14,000 שקלים לכל יולדת – בתי היולדות רבים עליכן

עומר גלעדי5 דקות קריאה
בית יולדות מרוויח על כל יולדת
שתף:

לידה היא ללא ספק אירוע מכונן בחייה של כל אישה – בין אם זו הראשונה, השלישית, האחרונה המתוכננת למשפחה, וכדומה. כל לידה מביאה עימה את הרגעים מלאי העוצמות שלה – עם המאמץ הפיזי והנפשי, וה"בליינד דייט" הראשון עם התינוק הזעיר שגדל מזה תשעה חודשים בבטן ועכשיו פוגש לראשונה בהוריו. נשים רבות בוחרות בקפידה רבה בית יולדות שבו ילדו, מסיבות שונות – והפלא הוא כי בניגוד לתנאי האשפוז במחלקות השונות בבתי החולים, מחלקות היולדות של אותם בתי חולים עומדים בסטנדרטים של מלון מפואר ומציעים לכל יולדת שהייה ושירותים מפנקים במיוחד. נשאלת השאלה – מניין נובעים ההבדלים האלה, שלא בטוח שהם לטובתנו, בין איכות האשפוז בבתי היולדות, לבין אשפוז בכל מחלקה אחרת בכל בית חולים אחר בארץ, וכיצד תוכלו להשתמש במידע הזה לטובתכם, לקראת הלידה הבאה?

 

 

יולדות הן עיסוק רווחי במיוחד עבור בתי החולים

כל מי שחיפשה בעבר בית יולדות שיהיה מושלם עבורה, יודעת כי כל בתי החולים בארץ מפרסמים את השירותים הניתנים במחלקת היולדות שלהם. הנה רק לאחרונה, ראינו כי מחלקת היולדות "ליס" של בית החולים איכילוב, ערכה שיפוץ מקיף ומאפשרת כיום ל – 51 יולדות ברות מזל, חדרים פרטיים בתוספת שירותי תינוקיה לטיפול בתינוק מייד לאחר הלידה. הסיבה להשקעה, לפרסום, ולשירותי האירוח המוצעים במחלקות היולדות של בתי החולים, היא כלכלית.

 

בניגוד לתגמול זעום של כ – 3,300 ש"ח, המתקבל בבית החולים עבור כל יום של אשפוז במחלקות השונות מטעם קופות החולים – כל יולדת שווה למחלקת היולדות לא פחות מ – 14,000 ש"ח. הסכום, המתקבל לא מטעם קופות החולים אלא מטעם הביטוח הלאומי, בתנאים מועדפים ובתשלום מהיר, מכסה את עלויות הלידה ומותיר בידי בתי החולים רווחים נאים.

 

בית יולדות מפואר?
בבתי החולים בארץ מחלקת יולדות, שהיא מתוחזקת, מפוארת ומפנקת יותר משאר מחלקות המוסד הסיבה היא, התגמול הכספי הנדיב הניתן עבור כל יולדת מטעם המוסד לביטוח לאומי. תגמל זה, גורם לכלל מחלקות היולדות בארץ לריב על כל יולדת, המהווה מקור רווח לבית החולים

מה מציע לך בית יולדות?

כל אישה זכאית לבחור את מחלקת היולדות שבה תלד את תינוקה. הבחירה מבוצעת מתוך שיקולים רבים, כמו למשל המרחק מהבית – אולם גם, אם לא בעיקר, בשל התנאים המוצעים בכל מחלקת יולדות. מחלקות היולדות, שכאמור מהוות מקור רווח עבור בית החולים, זיהו את צרכי היולדות ומפרסמים שפע של שירותים, על מנת לזכות בעוד יולדות. בין השירותים המוצעים על ידי בתי היולדות והמהווים קריטריונים חשובים לבחירה, תמצאו למשל:

 

  • פרטיות – חדרי לידה וחדרי אשפוז פרטיים, מרווחים, ונינוחים – המאפשרים גם שהיית אורחים עם היולדת הטרייה בשעות פחות קונבנציונאליות
  • שירותי חדר הלידה עצמו – חדר אמבט, אבזור ללידות שונות כולל לידה טבעית, סביבה נוחה למלווים, מספר אנשי הצוות (רופאים, אחיות, ורופאים מרדימים) בכל משמרת, ועוד
  • שירותים טרם הלידה – קורסי הכנה ללידה, סיורים בחדרי הלידה, וסדנאות ייחודיות המתקיימות ליולדות
  • שירותים במהלך האשפוז לאחר הלידה – מספר יולדות בכל חדר, מיטות מתכוננות בעלות מזרן אורטופדי נוח, אישור לשהיית מלווים ואורחים, מספר הרופאים והאחיות, תמיכה בהנקה, ביות התינוק חלקי או מלא, ועוד

 

התוצאה היא האפשרות לבחור את מחלקת היולדות המתאימה בותר לצרכי כל יולדת – ואף להתמקח עם בית החולים על מנת להשיג יותר מימי האשפוז בבית היולדות. ללא ספק, חוויה זו בתחילת ההורות, משפיעה על "כניסה רכה"  אל ההורות ופועלת לטובת היולדות.

 

 

תשלום גבוה עבור כל יולדת – זה טוב או רע עבורנו?

רק לאחרונה פורסם כי בתי החולים בישראל סובלים ממחסור חמור של מאות מיטות – גם במחלקות הפנימיות. אם כן, באותו בית החולים, קיימים הבדלים תהומיים בין איכות האשפוז במחלקות היולדות, לבין תנאי האשפוז בכל מחלקה אחרת. בשנת 2005, הופחת התשלום המתקבל עבור כל יום אשפוז בבתי החולים מטעם קופות החולים, וממילא קופות החולים משלמים לעיתים תעריפים מופחתים כמו גם לעיתים בעיכוב משמעותי בעד ימי אשפוז וטיפול של מבוטחיהן. ניראה, כי חוסר האיזון בין תנאי האשפוז של היולדות לבין אלה של החולים המאושפזים בשאר המחלקות, גורם למחלקות אשפוז מועטות, שאינן מתוחזקות או מטופחות ביחס למחלקות היולדות, ולכמות דלה של אנשי צוות ביחס לנדרש (שעובדים שעות מרובות בדרך כלל) ואיכות מוטלת בספק של תנאי האשפוז לחולים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme