הוט ויס תחת רגולציה – אתם בוחרים מה לראות

רחל ברגר5 דקות קריאה
רגולציה לביטול חבילות בסיס
שתף:

הודעת משרד התקשורת ושר התקשורת איוב קרא על הרגולציה החדשה בשוק הטלוויזיה, מוצאת  אותנו שואלים מה ישתנה בשוק הטלוויזיה באופן מעשי, מה רע בשוק הקיים, ובכלל למה צריך רגולציה על ספקיות שידורי טלוויזיה?

 

 

על ספק טלוויזיוני, רגולציה ומה שביניהם

כל שידורי הערוצים למיניהם מגיעים אלינו באמצעות ספקים כאשר ההבדל ביניהם יתבטא בצורת השידור ובמבחר הערוצים שיספקו לנו. ההבדל בין ספקיות שידורי הטלוויזיה הוותיקות YES  ו-HOT הוא בצורת השידור: בעוד HOT משדרת בתקשורת כבלים, YES הצטרפה לספקיות השידורים בתחילת שנות האלפיים, כאשר היא משדרת באמצעות שידורי לוויין ישראלים, וכך למעשה שתי החברות היוו מעין דואופול על אספקת שידורי הטלוויזיה במדינת ישראל במשך תקופה ארוכה. בנוסף, בדומה לכל תשתית ממלכתית כמו מים, חשמל ודואר, גם אספקת שידורי הטלוויזיה הוגדרה כשירות בפיקוח, מה שהבטיח לנו מנוי לספק טלוויזיה במחיר שפוי. כאן נכנסת הרגולציה לתמונה, כשמטרתה העיקרית היא ליצור חבילות שידורים איכותיות מחד וגם שוות לכל צרכן. כך נקבעה רגולציה לספקיות הטלוויזיה, שהשקיעו משאבים רבים בהפקות מקור במהלך התחרות ביניהן.

 

רגולציה בעולם הטלוויזיה
רגולציה בתחום הטלוויזיה עשויה לחולל שינוי של ממש במחירים שלנו

 

השוק החדש: ספקיות טלוויזיה OTT

עם תחילת שנות ה-2000 ועם כניסת עידן האינטרנט, מצאו את עצמן ספקיות הטלוויזיה כשהן כבר לא לבד בשוק. אט אט חדרו לשוק ספקיות התוכן הטלוויזיוני גם שחקניות קטנות יותר כמו סלקום TV,  פרטנרTV, טריפל סי ורמי לוי. ספקיות אלו התבססו על שידור בטכנולוגיית OTT. הבעיה היא שהן התמחו בשידורים חוזרים של תכניות ששודרו ולאו דווקא בתוכניות מקוריות. הדבר הוביל לרווחיות פחותה אצל הספקיות הוותיקות ולצפי לחוסר כדאיות ליצירת הפקות מקור.

 

 

הרגולציה החדשה בשוק הטלוויזיה

כאן נכנס משרד התקשורת לתמונה: במטרה לעודד את התחרות בשוק וגם לעודד יצרניות הפקות  מקור, תופחת ברפורמה החדשה הרגולציה על הספקיות הוותיקות YES ו-HOT.  כך מיום החלת הרפורמה לא יחויבו YES  ו-HOT  לחבילת הבסיס הקבועה בחוק כיום, אך במקביל כן תחול רגולציה (שלא הייתה קיימת) על הספקיות הקטנות, ספקיות ה-OTT, שיחויבו לספק חבילת בסיס של 70 ערוצים, בהרכב מאוזן ובעלות של עד 100 שקלים. ספקיות אלו יהיו פטורות מהשקעות בהפקות מקור אך אם ירצו בעתיד הן תקבלנה עידוד להשקיע בהן. זאת בתנאי שהחברות יעברו את רף ההכנסות של 350 מיליון שקלים.

 

ורגע לפני שאנו תוהים מה חושבים במשרד התקשורת על רגולציה בעולם האינטרנט, אפשר להירגע. על פי הודעתו הרשמית שר התקשורת איוב קרא: "לא תהיה שום רגולציה על שוק האינטרנט, נטפליקס יוטיוב וכדומה. מה שפורסם אינו נכון. אני לא רוצה רגולציה בתחום המסורתי, אז בוודאי שלא אחיל רגולציה על תחום שהוא כל כך חשוב ואין בו רגולציה בעולם".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme