אחרי שנים של דשדוש – כל הסיבות להשקיע בדולר דווקא עכשיו

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הזמן האידאלי להשקיע בדולר
שתף:

מאז מרץ 2015, המטבע האמריקאי בסימן ירידה אל מול השקל. ממש לאורך כל שנת 2017, ירידה זו התעצמה ומשקיעים ברחו מהשקעות דולריות. מאז תחילת שנת 2018, ועם הרפורמות הכלכליות בממשל טראמפ – אנחנו רואים עלייה של המטבע האמריקאי אל מול השקל באופן מתמשך, ממש מאז ינואר 2018. כמיליארד וחצי שקלים שהושקעו מתחילת השנה בקרנות נקובות בדולר, מלמדות אותנו כי המשקיעים מאמינים שמדובר במגמה. האם זה באמת הזמן האידאלי להשקיע בדולר?

 

 

הקרנות הכספיות – מוצר סולידי להשקעת בטוחות

הקרנות הכספיות הן מוצר השקעה המציע רמת סיכון נמוכה ועל כן, הוא מתאים למשקיעים שונאי סיכון או לגידור תיק השקעות לרמת ספקולטיביות מבוקשת. התשואות בקרנות הכספיות הן בדרך כלל לא מרקיעות שחקים – אולם מיעוט הסיכון הופך אותן כלי טוב להשקעות בטוחות. אורך החיים הממוצע של קרנות כספיות הוא כשלושה חודשים (90 ימים), ובישראל רשאית קרן כספית להחזיק רק עד 25% מנכסיה – ולא יותר – באפיקים לא סחירים. נכון להיות, מנוהלים כ – 3.5 מיליארדי שקלים בקרנות כספיות, אולם חשוב לציין כי במהלך חמש השנים האחרונות, נפדו מאפיקי השקעה אלה מעל 40 מיליארדי שקלים – בעיקר בשל התשואות הנמוכות (מידי) של הקרנות, בשוק של ריביות אפסיות ומדד מדשדש. אחרי הכל, גם ביחס למוצרי השקעה סולידיים הנחשבים נטולי סיכון – קרנות כספיות הן בעלות רמת הסיכון הנמוכה ביותר מבין כל סוגי קרנות הנאמנות – ולא אחת, גם בעלות התשואה הנמוכה ביותר מביניהן.

 

כדאי להשקיע בדולר שנמצא במגמת התאוששות
שער הדולר עלה מאז תחילת שנת 2018 בכעשרה אחוזים (משער של 3.38 בינואר 2018, לשער של 3.65 בתחילת יולי 2018). התנהגות המשקיעים מלמדת אותנו כי ניתוח השוק שלם צופה המשך עליית המטבע – ועל כן, אנחנו רואים יותר ויותר השקעות בקרנות של מוצרים במחיר דולרי

 

למה כדאי להשקיע בדולר דווקא עכשיו?

כבר כאשר נבחר דונלד טראמפ לנשיאות, נשבו בשוק ההשקעות האמריקאי רוחות של חידוש, ואנליסטים ממומחים דיברו על תום המשבר שהחל בשנת 2008 – הוא משבר הסאב פריים, שהחל בארה"ב וגרר עימו את מרבת מדינות העולם המערבי. על אף שבשנת הכהונה הראשונה של דונלד טראמפ משקיעים נראו חוששים מהשינויים הקיצוניים בכלכלה שהגיעו עם הנשיא החדש – ניראה כי שנת 2018 היתה שנה עסקית טובה עבור האמריקאים. חשוב לזכור כי מאז שנת 2008 ועד שנת 2015, הריבית בארה"ב היתה קבועה ואפסית. רק בדצמבר 2015 הועלתה הריבית בהכרזה שהיא כמעט היסטורית, בכרבע אחוז. מאז שנת 2017 ועד סוף שנת 2017, עלתה הריבית במשק האמריקאי עוד חמש פעמים – אולם ניראה כ שנת 2018 תשבור שיא של עליות ריבית, עם עליית ריבית אחת שכבר התרחשה במרץ (העלאת הריבית ברבע אחוז לרמה של – 1.5% – 1.75%), ועוד שלוש העלאות ריבית שצפויות במהלך השנה.

 

המטבע האמריקאי מגיב למה שניראה כמו צמיחה מואצת לאורך זמן בשוק המקומי, ובמיוחד לאחר שנים של שפל – קל לדמיין שבשלו התנאים להתאוששות השוק. אם כל אלה נכונים – אין ספק כי משקיעים שיהיו שם, יהנו מפירות הצמיחה בתקופה של תשואות גבוהות יחסית.

 

 

קרנות כספיות? בדולרים!

אם כן, מאז תחילת שנת 2018, הוזרמו לאפיקי ההשקעה בקרנות כספיות מעל 1.5 מיליארדי שקלים. הרוב המכריע של ההשקעות בוצע בקרנות כספיות באפיקים דולריים, אשר זכו לתשואות של מעל 4% במהלך השנה – תשואה גבוהה משמעותית מזו הממוצעת עבור אפיק השקעה זה. ארבע הקרנות הכספיות הבולטות בהשקעות הישראלים הן:

 

  • הראל פיא – עם היקף נכסים של מעל שני מיליארדי שקלים, ותשואה שקלית מתחילת השנה של כמעט 5%
  • קרן פסגות – עם היקף נכסים של כחצי מיליארד שקלים, ותשואה שקלית מתחילת השנה של כ – 4.9%
  • קרן מגדל – עם היקף נכסים של כ – 350 מיליוני שקלים, ותשואה שקלית מתחילת השנה של כ – 4.9%
  • קסם אקסלנס – עם היקף נכסים של כ – 150 מיליוני שקלים, ותשואה שקלית מתחילת השנה של כ – 4.85%

 

כל הקרנות המובאות כאן הן קרנות נקובות בדולרים, לטווחי השקעה של כ – 90 יום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme