קטנות קטנות אבל עושות לכם חור גדול בכיס

סיון קידר5 דקות קריאה
רוב התקציב שלכם: הוצאות קטנות ויקרות
שתף:

סל ההוצאות של הישראלי הממוצע נחשב גבוה מאוד ביחס להכנסתו. רובנו מתלוננים על שעות עבודה מרובות, הכנסה לא מספקת, הוצאות הולכות וגדלות ובמקרה הטוב, בו אנו מצליחים להרוויח מספיק, לא נותר לנו זמן ליהנות מעמלנו. כן, המציאות בארץ נחשבת למורכבת, אבל האנשים בישראל מתחלקים ל- 2: אלו שמתלוננים ואלו שבוחרים לעשות משהו בנוגע לכך.

 

 

סל ההוצאות האישי שלי

אחד הצעדים החשובים שעשיתי בדרכי  לניהול כספים חכם יותר הוא בחינת סל ההוצאות שלי, ואם נבחן את סל ההוצאות של מרבית הישראלים בגילאי 30-50 נמצא שההוצאות שלנו בעלות קווי דמיון זהים, וניתן לחלק אותן ל- 3 סוגים:

 

  1. תשלומים קבועים, הכוללים הוראות הקבע, החזרי הלוואות, תשלומי חשמל, ארנונה, שכירות או משכנתא, חוגים של הילדים, קניות ברשתות המזון, שירותי אינטרנט, סלולרי ועוד.
  2. הוצאות לא צפויות, החל ממזגן שהתקלקל בבית, דרך מצבר ששבק במכונית ועד לחתונה של הבת דודה הרחוקה, שהגיעה לבריתה שלנו לפני 10 שנים, ולא נעים, חייבים להפגין נוכחות או לפחות לשלוח לה מתנה.
  3. מותרות ופינוקים, הכוללים מוצרי ביגוד, קוסמטיקה, פעילויות העשרה, גאדג'טים, מכשירי חשמל, אביזרי נוי לבית ועוד. נכון, רבים לא יגדירו כל הוצאה כזו במסגרת מותרות, אבל לצורך העניין, נתייחס אליהם כהוצאה אינדיבידואלית לכל צרכן בהתאם להכנסתו ולהרגלי הצריכה שלו.

 

הוצאות על הילדים
יש הוצאות הכרחיות – למשל על חוגי הילדים – אבל מה עם אלו שהן ממש מיותרות?

 

ההוצאה שפספסתי

האמת היא שקיים סוג נוסף של הוצאות, שאנו נוטים להתעלם ממנו ולא לחשב אותו בסך ההוצאות הכללי שלנו. אלו הן ההוצאות הקטנות, שאנו מוציאים עם "הכסף הקטן" שנשאר לנו בארנק, זה שזרוק באחד הכיסים בתיק. אלו ההוצאות שאנו מוציאים על הדרך וכלאחר יד. אנו לא נוהגים לכלול אותן בחישוב החודשי, כי אנחנו לא מרגישים אותן ביום- יום, אך אם נבחן כמה כסף יוצא לנו עבורן בשנה או אפילו במהלך חודש 1 נראה תמונה מפתיעה במרבית המקרים.

 

 

8 ההוצאות הקטנות שעולות לנו הרבה מאוד כסף

קפה– בין אם קמתם מאוחר ומיהרתם לרכבת, עצרתם להתרעננות בתחנת הדלק או סתם התחשק לכם פינוק באמצע היום. בהנחה שאתם רוכשים כוס קפה אחת בלבד מידי יום במהלך 24 ימי העבודה שלכם לאורך החודש, ההוצאה הכללית שלכם עבור התענוג הזה תעלה לכם בין 120 ל-400 ש"ח מידי חודש.

 

הוצאות מיותרות על קפה
כמה עולה הקפה שלכם מדי חודש?

 

ארוחות צהריים– בדומה לקפה היומי, גם ארוחות הצהריים עולות לכם הרבה מאוד כסף. חשבו על זה, במחיר של 3 ארוחות ביתיות מזינות וטריות אתם רוכשים ארוחה יומית אחת. ההמלצה שלי, התחילו להביא קופסאות אוכל מהבית אל מקום העבודה, תיהנו מאוכל טרי ואיכותי וגם תצליחו לחסוך בין 720 ל-1200 ש"ח מידי חודש. מטורף נכון? תבדקו אותי!

 

טיפים– עם החיסכון על ארוחות הצהרים, מגיע גם החיסכון בטיפים. גם כאן תצליחו לחסוך עשרות שקלים מידי חודש ולהשאיר את הכסף הזה לעצמכם. בטוח יש משהו טוב יותר שתוכלו לעשות אתו.

 

עיתון– בהנחה שאתם מנויים לעיתון יומי, עלותו תעלה לכם בין 65 ל- 180 ש"ח לחודש. לא הגיע הזמן שתעברו למדורי החדשות און ליין? גם תקבלו עדכונים שוטפים בזמן אמת וגם תשמרו על כדור הארץ. אקולוגי וחסכוני!

 

סיגריות– נכון, זה עניין של צורך, אבל בינינו, כזה שכדאי לוותר עליו. פרט לכל הנושא הבריאותי והמטרד הסביבתי והחברתי שבעישון, בסך הכל הוא עולה לכם הרבה מאוד כסף, ואתם בוודאי מודעים לכך. מידי חודש תוכלו לשלשל לכיסכם עשרות ואפילו מאות שקלים, בהתאם לכמות הטבק שאתם צורכים, אם רק תוותרו על ההרגל הלא בריא הזה. הרוויחו את הכסף ואת הבריאות שלכם בפעולה אחת והחליטו שזה פשוט לא בשבילכם.

 

עמלות בבנק– מידי יום יורדות לכם עמלות בבנק עבור פעולות רבות שאתם מבצעים. צרו קשר עם פקיד הבנק שלכם, ובחנו מסלולי עמלות בהתאם לדפוסי הפעולות הבנקאיות שלכם ותוכלו לחסוך עשרות שקלים מידי חודש.

 

מים מינרלים– בקבוק מים הוא מוצר הכרחי בכל עת. ואם אתם כבר מודעים לעובדה הזו, לא כדאי שפשוט תיקחו אתכם אחד כזה מהבית? במקום לרכוש מידי יום בקבוק חדש, ובכך להוסיף להתחממות הכדור על ידי פסולת פלסטית, רכשו בקבוק רב פעמי למילוי חוזר ותחסכו עשרות ומאות שקלים מידי חודש. כמעט בכל מקום קיימות עמדות לשתיית מים ללא עלות, בהן תוכלו למלא את הבקבוק בעת הצורך, ושטיפה קלה מידי יום תשמור עליו סטרילי ונקי לשימוש חוזר ביום המחרת.

 

חניה– אם אתם נוהגים ברכב פרטי, אתם וודאי מבזבזים זמן יקר בחיפוש חנייה, ויותר מזה, מוציאים כסף על השימוש בה. אם באפשרותכם להשתמש בתחבורה ציבורית או בזוג אופנים חשמליים תחסכו מזומנים ותרוויחו טיול מהנה בעיר או פעילות גופנית מרעננת. גם הליכה רגלית יכולה להפיק עבורכם הנאה רבה, ומפתיע לגלות כמה אנשים תפגשו בדרך ובאילו נופים תיתקלו במרחב. כך תחסכו את עלויות החנייה, שיכולות להגיע למאות שקלים מידי חודש, וגם תצמצמו את הוצאות הדלק שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme