לא לבעלי לב חלש: 12 משרות מלחיצות שכדאי להכיר

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
לפני שתחליטו כדי שתכירו משרות מלחיצות באמת
שתף:

יש אנשים שנשברים תחת לחץ, שהמתח גורם להם לקפוא ובאופן כללי הם מעדיפים לעבוד בנחת וגם לישון קצת יותר טוב בלילה. אם אתם מתכננים את הצעדים המקצועיים שלכם והלחץ לא ממש עוזר לכם לעשות את זה כמו שצריך, יש כמה משרות שמהם כדאי להתרחק. חלקן דווקא יבטיחו לכם שכר נאה למדי אבל כדי שתוכלו ליהנות ממנו תצטרכו להתמודד עם המתח. למרבה המזל הרשות למידע תעסוקתי (O*Net) דירגה למעננו את רמות המתח של כמה משרות מלחיצות – והנה כמה דוגמאות לתפקידים שאם אתם במקרה שוקלים לקבל, אולי כדאי שתחשבו על זה שוב.

 

1 – שופטים בתחום הספורט

שופטים נתונים לביקורת לא מבוטלת בזמן משחק והם מתמודדים גם עם הלחץ של השחקנים שנמצאים על המגרש. על מגרש הטניס, לדוגמה, יצא לנו לראות לא מעט מקרים שבהם שופטים ספגו ביקורת נוקבת מצד השחקנים בגלל קריאות כאלו ואחרות. רמת המתח המוערכת לתפקיד הזה היא 93, אם כי אין ספק ששופטי ספורט מרוויחים לא רע ומטיילים בעולם, כך שלצד החסרונות יש גם יתרונות.

2 – פסיכיאטרים

פסיכיאטרים מרוויחים שכר לא רע בכלל, בתלות במקום שבו הם בוחרים לעבוד כמובן, אבל מדובר בתפקיד עם רמות לחץ לא מבוטלות (93 לפי O*Net). מי שאחראי להעריך את מצבו הנפשי או הרגשי של המטופל בהחלט מתמודד עם מכבש לחצים, כך שזה לא באמת מפתיע.

 

3 – שוטרים

זה בטח לא יפתיע אתכם לדעת ששוטרים מתמודדים עם לחץ, ולא מעט ממנו. אין ספק שיש גם קשר בין המחלקות השונות, ומי שניצב בחזית – כדוגמת שוטר תנועה – חשוף הרבה יותר למתח. זו בדיוק הסיבה לכך שגם תפקידו של השוטר קיבל 93 במדד הלחץ.

 

 

4 – אחות מיילדת

מי שמלווה את האם לעתיד ברגעי השיא של ההיריון, כלומר בזמן הצירים וזעקות הכאב, היא גם זו שחווה רמות גבוהות של מתח. אז נכון שאחות מיילדת מרוויחה בסך הכל שכר נאה למדי אבל זה התגמול שלה על משרה עם רמת לחץ של 93.

 

5 – סוכן מקצועי

זמרים, שחקנים, ספורטאים ומפורסמים רבים אחרים, כולם נעזרים בשירותיו של סוכן מקצועי. הם בדרך כלל משלמים לו שכר נאה כדי שיפעל לקדם אותם, להגדיל את החשיפה אליהם ולהתמודד גם עם המעריצים ועם התקשורת. כשכל הלחץ עליהם אין פלא שרמת המתח שנקבעה לתפקיד היא 93.

 

סוכן מקצועי - בין כמה משרות מלחיצות
סוכן מקצועי צריך לתמרן בין שלל משימות ולרצות את הלקוח התובעני, וזו סיבה טובה להיות בלחץ

 

6 – אחות מקצועית

אחים ואחיות מקצועיים הם אלה שמעניקים טיפול לאנשים שסובלים ממחלות, פציעות ופגיעות שונות, והם עושים את זה בכל מקום אפשרי – בבית החולים, בבית האבות, במרפאה, במוסדות השונים וגם בביתו של המטופל. השכר שלהם ממש לא בשמים גם אם מדובר בסך הכל במשרה עם תחושת סיפוק גדולה, וגם עם רמות גבוהות של מתח.

 

7 – מנכ"לים

אולי קצת קשה לנו לרחם עליהם, שהרי הם גם אלה שמקבלים את השכר הגבוה ביותר בארגון, אבל אין ספק שהלחץ שמופעל על מי שנמצא בראש הפירמידה גבוה במיוחד. מדד הלחץ של המנכ"ל הוא 94 וזה בהחלט מתבקש כשמדובר באדם שקובע מדיניות, מנהיג את הספינה, מנהל את המנהלים הבכירים ביותר וצריך להישאר מעודכן תמיד בכל מה שקורה בכל המחלקות. הוא גם צריך לתת תשובות לדירקטוריון, וזו עוד סיבה טובה לכך שהתפקיד הנחשק מופיע ברשימת משרות מלחיצות.

 

 

8 – מארגני אירועים

על פניו זו נשמעת כמו משרה חלומית. מי שאוהב לתכנן ולארגן אירועים התפקיד הזה ככל הנראה אידאלי עבורו. זו ההזדמנות לתכנן כנסים, השתלמות עסקית ואפילו חתונות. אלא שכדי להפיק אירוע מוצלח צריך לשים לב להמון פרטים קטנים, להתנהל בתוך תקציב מוקפד ולקוות שגם הלקוח יהיה מרוצה מהתוצאה הסופית. בקיצור, לחץ לא חסר כאן כך שמדד לחץ של 95 משקף בהחלט את אתגרי התפקיד.

 

9 – עובדים סוציאליים

ידוע שעובד סוציאלי בישראל לא נהנה מתנאי שכר גבוהים במיוחד, ומי שמגיע לשם לרוב מסתפק בתחושת הסיפוק שנלווית לעבודה עם ילדים ומשפחות בזמן משבר, מחלה או טראומה. עם זאת, זוהי אחת מכמה משרות מלחיצות במיוחד, והיא כזו הרבה לפני שמגיע הסיפוק המיוחל.

 

10 – טייסים

בן טייס (או לכל הפחות חתן טייס) הוא חלומה של כל אם יהודייה, בוודאי אם היא משתוקקת לראות את הילד נהנה מתנאי שכר טובים. אלא שהאדם המנווט את המטוס ואחראי לשלומם של מאות נוסעים הוא גם אדם לחוץ מאוד. הוא צריך לוודא שהכל תקין ומוכן, וגם לאתר פתרונות יצירתיים ומהירים בשטח.

 

משרות מלחיצות גם אם נחשקות
מסתבר שגם המשרות הנחשקות ביותר עשויות להיות מלחיצות במיוחד

 

11 – משרות מלחיצות שגם משתלמות – רופא מנתח

אם יצא לכם לצפות בפרק או שניים של "האנטומיה של גריי" אתם בטח מבינים עד כמה התפקיד הזה מלחיץ. מנתחים צריכים להתמודד עם שעות עבודה ארוכות מאוד, עם ניתוחים שעשויים להיות מורכבים ומאתגרים יותר מהצפוי, ועם מטופלים ומשפחות שנמצאים בלחץ לא מבוטל – ומשליכים אותו לרוב על הצוות הרפואי. המשכורת היפה עשויה לפצות על המתח הזה, שקיבל ציון 96 לפי O*Net.

 

12 – גינקולוגים ורופאים מיילדים

מי שמלווה את האישה במהלך ההיריון ובלידה צריך להיות מוכן לאחריות כבדה מאוד. זה האדם שאמור לזהות בעיות שונות שעשויות להשפיע לא רק על האם אלא גם על הילד. הוא אמור לטפל בה בזהירות ולוודא שהלידה עוברת בלי תקלות. מדד המתח בתפקיד הזה הוא 97 לא מפתיע, וגם השכר של הרופא גבוה.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme