מדד בלומברג קובע: השווי האישי של דונאלד טראמפ צנח לנקודת השפל

מערכת5 דקות קריאה
השווי הכולל של דונאלד טראמפ ממשיך לצנוח
שתף:

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ החל את המסע שלו לנסיעות ב-2015, בימים שבהם נחשב לאיש עסקים ממולח ולאחד האנשים העשירים בארה"ב. בזמן שחלף מאז הוא הספיק להשלים מסע בחירות מוצלח, להפתיע את הילארי קלינטון (ואת רוב תושבי ארה"ב) ולהשלים שנה וחצי של כהונה כאדם החזק בעולם. עכשיו מסתבר שבזמן הזה הוא לא רק רשם כמה הפתעות גדולות – אלא צניחה לא מבוטלת בפן אישי. על פי דו"ח בלומברג האחרון השווי האישי שלו צנח ב-100 מיליון דולר בשנה החולפת. המשמעות? זוהי נקודת שפל חדשה מאז החל מסע הבחירות ב-2015 (המועד שבו ההון האישי של טראמפ נכנס לראשונה תחת זכוכית המגדלת).

 

 

אז כמה שווה היום נשיא ארה"ב?

על פי מדד בלומברג, דונאלד טראמפ שווה היום כ-2.8 מיליארד דולר, מספר נמוך משמעותית מזה שהופיע לצד שמו בראשית מסע הבחירות שלו. החישוב הזה נשען על הכנסות ממגדל טראמפ בניו יורק וממתחמי הגולף של הנשיא בכל רחבי ארה"ב. לפי המידע שהתקבל נרשמה ירידה דרמטית בתפוסת המלונות שלו ומאז שנכנס לחדר הסגלגל באופן רשמי אתרי הנופש שלו צנחו באופן ניכר.

 

השווי המוערך של דונאלד טראמפ צנח בעקבות ירידה בהכנסות הנכסים שלו – לרבות בהכנסות של מגדל טראמפ בניו יורק

 

מתחמי הנופש של דונאלד טראמפ צנחו

דונאלד טראמפ הוא הבעלים של 16 אתרי גולף ונופש בארה"ב, כולל מתחם מפואר במיוחד בפאלם ביץ' (פלורידה). המתחמים הללו איבדו יחד כ-70 מיליון דולר מהשווי שלהם מאז 2016, השנה שבה הושבע טראמפ לנשיא. היום הם שווים יחד כ-650 מיליון דולר, נתון מרשים למדי אבל נמוך משמעותית ואולי אף כזה שעלול להצביע על מגמה שלילית מבחינת הנשיא. יחד עם זאת חשוב לזכור שבניגוד לנכסים המניבים שלו דווקא ארגון טראמפ חותם תקופה מוצלחת: בית המלון הבינלאומי שלו בוושינגטון הבירה רשם הכנסות של 40 מיליון דולר בשנה החולפת, לפחות על פי הדוחות הכספיים שלו. היום מוערך שווי המלון ב-100 מיליון דולר.

 

העלייה המרשימה מאפיינת גם נכסים אחרים של ארגון טראמפ, לרבות נכסים באירלנד ובסקוטלנד. המשרדים בניו יורק ובסן פרנסיסקו הגדילו גם הם את שוויים. בנוסף, ערך החוב של החברות בבעלות טראמפ ירד ב-30 מיליון דולר. בסך הכל ערך החוב הנוכחי הוא 520 מיליון דולר לפי מדד בלומברג, והירידה הזו היא תוצאה של תשלום אג"ח ופירעון הלוואות על שטחי המשרדים בניו יורק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme