10 טיפים חשובים שיחסכו לכם הרבה כסף בקניות מזון

סיון קידר5 דקות קריאה
סל קניות מזון - במחיר נוח יותר
שתף:

קניות מזון תופסות חלק ניכר מסל הצריכה הביתי, ומרבית בתי האב בישראל נוהגים לפקוד את הסופר מידי שבוע לקנייה מרוכזת. בשנים האחרונות נמצא שסל הצריכה של הישראלי הממוצע התרחב, וכתוצאה מכך, גם עלות הסל עלתה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת מידי שנה על עלייה בהוצאה לצריכה פרטית לנפש, מה שמעיד על שינויים בהרגלי הצריכה של הישראלי הממוצע. אם כן, כיצד ניתן לצמצם את ההוצאה החודשית עבור מוצרי מזון? מצאנו 10 כללים שיחסכו לכם בעלויות מבלי לצמצם את סל המזון.

 

 

לפני קניות מזון: ערכו סדר במזווה הביתי

לפני שאתם יוצאים לקנייה מרוכזת, ערכו סדר במזווה הביתי. וודאו שמוצרי המזון מסודרים וממוינים, כך שאתם יודעים בוודאות מה ישנו, מה חסר ומה באמת נחוץ לכם. סידור ארונות המטבח יסייע לכם להכין רשימת קניות מזון מסודרת, ימנע מכם לקנות מצרכים מיותרים, יחסוך מכם אגירת מוצרים שפג תוקפם וגם יקל עליכם בעת הכנת הארוחות המשפחתיות.

 

קניות מזון אחרי סדר במקרר
לפני שאתם יוצאים מהבית עשו לעצמכם סדר במזווה ובמקרר. אתם עשויים לגלות שיש לכם פריטים שתכננתם לקנות.

 

ערכו רשימה מסודרת

בכל בית ישנם מוצרי צריכה קבועים ומשתנים. ערכו טבלה ובה רשימה מפורטת של כל המוצרים שאתם נוהגים לצרוך. בעמודה אחת רשמו את המוצרים הקבועים ובעמודה השנייה את המשתנים. הטבלה תסייע לכם לבחון מידי שבוע אילו מוצרים חסרים לכם במזווה הביתי, להשלים את החסר לקראת השבוע הקרוב, ולחסוך לכם הרבה מאוד זמן וטרחה. כמו כן, עם השיטה הזו אתם תבטיחו לעצמכם שלא תפספסו שום פריט חשוב, ושלא תרכשו עודפים מיותרים. מומלץ למיין את המוצרים בטבלה לקטגוריות לפי המחלקות השונות בסופר או לפי סידור הארונות בבית. לדוגמה: קטניות, מוצרי חלב, קפואים, פירות וירקות וכו'.

 

 

צאו עם רשימת קניות מזון עדכנית

משהכנתם את רשימת מוצרי הצריכה, הכנת רשימה לקנייה השבועית תארך לכל היותר 10 דקות. אל תוותרו על ביצוע המשימה הקלילה הזו, שכן היא תקל עליכם מאוד, תחסוך לכם שיטוט מיותר במחלקות הסופר וכך תחסוך לכם זמן, ובאמצעותה תוודאו שלא יחסר דבר לשבוע הקרוב. במידה וחסר מוצר בסופר, תוכלו לרכוש אותו במקום אחר, או להעבירו לרשימה של השבוע הבא במידה והוא לא הכרחי.

 

העדיפו סופר גדול ומרכזי על פני מינימרקט שכונתי

רשתות המזון הגדולות יכולות להרשות לעצמן להזמין כמויות גדולות יותר של מוצרים, מה שמוזיל עבורה את המחיר ליחידה. כך היא מבטיחה לעצמה חיסכון בהוצאות ולצרכן מחירים אטרקטיביים. קנייה ברשת מזון גדולה ומרכזית עדיפה מסיבה זו על פני המכולת או המינימרקט השכונתי, וכך גם תבטיחו לעצמכם רכישת מוצרים טריים, שכן התחלופה של מוצרי המזון בסופרים הגדולים גבוהה יותר מהחנויות הקטנות והשכונתיות.

 

קניות מזון בסופרמרקט
במקום לשלם הרבה יותר במכולת השכונתית העדיפו סופרמרקט עם מחירים טובים יותר

 

רכשו חומרי גלם

כאשר רוכשים חומרי גלם במקום מוצרים מעובדים המוכנים לאכילה מרוויחים מספר יתרונות. ראשית, אוכלים מוצר איכותי יותר, טבעי יותר ומזין יותר. שנית, נהנים ממזון טעים יותר- נכון, זה עניין של פרקטיקה ותרגול מיומנויות מטבח, אבל עם הרצון מגיעה גם היכולת, והיתרון הכלכלי הוא חיסכון של עשרות ומאות שקלים. פרט לכך, מוצרי הגלם לעוגה למשל יכולים לשמש אתכם להכנת סוגי מאפים שונים, לחמים, פנקייק ומגוון מזונות שיגוונו לכם את הארוחות ותוכלו למצות מהם את המיטב, וכך במקום לרכוש חבילת עוגיות ב-25 ש"ח, תוכלו לרכוש מספר מוצרי אפייה מהם תכינו כמה עוגות ומאפים והרווח שלכם יהיה כפול ומכופל.

 

בחרו את המבצעים שמתאימים לכם ונצלו אותם

אם אתם צורכים מוצר מסוים באופן קבוע, וידוע לכם שתוכלו לחסוך עליו סכום יפה בקנייה במבצע נצלו אותו. לדוגמה, אם אתם נוהגים לאכול מידי שבוע מנת דג, מומלץ לרכוש כמות גדולה יותר של דגים כאשר הם במבצע. את הנתחים ניתן לחלק ולהקפיא, ובעת הצורך להוציא את הכמות הנחוצה לכם. ברכישת בשרים, עופות ודגים במחירים מוזלים תוכלו לחסוך עשרות שקלים.

 

בדקו את תוקף האריזה

את המוצרים הישנים נוהגים למקם בקדמת המדף ברשתות המזון, ולכן מומלץ תמיד לבחון את המוצרים הממוקמים בחלקו האחורי של המדף. בדרך זו תוכלו להבטיח שאתם רוכשים מוצר עם תוקף ארוך טווח, שלא יתקלקל וימצא את עצמו בפח.

 

חלקו את הקנייה

לעתים כדאי לפצל את הקנייה על מנת ליהנות ממבצעים בצורה המיטבית ביותר. נגיד שאתם מארחים את כל המשפחה לערב פיצה, ואתם זקוקים ל- 4 קילו עגבניות, אך המבצע בסופר תקף ל- 2 קילו בלבד. אין בעיה! פצלו את הקנייה שלכם ל-2 קניות מזון שונות, ובכל אחת מהן הכניסו שקית עגבניות, וכך תוכלו ליהנות מהמבצע במלואו.

 

קניות מזון - כמה שצריך
רכשו רק את הכמות הדרושה לכם ואם יש מבצע על כמות קטנה יותר – פצלו את הרכישה

 

בדקו את חשבונית הקנייה

בתום הקנייה סרקו את החשבונית שקיבלתם. בבדיקה זריזה וודאו שכל המבצעים נוצלו ושלא חויבתם בטעות על קרטון חלב נוסף.

 

החליפו את המוצרים שפג תוקפם

רשתות המזון מזדכות על מוצרים פגומים או כאלו שפג תוקפם. גיליתם מוצר פגום? המעדן שהילד אוהב עבר את תאריך התפוגה? במרבית הרשתות יאפשרו לכם להזדכות על המוצר או להחליפו בהצגת שובר קנייה ובהצגת המוצר באריזתו המקורית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme