ההוצאות שאנשים מצליחים ממש לא מבזבזים עליהן כסף

מערכת3 דקות קריאה
שתף:

יש אנשים שהצליחו יפה בזכות סטארט אפ מבריק, גיוס משאבים מצוין או בזכות הכישרון שלהם לייצר רבי מכר עולמיים. מצד שני יש גם לא מעט אנשים שהגיעו להצלחה שלהם בדרך קצת פחות מלהיבה, אבל הם פשוט יודעים לשלוט טוב יותר בתכנון הוצאות. הם מנהלים תקציב קפדני והם נמנעים מרכישות של מוצרים שלא מציעים להם ערך מוסף אמיתי. אם אתם רוצים ללטש גם את התקציב שלכם, הנה כמה שיעורים חשובים מהאנשים המצליחים באמת.

 

הוצאות על הימורים (חוקיים כמובן)

אם המטרה שלכם היא להתעשר תופתעו לדעת שדווקא משחקי הימורים הם דרך בטוחה לשרוף את הכסף שלכם, וזוהי בהחלט אחת מכמה הוצאות די מיותרות. האנשים העשירים והמצליחים לא עוצרים בעמדות של מפעל הפיס ליד המכולת כדי לשלוח טפסים והם מבינים שסיכויי הזכייה נמוכים מאוד. אם תעשו את החישוב, מנוי חודשי למפעל הפיס עולה 60 שקלים. בשנה אתם מבזבזים 720 שקלים ובתוך 5 שנים בלבד תיפרדו מ-3,600 שקלים, סכום לא מבוטל שאולי עדיף לכם לחסוך.

 

הוצאות על הימורים
מסתבר שהדרך הטובה ביותר להתעשר היא להפסיק לחכות לרגע שבו תזכו בפיס

 

עמלות הבנקים

כולנו משלמים עמלות על ניהול החשבון שלנו בבנק ועל פעולות שונות שאנחנו מבצעים. אלא שלא כל עמלה בהכרח נדרשת, ויכול מאוד להיות שיש לכם דרך להוזיל אותן משמעותית. באופן טבעי הבנק שלכם גובה תשלום על השירות שהוא מעניק אבל אם עיינתם אי פעם בדוחות הכספיים של הבנקים הגדולים בטח גיליתם מה המחזור השנתי שלהם (רמז: כמה מאות מיליוני דולרים). כדי שתוכלו לשמור על הכסף שלכם טוב יותר בדקו על מה אתם משלמים עמלות ואילו קריטריונים עשויים לחסוך לכם עמלה כזו או אחרת. אם אתם צריכים לפתוח תכנית חיסכון מסוימת או להגיע ליתרה מוגדרת כדי לבטל עמלה כלשהי, כדאי שתעשו את זה.

 

 

ריבית על האשראי

חוץ מכרטיסי האשראי שיש לכם בארנק, סביר להניח שגם הבנק שלכם מעניק לכם מסגרת ולמעשה "מאשר" לכם להיכנס למינוס. אז נכון שזה מאוד נוח וממש פשוט לגהץ את הכרטיס גם אם אתם בכלל בחריגה בחשבון, אבל בפועל אתם עומדים לשלם על זה לא מעט. נסו לוותר על השימוש בכרטיס לטובת מזומן או עברו לכרטיס חיוב שמאפשר שימוש רק כשיש יתרה מספקת.

 

הוצאות ריבית על האשראי
אם אין לכם מספיק כסף בחשבון ואתם עדיין מגהצים את כרטיס האשראי – אתם משלמים יותר

 

רכישות בלתי צפויות

לא מעט ישראלים מכירים את התופעה הזו. הם נכנסים לסופר פארם כדי לקנות חיתולים לילד ומוצאים את עצמם בקופה עם חשבון של מאות שקלים, ובדרך לרכב הם עוצרים גם בחנות הצעצועים כדי לקנות צעצוע אחד בלבד אבל משלמים בסופו של דבר על ארבעה. רכישות מהסוג הזה קורות גם ברשת, דרך אגב, וגם אם אתם מחפשים באיביי מוצר אחד מסוים אתם עלולים לגלות שבסל המוצרים שלכם יש לא פחות מחמישה מוצרים שונים. אלא שאנשים מצליחים מתכננים את הצעדים שלהם טוב יותר, והם ממש לא מתפתים לרכישות מתוך דחף. זה הזמן להיות זהירים יותר בכל מה שקשור לכסף שלכם, ואתם יכולים לעשות את זה די בקלות: הגדירו מראש תקציב לכל מטרה (רכישות מזון, בילויים, קניות) ושימו את סכום הכסף הדרוש לכל סעיף במעטפה נפרדת. כך תישארו תמיד בתוך מסגרת התקציב שלכם, ותימנעו מרכישות בלתי צפויות.

 

 

ותרו על תכניות חסכון בריבית נמוכה

תכניות החיסכון בבנקים הן היום קצת פחות אטרקטיביות, בוודאי אם אתם מתמקדים בתכניות שמאפשרות לכם גמישות רבה ויכולת למשוך את הסכום בכל נקודת זמן. סביר להניח שהריבית, אם היא בכלל קיימת, נמוכה להפליא. אלא שעם סכום הכסף שאתם מפקידים בתכנית הזו תוכלו להרוויח יותר – אתם רק צריכים להשקיע נכון יותר. בדקו אילו אפשרויות השקעה קיימות ובחרו באפיק שיכול לייצר עבורכם תשואה טובה יותר.

 

היפרדו מהמותגים

כחובבי קולנוע וטלוויזיה אנחנו רואים לא מעט פרסומות למותגים גדולים, והכוכבים האהובים עלינו מתגאים בבגדי המעצבים שלהם. אלא שהמותג הגדול והחזק הוא לא תמיד האיכותי מכולם, והוא לא בהכרח זה שמייצר עבורכם ערך. זה הזמן שלכם להיפרד מהמותגים, לוותר על מה שנראה לכם נוצץ במיוחד ולבחור בגדים ונעליים שיחזיקו לאורך זמן במחיר נמוך יותר, במקום בבגדים יקרים שלא תוכלו לנצל ביומיום, ואולי גם יפסיקו לשרת אתכם בתוך זמן קצר מדי. אלו הן הוצאות חכמות הרבה יותר.

 

 

בלי ירושות ענק

כולנו אמרנו לעצמנו בשלב כזו או אחר שהיינו מאוד שמחים לגלות שאנחנו נצר למשפחת רוטשילד, וכמה חבל שאין לנו משפחה עשירה במיוחד כדי שנוכל ליהנות מירושה גדולה שתאפשר לנו לתת לילדים שלנו את כל מה שהם רוצים. אלא שהמשפחות העשירות באמת פועלות באופן קצת שונה. נכון, הורים שיכולים לעזור לילדים שלהם במימון לימודי התואר האקדמי או ברכישת דירה בהחלט ישמחו לעשות את זה, אבל את התמיכה הזו כדאי להגביל. מיליונרים ומיליארדרים רבים כבר הכריזו שאת ההון העצום שלהם הם יחלקו בעיקר בין עמותות וארגוני צדקה. הרעיון של ביל גייטס, מארק צוקרברג ומיליארדרים אחרים הוא לאפשר לילדים שלהם להרוויח את לחמם, לעבוד וגם לתרום למען החברה.

 

אחריות מורחבת על מוצרים

כשקניתם את מכונת הכביסה, את הטלוויזיה או את המזגן, סביר להניח שהטכנאי שאל אתכם אם תרצו לרכוש אחריות מורחבת. בזמן שרוב הישראלים משיבים לשאלה הזו בחיוב, ולרוב גם ללא היסוס, בפועל התשובה הטובה יותר היא "לא". נכון שהמטרה שלכם היא למקסם את ערך המוצרים שאתם רוכשים אבל באופן כללי אחריות מורחבת לא באמת עושה את העבודה. במקום זאת כדאי לכם לחקור קצת יותר לעומק את האחריות שהיצרן שלכם מציע, ובהחלט ייתכן שהיא מספיקה לכם. אם אתם כבר מפנים את הזמן כדי לחקור עלויות בדקו כמה יעלו לכם תיקונים שונים במוצר, וכמה תשלמו אם יש לכם אחריות מורחבת. תופתעו לגלות שבמקרים רבים תשלמו פחות דווקא אם אין לכם אחריות.

 

הוצאות על אחריות מורחבת
תתפלאו לגלות שגם אם יש לכם אחריות מורחבת אתם עשויים לשלם הרבה על תיקונים

 

ותרו על הטלוויזיה הרב-ערוצית (ועל המשחקים)

צפייה בטלוויזיה היא לא דבר רע, היא יכולה להיות מהנה ואפילו מעשירה, אבל את האנשים המצליחים לא תמצאו דבוקים למסך. אין להם כמות בלתי נתפסת של משחקי וידאו והם גם ממש לא משלמים מאות שקלים בחודש על עשרות ערוצים שאת רובם הם בכלל לא מכירים. אם תחליטו שאתם עוברים לשירות תוכן שמציע הרבה פחות ערוצים (בסכום נמוך הרבה יותר) תיהנו כפליים: מצד אחד תגלו שיש לכם פחות הוצאות ומצד שני ייחשף בפניכם עולם חדש לחלוטין שבו אפשר לבלות את סוף השבוע בפארק, בצפון או עם החברים – ולא עם מרתון "הישרדות" או "חברים".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme