הכדורגלן הצרפתי שהרוויח כחצי מיליון דולר במונדיאל ולא יראה מזה שקל

יובל פוגל5 דקות קריאה
למה תורם הכדורגלן את פרסי הזכייה שלו?
שתף:

מסתבר שילד הפלא הצרפתי, יש שיגידו "הכישרון העולה של הכדורגל העולמי", אינו רק מוכשר, אלא גם אדיב במיוחד. עפ"י דיווחים העולים ממקורות תקשורת בעולם, קיליאן אמבפה, בן ה-19, בן לאב קמרוני ואם אלג'יראית, יתרום את כל הכנסותיו מהמונדיאל האחרון, ללא יוצא מן הכלל, למטרות צדקה.

 

 

בכמה כסף מדובר?

שכרו של קיליאן אמבפה במונדיאל הורכב משני גורמים: הכנסה עבור הופעה בודדת (הכנסה פר הופעה), ובונוס זכייה, במקרה שצרפת תשיב את גביע העולם לביתה לאחר 20 שנים – וכפי שכולכם לבטח יודעים, היא עשתה זאת בגדול. שבועון הספורט הגדול בארה"ב,"Sports Illustrated" העריך כי שכרו של אמפבה עומד על כ-22,500 דולר למשחק, ובונוס הזכייה בגביע העולם עומד על סכום של כ-350 אלף דולר. בסופו של דבר, מדובר בסכום מצטבר של מעל ל-500 אלף דולר. סכום מכובד, אשר הוקדש במלואו למטרות צדקה.

 

הצרפתי שתורם הכל לצדקה
הוא זכה בחצי מיליון דולר – אבל את כל הכסף הוא תרם לצדקה

 

מהן מטרות הצדקה להן הקדיש אמבפה את הכנסותיו?

אמבפה, שעד לא מזמן היה ילד בעצמו, החליט לתרום את הכנסותיו לילדים מאושפזים ולילדים בעלי מוגבלויות שונות, המשפיעות באופן ישיר על יכולתם לבצע פעילויות ספורט. עיתון הספורט הצרפתי "L'Equipe", דיווח כי אמבפה החליט לתרום את כל כספו לארגון הצדקה","Premiers de Cordée" המציע הזדמנויות ספורטיביות לילדים מאושפזים ולילדים בעלי מוגבלויות.

 

ומה יש לארגון הצדקה Premiers de Cordée לומר על האדם העומד מאחורי הפלא?

סבסטיאן רופין, מנכ"ל ארגון הצדקה, אמר השבוע: "קיליאן אדם נהדר. כאשר לוח הזמנים שלו מאפשר זאת, הוא עוזר לנו בכל דרך שידו משגת. זאת ועוד, הוא מנהל מערכת יחסים טובה מאוד עם הילדים. עקב היותו אדם רגיש, הוא תמיד מצליח למצוא את המילים הנכונות לעודד אותם ולשמח אותם, בין אם הילדים חווים משבר כלשהו, מצב רוח ירוד, או בין אם הם בסדר, ואז הוא סתם משמח ומצחיק אותם. לפעמים, כשאני משקיף מהצד, עוברת בליבי התחושה שהוא נהנה יותר מהילדים עצמם כשהוא משחק איתם. עד כדי כך הוא עושה זאת מעמקי ליבו, ולכן התרומה היא הדדית, הן לילדים והן לנשמתו הטובה של קיליאן".

 

 

ומהי דעתו המקצועית של פלה הברזילאי?

איך אפשר להתעלם ממנו? כל אוהב כדורגל זוכה להנאה צרופה בראותו נער נחמד, צנוע, מוכשר עד אין גבול, ומעורר פליאה כאמבפה. נכון? אז זהו, שגם על אגדת הכדורגל הברזילאית, פלה – יש שיאמרו גדול הכדורגלנים בכל הזמנים (תלוי את מי שואלים) – לא פסחה תופעת הפלא הצרפתי. פלה פירגן לנער הצרפתי על מהירותו יוצאת הדופן, הטכניקה, יכולת העמידה במצבי לחץ, ותצוגות התכלית, ופירגן לו אף בחשבון הטוויטר האישי שלו. מצד שני, מעבר לנפלאות הכדורגל שהציג הצרפתי, פלה לא באמת יכל להתעלם – קיליאן אמבפה הצטרף אליו לשיא מונדיאל של כל הזמנים, והפך לבן העשרה הראשון מאז אותו פלה, שכובש לפחות שני שערים באותו מונדיאל, שיא שהחזיק 60 שנה, משנת 1958 ועד למונדיאל האחרון.

 

גמר המונדיאל 2018
הכדורגלן הצרפתי הוביל את הנבחרת לזכייה במונדיאל

 

ומה יש לאמבפה לומר על הפרגון הגדול של פלה?

אמבפה, בעל האישיות המיוחדת, נשאר צנוע למרות מחמאותיו של ענק הכדורגל, ואמר: "זה נחמד מאוד להיות מוזכר לצידו, אבל פלה שייך לקטגוריה אחרת". הנער הצרפתי מתגלה כאדם צנוע ואנושי, ומהווה דוגמא ומופת עבור כל ילד ונער. לנו נשאר רק לקוות שכך יישאר, ושנמשיך להנות מהתצוגות ומהדברים היפים שהוא עושה, הן על המגרש והן מחוצה לו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme