מיליארדרים שאתם חייבים להכיר – עשרת הגדולים

מערכת5 דקות קריאה
בזוס ועוד מיליארדרים שכדאי להכיר
שתף:

יש אנשים עשירים ויש אנשים שהדרך היחידה לתאר אותם היא פשוט מיליארדרים. מדד בולמברג סקר את 50 האנשים הכי מיליארדרים שאתם מכירים טוב יותר או פחות, והרשימה הזו כוללת אנשים כמו מייקל דל (מייסד "דל" כמובן), אילון מאסק וסרגיי ברין, מי שהקים את גוגל יחד עם לארי פייג'. שלושת האנשים העשירים הללו לא נכנסו לרשימת עשרת הגדולים, אבל זה ממש לא אומר שלא מגיע ליהנות מהתואר המרשים והנחשק. גם הם, כמו עשרת הגדולים שתכירו בעוד רגע, יצרו את ההון בכוחות עצמם והם בנו אימפריות בתחומי ההיי-טק, הכספים, האופנה והספורט. יש גם ברי מזל שירשו את ההון או את העסק, אבל סביר להניח שזה רק גורם לנו לקנא בהם עוד קצת.

 

מקום 10 – אינגוואר קמפראד

קמפראד הוא האדם שעומד מאחורי איקאה, רשת חנויות הריהוט הגדולה ביותר שגם אנחנו הישראלים מאוד אוהבים. הוא ייסד את הרשת עוד כשהיה בן 17 ובשנות ה-70 אף הוציא את העסק ואת המשפחה משוודיה, רק כדי להימנע מתשלום המס הגבוה במדינה. ההון שלו מוערך ב-50 מיליארד דולר, ובגיל 91 הוא סוגר את הרשימה המאוד מכובדת של 10 מיליארדרים בעלי ההון הגדול בעולם.

 

מקום 9 – לארי פייג'

השותף המייסד של לארי פייג' אמנם נשאר במקום ה-11, אבל פייג' עצמו הוא המנכ"ל של אלפבית, החברה שגוגל נמצאת בבעלותה. כבר בגיל 44 הוא מככב ברשימה הזו ואת ההון שלו – 51.5 מיליארד דולר, הוא עשה בעצמו כשהקים את גוגל מהמרתף הקטן בבית אי שם ב-1998.

 

בזכות אורקל - הריסון ברשימת מיליארדרים
חברת אורקל הכניסה את לארי הריסון לרשימת מיליארדרים מכובדת, ואל הטופ 10

 

מקום 8 – לארי הריסון

ב-1977 שיתף אליסון פעולה עם שני קולגות שעבדו עמו בחברת אלקטרוניקה ומשיתוף הפעולה הזו נבנתה מערכת לניהול מאגרי נתונים עבור ה-CIA. מאז הפך אורקל עסק הקטן לתאגיד וליצרנית התוכנה הגדולה בעולם אחרי מיקרוספט. ב-2014 הוא פרש מעמדת המנכ"ל והיום, בגיל 73, הוא אחד משמונה האנשים הכי מיליארדרים שיש, עם 53.9 מיליארד דולר בחשבון הבנק.

 

מקום 7 – ברנאר ארנו

ארנו הוא יו"ר LMVH, חברה שבבעלותה עשרות מותגי יוקרה. עוד כשנכנס לתפקידו לראשונה רכש את כריסטיאן דיור, מהלך ששיקם את החברה שהייתה אז במקום אחר לחלוטין. בגיל 68 הוא בעליהם של 61.5 מיליארד דולר, כשחלק מההון שלו עבר אליו בירושה אבל חלק גדול מתוכו הוא צבר בכוחות עצמו.

 

קרלוס סלים

קרלוס סלים הוא למעשה בעליהן של מספר חברות במקסיקו, שהפכו לחלק מהקונגלומרט שלו – Grupo Carso. הוא גם שולט בחברת הסלולאר המובילה באמריקה הלטינית, America Movil. כך הוא צבר לעצמו הון מטורף של 63.5 מיליארד דולר, כשהוא פרוש על פני מספר תעשיות שונות.

 

מארק צוקרברג בין 10 מיליארדרים עשירים במיוחד
ברשימת מיליארדרים מרשימה כזו – צוקרברג חייב להיות נוכח

 

מקום 5 – מארק צוקרברג

כנראה אין צורך להציג את המיליארדר הזה, מי ששינה את חיינו כשהקים את TheFacebook עוד כשהיה סטודנט והפך אותה ל-Facebook, הרשת החברתית הגדולה ביותר. בגיל 33 הוא סוגר את רשימת חמשת הגדולים ולא מפתיע לגלות שהוא אחד מכמה מיליארדרים עשירים במיוחד, עם הון של 72.3 מיליארד דולר.

 

מקום 4 – אמאנסיו אורטגה

אורטגה שולט באחת מענקיות האופנה, אינדיטקס, מי שבבעלותה נמצאים מותגים מובילים כמו זארה, אושיו ואחרים. זארה היא ללא ספק גורם מפתח שתורם משמעותית להון שלו, וממרומי גילו (81) הוא עומד על הון של 75.9 מיליארד דולר.

 

מקום 3 – וורן באפט

הוא לא התקבל להרווארד ונאלץ "להתפשר" על קולומביה במקום, שם הוא למד עם בנג'מין גרהם, מי שהפך למנטור שלו. שם התחיל וורן באפט את המסלול שלו לפני שרכש את חברת Berkshire Hathaway ב-1969 והפך אותה לחברת אחזקות מובילה. ההון שלו עומד על 81.7 מיליארד דולר, אם תהיתם.

 

אין הרבה מיליארדרים גדולים ממנו
ביל גייטס – אחד משני מיליארדרים מעוררי קנאה

 

במקום השני: ביל גייטס

ביל גייטס ייסד את מיקרוסופט עם חברו פול אלן והוא גם היה המנכ"ל עד שנת 2000. היום הוא עדיין בחבר המנהלים של החברה אבל הוא כבר לא פעיל בשגרה היומיומית שלה. ככה זה כשאתה אחד משני מיליארדרים עשירים במיוחד. בגיל 62 אפשר לנוח עם 89.4 מיליארד דולר בחשבון.

 

אין מיליארדרים גדולים ממנו: ג'ף בזוס

ג'ף בזוס הקים את אמזון במרתף ביתו בסיאטל ב-1994 ובתוך שלוש שנים האתר הקטן הפך למרכז מכירה ענק שבו פריטים מכל תחום אפשרי, לרבות אופנה טכנולוגיה ואפילו מזון. בבלאק פריידיי האחרון, ב-2017, הוא הגיע לרף של 100,000 מיליארד דולר, למרות שלפי הדו"ח של בלומברג הוא עומד "רק" על 98.4 מיליארד דולר. בגיל 53.

 

פורסם במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme