הטיסה בוטלה או התעכבה? מגיע לכם פיצוי גדול שאתם לא מודעים אליו

מורן בלסר5 דקות קריאה
איזה פיצוי תקבלו על טיסות שמאחרות או מתבטלות?
שתף:

במהלך חודשי הקיץ השנה, צפויים לעבור בנתב"ג מעל שלושה מיליוני נופשים מאושרים. בין שלל הטיסות מבית חברות התעופה המרובות הפועלות תודות לרפורמת השמיים הפתוחים בנמל התעופה של ישראל (בנתב"ג וגם בעובדה, אילת), יהיו כאלה שיתעכבו או אף יבוטלו. לא רבים פועלים לקבלת פיצוי מטעם חברות התעופה במקרה של ביטול או עיכוב משמעותי בטיסה שלהם – אבל הנה משהו חשוב שתדעו – מי שטיסתם עוכבה או בוטלה, זכאים לפיצוי מטעם חברת התעופה בגובה משתנה של עד 3,080 ש"ח. מתי תהיו זכאים לפיצוי ואיך מקבלים אותו? על כך ועוד, לפניכם.

 

עיכוב משמעותי בטיסה מצדיק פיצוי
עד 3,080 ש"ח פיצוי יגיע למי שהגיעו לנמל התעופה וגילו שטיסתם מתעכבת או בוטלה, על פי חוק שירותי התעופה

 

נעים להכיר – חוק שירותי התעופה, התשע"ב 2012

חוק שירותי התעופה (התשע"ב – 2012), סעיף 1, עוסק בפיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, וקובע כי אם הטיסה בוטלה או התעכבה במעל שמונה שעות – אתם זכאים לדרוש פיצוי כספי מחברת התעופה. על פי החוק, ככל שהשינוי בטיסה חל קרוב יותר למועד הטיסה שנקבעה – כך חברת התעופה זכאית להציע לכם פחות אלטרנטיבות, ומחוייבת במתן פיצוי כספי. החוק מתייחס לשלושה מקרים שונים:

 

  1. ביטול או שינוי במועד הטיסה שנערך ובוצעה הודעה בגינו לטסים 14 ימים או יותר טרם מועד הטיסה – תהיו זכאים להחזר בגובה מלוא התשלום, אולם ללא פיצוי/

 

  1. במקרה של עיכוב בזמני הטיסה או ביטולה בין שבוע (7 ימים) ל – 14 ימים טרם מועד הטיסה – חברת התעופה רשאית להציע לטסים אלטרנטיבה, המאפשרת נחיתה בנמל היעד בתוך עד ארבע שעות ממועד הנחיתה המקורי, או פיצוי כספי.

 

  1. במקרה של ביטול או עיכוב הטיסה שבגינו התקבלה הודעה פחות משבעה ימים טרם מועד הטיסה המקורי – חברת התעופה רשאית להציע לנוסע חלופה לטיסה לאותו יעד בטווח של עד שעה מזמן הנחיתה המקורי, או פיצוי כספי.

 

 

מה גובה הפיצוי לו אתם זכאים?

גובה הפיצוי שחברת התעופה מחוייבת לו, משתנה על פי יעד הטיסה, ומרחקו מיעד ההמראה. אם יעד הטיסה שלכם מרוחק עד 2,000 קילומטרים – אתם זכאים לפיצוי מירבי של 1,250 ש"ח. רק כדי לסבר את האוזן, בין המדינות שנמצאות במרחק אווירי של פחות מ-2,000 קילומטרים מישראל אפשר למנות את בולגריה, גיאורגיה, רומניה או יוון. עבור טיסה שבוטלה או עוכבה במרחק של עד 4,500 קילומטרים, תהיו זכאים לפיצוי בגובה עד 2,000 ש"ח. במרחק כזה, כלולות מרבית מדינות אירופה. עבור ביטול או עיכוב של טיסה במרחק רב מזה – תהיו זכאים לפיצוי בגובה מירבי של עד 3,000 ש"ח.

 

 

איך מגישים תביעה לקבלת פיצוי?

החוק קובע כי על פי הדין הישראלי או הדין האירופי (במידה וטסתם אל או ממדינה באירופה) תוכלו לדרוש את הפיצוי המגיע לכם, ואלא אם הגעתם בסופו של דבר למדינת היעד בטיסה שהוצעה לכם כפיצוי והעומדת בתנאי החוק מטעם חברת התעופה – אין הסדר שיוצע לכם שיגבר או יבטל מבחינה חוקית את חובת חברת התעופה לפצותכם כספית. מעניין לציין, אגב, כי בתביעת הפיצוי שלכם אין צורך בהוכחת נזק, וכי לא תוכלו לדרוש פיצוי בסכומים מעבר לאלה שנקבעו על פי החוק, גם במקרים של הפסד אירוע חשוב או שינויים מהותיים בחופשה – או אף אם המדובר בחבילת נופש הכוללת שירותים נוספים ואשר הושפעה מן השינויים במועדי הטיסות.

 

על מנת לתבוע את סכום הפיצוי, תוכלו לפנות ישירות אל חברת התעופה או אל סוכן הנסיעות שדרכו רכשתם את הטיסה. במידה והפנייה הישירה לא צלחה וחברת התעופה מסרבת להעביר את סכומי הפיצוי כנדרש על פי חוק – תוכלו להיש תביעה אזרחית בסכום של עד 10,000 ש"ח כנגד חברת הנסיעות, כולל תשלום בדין פיצוי על עוגמת נפש והפסדים נוספים שנגרמו כתוצאה מהביטול או העיכוב בטיסה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme