אתה אדם אובססיבי? כנראה תהיה מנכ"ל מצוין

מערכת2 דקות קריאה
כך תהיה גם אתה מנכ"ל מצליח מאוד
שתף:

אם תמיד חשבתם שכדי להפוך למנכ"לים מוצלחים אתם צריכים להיות ברי מזל ולקבל את המטען הגנטי הנכון, אבל האמת היא שזה ממש לא נכון. גם מארק צוקרברג לא נולד עם כישורי ניהול בלתי רגילים, ואת הכישורים הדרושים אתם יכולים דווקא לרכוש לאורך הדרך. היכולת להעביר גם ביקורת שלילית נרכשת בדיוק כפי שספורטאי לומד את הטכניקה הנכונה. אז מה בכל זאת מגדיר מנכ"ל מוצלח? הנה 5 עקרונות היסוד. בדקו את עצמכם.

 

1 – אתם סקרנים ולומדים כל הזמן

המחויבות לשיפור מתמיד היא כלל מפתח והיא זו שמגדירה מנהיג מוצלח. האנשים המצליחים ביותר – ביניהם אופרה ווינפרי או וורן באפט למשל – מגדירים את עצמם כאנשים שתמיד שואפים ללמוד ולדעת הרבה יותר. לפי מחקר שפורסם בניו יורק טיימס, אדם יוכל להגיע לראש הפירמידה לאחר שעבר מספר תפקידים שונים וביקר בכמה וכמה מחלקות, מהכספים ועד השיווק. מי שהתמחה בתפקיד מסוים (למשל רק במחלקת המכירות) יתקשה יותר בתפקיד ויישאר לרוב במקום שבו הוא מרגיש בנוח.

 

מנכ"ל שלומד בלי סוף
מנכ"ל מוצלח הוא זה שממשיך ללמוד בלי הפסקה

 

2 – אתם מוכנים להרגיש האנשים הטיפשים בחדר

מנכ"לים הם ללא ספק אנשים חכמים מאוד. כדי לנהל חברה נדרשת אינטליגנציה רבה אבל המנהיגים הגדולים באמת יכולים גם להקשיב לאחרים ולזהות מוחות יוצאי דופן. הם מספיק צנועים כדי לדעת לכבד כישורים של אחרים ויש להם את הביטחון להודות במגבלות שלהם – תוך שהם מקבלים עזרה ממי שיודע טוב יותר. במילים אחרות, זה ממש בסדר להודות שיש ישיבות בהן אתם לא האנשים החכמים ביותר סביב השולחן. במקום, הקשיבו, למדו והשאירו את האגו בצד.

 

 

3 – מנכ"ל טוב יודע שיש לו חלום מטורף – וזה לא עוצר אותו

מנהלים גדולים ומצליחים מאוד ממש לא מתעלמים מרעיונות, גם אם הם נשמעים להם בלתי הגיוניים. קחו לדוגמה את אילון מאסק. רק לאחרונה הוא סיפר בריאיון שהוא חושש מהסיכונים העצומים שנלווים לחלק מהפרויקטים שהוא מוביל. "אני מרגיש את הפחד בעוצמה רבה," הוא הודה בראיון. אתם יכולים להיות בטוחים שזה לא גורם לו להישאר מאחור או להרים ידיים. הוא מתמודד עם הסיכונים ובלי להמציא לעצמו סיבות להישאר אופטימי בלי סיבה הוא מכיר גם בסבירות שהפרויקט שלו ייכשל: "כשהקמתי את SpaceX חשבתי שהסיכויים להצלחה הם פחות מ-10 אחוזים ופשוט קיבלתי את העובדה שיכול להיות שאפסיד הכל, אבל אולי נעשה התקדמות כלשהיא." אנחנו לא צריכים לספר לכם איפה הוא היום.

 

מנכ"ל עם חלום
תרשו לעצמכם לחלום בגדול – כל מנכ"ל טוב צריך להגדיר לעצמו מטרות, גדולות ככל שיהיו

 

4 – מנכ"לים נוטים להיות גם אובססיביים

יש מי שיקרה לזה תשוקה ויש מי שיגיד שהוא בסך הכל ממוקד במטרה מסוימת אבל האמת היא שכדי להיות מנכ"ל מוצלח נדרשת גם מידה מסוימת של יכולת להפגין אובססיביות. מנכ"לים טובים רודפים אחרי התשובות לשאלות שהכי מטרידות אותם, הם מרחיקים מעליהם את הסחות הדעת ועובדים בלי לעצור עד שהם מוצאים את הפתרון. דוגמה טובה היא ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שלפי האגדה היה עובד על המקלדת עד שנרדם, וגם כשהתעורר לקח לעצמו כמה שניות בלבד כדי לנער את העייפות לפני שהמשיך לעבוד במרץ.

 

 

5 – אתם פשוט יודעים לספר סיפור טוב

אתם רוצים לנהל עסק והמטרה שלכם היא כנראה לא לכתוב תסריט לסדרת טלוויזיה, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לדעת איך לספר סיפור מצוין. היכולת הזו חשובה מאוד להצלחת המנכ"ל וההקבלה הפשוטה ביותר היא, כמובן, השיח הפוליטי. פוליטיקאים מספרים סיפורים שמאפשרים לנו להבין את ההיגיון ולקלוט את המסר. כדי לשכנע את המאזינים שלכם ולגרום לשינויים בתפיסה אתם צריכים לדעת איך לפנות לרגש, והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא באמצעות סיפור סוחף באמת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme