אוטובוסים אוטונומיים ייכנסו לפעולה ביפן בשנה הבאה

מורן בלסר5 דקות קריאה
שתף:

חברת Baidu הסינית מתכננת להשיק אוטובוסים אוטונומיים, לפחות על פי ההכרזה הרשמית של החברה. כלי הרכב החדשני אמור להגיע לרחובות יפן כבר במהלך 2019 ועוד קודם לכן יבוצעו נסיעות מבחן ברחבי סין. החברה למעשה כבר הגבירה את קצב הייצור והפיתוח, ובוצעו גם ניסויים בכלי הרכב האוטונומי, כאשר צפוי להיות נוכח בו גם גורם אנושי שיוכל להשתלט על האוטובוס במידה ותידרש מעורבות אנושית. אם אתם מגיעים במקרה לשדה התעופה שארל דה-גול בפריז יכול מאוד להיות שתיתקלו בניסוי הזה, שכן האוטובוס האוטונומי כבר פועל שם באופן חלקי, וגם בשדות תעופה בלונדון ובלאס וגאס. ניסיונות דומים מתבצעים גם באוסטרליה ובדרום קוריאה.

 

התחזית: אוטובוסים אוטונומיים יתקבלו בברכה

מומחי תחבורה בבריטניה כבר טוענים שכלי הרכב החדשני הזה ישנה את התפיסה של הנוסעים, והם יקבלו אותו בברכה בטווח הקצר. כלי רכב שיעודד סביבה בטוחה ומאורגנת יותר, תוך שהוא מציג חדשנות ומקבל גם את תמיכת הרשויות "הוא נקודת פתיחה טובה יותר לסוג זה של טכנולוגיה בהשוואה לרכבים אוטונומיים פרטיים שלא בטוח שיהיה עליהם פיקוח צמוד."

 

אוטובוסים אוטונומיים ב-2019
אוטובוסים אוטונומיים יחלו לפעול ב-2019 ביפן אבל אפשר למצוא אותם כבר היום גם בפריז ובלונדון

 

מספר הנוסעים באוטובוס: 14

חברת Baidu היא למעשה מעין גרסה סינית של חברת גוגל, והיא שיתפה פעולה עם King Long – יצרנית אוטובוסים גדולה – כדי לפתח את האוטובוס החדשני. על פי התכנון האוטובוסים הללו כוללים 14 מושבים ויש כבר לא פחות מ-100 כלי רכב בייצור. אין בהם מושב לנהג וגם לא הגה, ויש בהם ארבע רמות שונות של נהיגה אוטונומית, כך שבמקומות רבים כלל אין צורך בנהג שיהיה נוכח ברכב. התכניות הללו הוצגו במהלך כנס מפתחים שהתקיים בבייג'ינג בתחילת השנה, ומנכ"ל החברה טוען כי 2018 היא "השנה הראשונה שבה תהפוך הנהיגה האוטונומית למסחרית." לטענתו של רובין לי "עד היום סין ייצאה סחורות זולות לעולם. בעתיד סין תייצר טכנולוגיית בינה מלאכותית לעולם".

 

העדכונים הצפויים בנהיגה האוטונומית

אם אתם חושבים שמישהו בחברה מתכנן לנוח לאחר השקעת האוטובוס האוטונומי אתם כמובן טועים: על פי התכניות צפויים עדכונים בפלטפורמת הנהיגה העצמית. בין היתר מתכננים בחברה לשלב גם טכנולוגיות של זיהוי פנים כדי לזהות נהגים מותשים, וכן צפוי פיתוח של מצלמות ותוכנה ממוחשבת שמבוססת על מובילאיי. הגרסה החדשה מסמלת "עידן חדש בייצור כלי רכב אוטונומיים", כך טוען מנכ"ל החברה. "אנחנו מאמינים שהבטיחות היא הבסיס לייצור המוני… נמשיך לעבוד עם השותפים שלנו ולדחוף למעבר לכלי רכב חכמים מכלי הרכב המסורתיים שלנו."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme