרליה

תל"ג של 1.37 טריליון דולר ותשוקה אדירה לכדורגל, ובכל זאת אוסטרליה נכנסה השנה למונדיאל בפעם החמישית בלבד. גם זה לא ממש עזר לה והיא סיימה את דרכה בשלב הבתים לאחר שהבקיעה שני גולים בלבד, הפסידה לצרפת ולפרו, וסיימה בתיקו עם נבחרת דנמרק.

 

8 – רוסיה

המארחת של משחקי 2018, עם תל"ג של 1.5 טריליון דולר, רוסיה כבר בשלב שמינית הגמר אחרי שהביסה את ערב הסעודית 0-5 וניצחה גם 1-3 את מצרים. למרות 3-0 צורם לטובת אורוגוואי המארחת עדיין בתמונה.

 

7 – אירן

תל"ג של 1.6 טריליון דולר והנבחרת עם הדירוג הגבוה ביותר באסיה מאז 2014, ובכל זאת איראן הודחה בשלב הבתים. זוהי ההופעה החמישית שלה באליפות העולם, וזו לא הופעה מרשימה במיוחד.

 

גם אירן ברשימת המדינות העשירות
היא אולי לא זכתה עדיין במונדיאל אבל אירן בהחלט אחת המדינות העשירות ביותר

 

6 – אנגליה

הנבחרת האנגלית היא אלופת 1966 והיא תמיד נחשבת למועמדת חזקה למדי. במונדיאל הנוכחי היא כבר בשמינית הגמר אחרי שהביסה את פנמה 1-6, ניצחה 1-2 את תוניסיה והפסידה רק לבלגיה עם גול אחד לטובת היריבה שלה. התל"ג של אנגליה, אם תהיתם – 2.02 טריליון דולר.

 

5 – קוריאה הדרומית

התל"ג של קוריאה הדרומית עומד על 2.03 טריליון דולר והיא ידועה בעיקר בזכות מותגי טכנולוגיה מובילים כמו LG או סמסונג. יש לה גם מוניטין לא רע בכלל בכדורגל כמי שנכנסה למונדיאל 10 פעמים עד היום ואפילו הגיעה לחצי הגמר ב-2002, אז נוצחה על ידי גרמניה. השנה היא השיגה נקמה וניצחה את גרמניה 0-2, מה שלא ממש עזר לה להגיע לשמינית הגמר.

 

4 – ברזיל

תל"ג של 2.05 טריליון דולר ומנועי כלכלה משמעותיים כמו חקלאות ושירותים, אלה הופכים את ברזיל לכלכלה משמעותית מאוד בדרום אפריקה. היא גם כוכבת גדולה במונדיאל: היא זכתה בתואר אלופת העולם 5 פעמים בעבר, והשנה היא כבר בשמינית הגמר, מצפה למפגש מול מקסיקו.

 

3 – צרפת

התל"ג של צרפת הוא 2.5 טריליון דולר וזו בהחלט מדינה עם עוצמה כלכלית ברורה שנשענת על תחומי הכספים, הבנקאות והביטוח. הכלכלה היא לא הכוח היחיד שלה והיא בהחלט כוכבת במונדיאל לאחר שזכתה ב-1998. היא נחשבת לפייבוריטית גם במונדיאל הנוכחי והיא מוכיחה את הסיבה לכך – בשמינית הגמר היא רשמה ניצחון גדול על מועמדת אחרת, ארגנטינה.

 

נבחרת צרפת בין המדינות העשירות
צרפת כבר בשמינית הגמר והיא אחת המדינות העשירות ביותר במשחקים השנה

 

2 – גרמניה

תל"ג של 3.6 טריליון דולר וכלכלה שנשענת על ייצור משמעותי מאוד (בעיקר בתחום הרכב) ובכל זאת מדובר בהפתעה הגדולה של המונדיאל הנוכחי. גרמניה היא אחת השחקניות המצליחות ביותר באליפות בעולם, היא זכתה בתואר ארבע פעמים והיא לא הודחה לפני רבע הגמר מאז 1978. זה לא עזר לה השנה לאור העובדה ששחקני הנבחרת כבר בדרכם חזרה לגרמניה, עוד לפני שלב 16 האחרונות.

 

במקום הראשון ברשימת המדינות העשירות: יפן

המדינה העשירה ביותר במונדיאל הנוכחי היא יפן, עם תל"ג של 4.8 טריליון דולר. זו הכלכלה השלישית בגודלה בעולם (אחרי סין וארה"ב) והיא גם זו שהכניסה לחיינו מותגי ענק כמו טויוטה, סוני ואפילו נינטנדו. נבחרת הכדורגל שלה הגיעה לכל אליפות עולם מאז 1998 והשבוע נראה אותה בשמינית הגמר מול בלגיה לאחר שסיימה את שלב הבתים במקום השני, עם ניצחון 1-2 על קולומביה, שוויון 2-2 עם סנגל והפסד 1-0 לפולין.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme