סוללות את העתיד לספורט-טק הישראלי – החברות הישראליות המבטיחות

אירנה נוזה5 דקות קריאה
חברות ספורט-טק שכדאי להכיר
שתף:

מזה שנים ישראל מוכרת בעולם כמעצמת הייטק ונהנית ממוניטין של אחת המדינות המובילות בחדשנות טכנולוגית. יחד עם זאת, לא כלל ענפי הייטק ישראלי מפותחים באותה מידה: ללא ספק, אנו חזקים בטכנולוגיה ביטחונית, מצטיינים בפיתוח מכשור רפואי, משקיעים בפיתוח מיזמים בתחום אלקטרוניקה ותקשורת, מפתיעים את העולם עם פיתוחים בתחום הגרינטק שמצוי בצמיחה מתמדת… אך מה עם ענפי הייטק שמסיבה כזאת או אחרת זכו לעניין מועט יחסית מצד היזמים הישראליים? כך היו פני הדברים בענף הספורט-טק הישראלי – אך לא עוד. במהלך 5 שנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר חברות הזנק העוסקות בפיתוח טכנולוגיות ספורט מתקדמות. נכון לשנת 2018 פועלות בישראל למעלה מ-100 חברות ספורט-טק – זאת בהשוואה ל-60 סטארטאפים בלבד בשנת 2013. התנופה שחווה התחום מורגשת גם בזכות עניין גובר מצד המשקיעים בענף. וכן בשל עלייה הדרגתית בסדרי גודל של סכומי הגיוס הממוצעים שמושקעים בחברות הסטארטאפ בענף, אשר הכפילו את עצמן במהלך 5 שנים האחרונות. ובכן, הבה נראה אילו פיתוחים מסקרנים הוליד ענף הספורט-טק הישראלי במהלך העשור האחרון.

 

חברת PlaySight – הטכנולוגיה שמשנה את כללי המשחק במגרשי ספורט 

ללא ספק, אחד מסיפורי הצלחה הבולטים בזירת הספורט-טק הישראלי זוהי חברת PlaySight, שעומדת מאחורי פיתוח של מערכת מצלמות חכמות למגרשי ספורט. הטכנולוגיה של PlaySight מאפשרת ניטור ואנליטיקה מתקדמים של מידע ונתונים סטטיסטיים במסגרת צילום של משחקי ספורט הנערכים במגרש בעזרת מערך מצלמות היקפיות הפרושות בכל האזור. הצילום מתבצע באופן אוטומטי בו זמנית מכל הזוויות וברזולוציה הגבוהה ביותר – כלל המידע נשמר בענן של החברה וניתן לשחזור וצפייה מחדש ע"פ דרישה.

 

כעת הודות לטכנולוגיה של PlaySight כל שחקן יכול לפתוח חשבון משתמש באתר החברה ובלחיצת כפתור להתחבר למערכת על מנת לצפות בהקלטת משחקים בהם נטל חלק. תפעול התוכנה הוא נוח וידידותי למשתמש. לצד הצפייה בסרטונים מכל זווית אפשרית, יכול השחקן לבצע ניתוחי נתונים של ביצועיו, לבחון סטטיסטיקות ולבצע השוואות שונות, למשל, של ביצועיו כעת אל מול ביצועיו במשחקים הקודמים או לבחון את ביצועיו לעומת ביצועיהם של שחקנים אחרים. פרט לכך, מאפשרת המערכת שיתוף תכני וידיאו עם אוהדים ומשתמשים נוספים, מעקב אחר משחקים בזמן אמת – זאת, ללא צורך בעצירה של הקלטת המשחק המתקיים באותו רגע. 

 

בנוסף למערכת מצלמות הקבועה של PlaySight הנפרשת במגרשי ספורט שונים, פיתחה לאחרונה החברה מערכת מצלמות ניידות הניתנת להתקנה זמנית באירועי ספורט ניידים, כדוגמת משחקי כדורסל רחוב של FIBA הנערכים מדי שנה בקרוב ל-30 מקומות שונים בעולם.

 

PlaySight

 

PlaySight הוקמה בשנת 2010 על ידי צוות מייסדים: חן שחר (מנכ"ל), יבגני חזנוב (סמנכ"ל טכנולוגיות) ויורם בנצור וד"ר איל שניידר. כפי שמספרים הארבעה, הרעיון להקמת המיזם נולד עוד לפני 17 שנים בעקבות מעורבותם בפרויקט תחקור קרבות של חיל האוויר הנסמך על אנליטיקה אוטומטית של אספקת נתוני מצלמה בזמן אמת. כעבור מספר שנים הועתק הקונספט של וידיאו סטרימינג לענף הספורט המקצועי, כאשר התקנת המערכות הראשונות של PlaySight בוצעה בתחילה במגרשי טניס בלבד. היום, לאור הצלחתו הרבה של המיזם, ניתן למצוא את המערכות של PlaySight ב-26 מדינות בפרישה עולמית וכמעט בכל סוגי מגרשי הספורט והאימונים (22 ענפי ספורט שונים): כדורגל, כדורסל, רסלינג, הוקי, איגרוף, היאבקות ועוד.

 

PlaySight מעסיקה כ-90 עובדים, משרדיה ממוקמים בכפר סבא, ניו יורק, לוס אנג'לס, גרמניה ואוסטרליה. במהלך 8 שנות פעילותה גייסה החברה 34 מיליון דולר, כשבין משקיעיה גופים ואנשי מפתח המוכרים בספורט העולמי: ד"ר איל שניידר (הראשון שהשקיע בחברה), נובאק ג'וקוביץ', שגרג נורמן Verizon, SoftBank Korea ועוד. ל- PlaySight מערך רחב של שיתופי פעולה עם מגוון תאגידים, חברות, רשתות טלוויזיוניות, אוניברסיטאות ומכללות. ביניהם: ITF, USTA, NBA ועוד רבים.

 

 

חברת BlazePod – מערכת אינטראקטיבית לשיפור ביצועי האימון

אם תשאלו ספורטאי מקצועי או מתאמן חובבן, כל אחד מהם יעיד על עצמו כי שיפור הביצעים נמצא בראש רשימת יעדיו במסגרת פעילות ספורטיבית בה הוא עוסק. בדיוק לצורך כך פיתחה חברת BlazePod כלי אימון לשיפור מהירות, התמצאות במרחב וזמן תגובה המבוסס על מערכת המורכבת מסט לחצנים (פודים) הנשלטים על ידי אפליקציה ייעודית והמותאמים לשילוב עם מגוון אביזרי ספורט. סט לחצנים אינטראקטיביים של BlazePod כולל פונקציה של חיווי אור וחיישן מגע, אשר בשילוב עם אביזרי ספורט שונים מוסיף לפעילות הספורטיבית מימד משחקי, ויחד עם זאת, מאפשר לעבוד על שיפור הביצועים – למשל, שיפור זמן תגובה, מהירות, יציבה וכו'. אפליקציית BlazePod מאפשרת לכל משתמש להתאים לעצמו את סוג הפעילות מתוך מבחר אימונים מובנים או, לחלופין, לבנות אימון חדש בהתאמה לצרכיו הייחודיים. כל אלו, במטרה למקסם ביצועים, לשפר מיומנויות ספורטיביות שונות ולהגיע להישגים מרשימים.

 

BlazePod

 

חברת BlazePod נוסדה בשנת 2015 על ידי היזם יניב שניידרמן, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו, אשר עסק באותה תקופה בפרויקט פיתוח של פארק אינטראקטיבי לילדים. המוצר שפיתח נחל הצלחה והותקן בשני אתרי אטרקציות בישראל, מה שעודד את היזם להרחיב את קונספט הפעילות האינטראקטיבית לילדים ולהתאימו לקהל יעד רחב יותר בדמות של מוצר נייד שמותאם לצורכיהם של כלל מתאמני הכושר. כעת ממשיכה BlazePod לפתח את מוצריה הפיזיים (פודים ואביזרים נלווים), מפעילה ומעדכנת את אפליקציית האימון האינטראקטיבי ומספקת תכני אימון חדשים באופן שוטף.

 

כיום המערכת של BlazePod נהנית מפופולאריות בקרב משתמשיה הרבים, מבוגרים וילדים כאחד. אלפי מאמנים וספורטאים מכל העולם הזמינו את מוצרי החברה על מנת לשלבם במסגרת מכלול סוגי אימוני כושר ומגוון ענפי ספורט – למשל, לצורך שיפור ביצועים במסגרת אימוני כדורסל, כדורגל, טניס וכו' וגם במהלך אימונים אישיים, אימוני סטודיו, אימוני חדרי כושר, טיפולי פיזיותרפיה ועוד. לצד ייחודיות המוצר, ניתן לייחס את הצלחת המיזם גם לעלויות נמוכות ולנגישות השימוש במערכת. האפליקציה של החברה ניתנת להורדה ולשימוש בחינם וגם מחירי המוצרים הפיזיים נוחים לכל כיס. בנוסף, המערכת של BlazePod ניידת ומאפשרת לבצע אימון מותאם אישית כמעט בכל מקום בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.

 

ניתן לחזות כי לנוכח מודעות גוברת לתרומתם של אימוני כושר לבריאות, ולאור עניין הרב בפעילות ספורטיבית שמגלה הציבור במהלך התקופה האחרונה, תזכה המערכת של BlazePod לפופולאריות גוברת אף יותר מצד משתמשיה גם בעתיד. החברה משיקה רשמית את המוצר במהלך אוגוסט הקרוב (2018) ונמצאת כעת בתהליך גיוס כספים בכדי להגביר את קצב החדירה לשוק.

 

 

חברת Sports WSC– פלטפורמה ליצירת סרטוני משחקים מותאמים אישית

אם חיפשתם דרך ידידותית וקלה ליצור סרטון קצר של רגעים נבחרים מתוך משחק או אירוע ספורט, כעת נמצא פיתרון גם לכך. WSC Sports הישראלית היא החברה שעומדת מאחורי פיתוח פורץ דרך וראשון מסוגו בעולם: פלטפורמה לעיבוד אירועי ספורט המשודרים בזמן אמת ויצירת תכני וידיאו פרסונליים המשלבים רגעים נבחרים ע"פ בחירתו האישית של יוצר התוכן. הסרטונים ניתנים להפצה מיידית במגוון פלטפורמות דיגיטליות, ולפיכך, מהווים, למעשה, כלי מושלם לשיתוף תכני ספורט בין אוהדים בכל רחבי העולם.

 

הפלטפורמה של WSC Sports מתבססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) ולמידה חישובית (ML) המבצעת זיהוי תמונה וקול לצד ניטור נתונים סטטיסטיים, מה שמאפשר לזהות ולאפיין כל פעולה המתרחשת ברגע נתון על המגרש, לתייג אותה וליצור קלסיפיקציה על פי מגוון מדדים. סיווג זה של התרחישים מאפשר למערכת לייצר באופן אוטומטי מבחר סוגי סרטונים לפי רצון המשתמש בעל הזכויות על התוכן. בעוד כל הנדרש מצידו זה קביעת סוג התוכן הרצוי: למשל, יצירת תוכן ע"פ אינטרסים של אוהדי קבוצה מסוימת, שחקן או משחק ספציפי או פעילות מוגדרת מראש של השחקנים במגרש.

 

 

WSC Sports

 

WSC Sports נוסדה בשנת 2011 על ידי ארבעה חברים – אוהדי ספורט בלב ובנפש: דניאל שיכמן, אביב ארנון, שמוליק יפה וחי גל. החברה פועלת בשיתוף עם גופי ספורט הגדולים בעולם ובין לקוחותיה נמנים בעלי זכויות שידור מובילים (גופי שידור, ליגות, קבוצות ומפורסמים שונים המחזיקים בזכויות הפצה דיגיטליות של התוכן): למשל, MLS, PGA Tours, US Open, Turner Sports, NBA, Cricket Australia וכו'. הפלטפורמה של WSC Sports ממשיכה להתפתח ולהתחדש בהתמדה. בין פיתוחיה האחרונים מן הראוי להזכיר את ה-Bot Facebook Messenger – מערכת ייחודית שפותחה עבור NBA במטרה לאפשר לכל אוהד של הליגה לגשת לעמוד הפייסבוק שלה ולייצר כל סרטון שעולה על רוחו.

 

ניתן לסכם ולומר כי הצלחתו של המיזם השאפתני WSC Sports מהווה חלק מתהליך גלובלי של דחיפה לקדמה טכנולוגית ועולה בקנה אחד עם צמיחתו של ענף הספורט-טק ושאיפתם של גופי הספורט הגדולים לספק לאוהדים חוויית צפייה חדשנית ופרסונלית.

 

חברת RSPCT טכנולוגיה לשיפור ביצועי קליעה בענף הכדורסל

הקונספט לפעילותה של חברת RSPCT נולד כפועל יוצא מפרקטיקה המקובלת התחרויות קליעה ברובה, שבמסגרתם חשיבות רבה מיוחסת לדיוק הפגיעה, ולא רק הניקוד שלה. במסגרת המיזם של החברה פותחה מערכת ייחודית המאפשרת לאמוד את דיוק הקליעה, לבחון את ביצועיו של כל שחקן ולשפר את דיוק קליעותיו במהלך משחקים ואימונים. פרט לשיפור ביצועי השחקנים, האינדיקציה שמתקבלת אודות דיוק הקליעה לסל, בזכות הטכנולוגיה של RSPCT יכולים האוהדים לצפות בתשדירי וידיאו של כל סל שנקלע במהלך המשחק וליהנות מחוויית צפייה משופרת ומהנה יותר.

 

RSPCT

 

הטכנולוגיה של RSPCT מתבססת על מערכת חיישנים, הניתנת להתקנה על גבי לוח הסל בכל מגרש כדורסל והמתממשקת עם אפליקציה ייעודית המאפשרת ביצוע אנליזה וקבלת סטטיסטיקה של הקליעות, זאת, לצד פונקציית שיתוף מידע עם משתמשים אחרים.

 

המיזם של RSPCT הוקם בשנת 2015, מובל על ידי צמד אחים אורן וליאור מורבצ'יק אליהם חבר שותף נוסף – אורן שדה. הפרויקט נתמך על ידי צוות משקיעים ויועצים: אורן יוגב, בריאן קופ וגל עוז. RSPCT ממוקמת ברמת החייל ומפעילה סניף נוסף בפלורידה, ארה"ב. החברה מתפתחת בהתמדה, נמצאת כעת בשלבי גיוס של מפתחים נוספים ופתוחה להצעות לשיתופי פעולה לבחינת המערכת שלה בשטח. נכון להיום, המערכת של RSPCT נמצאת בשימוש קבוצות NBA, קולג'ים ותיכונים, עוקבת אחרי טורנירים בכל הרמות, החל ב-NBA All Star וכלה בטורנירי 3X3 באירופה. בעתיד הקרוב צפויה להשתחרר גרסת המערכת המיועדת לצורכיו של הקהל הפרטי: כך כל שחקן כדורסל, בכל גיל ובכל רמה יוכל ליהנות ממערכת קלה להתקנה, נוחה לתפעול ונגישה במחיר על מנת לשפר את ביצועיו בכדורסל.

 

'ישראל היא מעצמת סטארטאפים' – מסביר אורן מורבצ'יק (RSPCT) – 'בישראל יש אינספור אנשים כשרוניים שבנקודה מסוימת גילו כי ניתן לשלב טכנולוגיות חכמות גם בתחום הספורט. כך, בעקבות הצלחתם של המיזמים הגדולים הראשונים, שלקחו את הכישרונות שלהם לענף הספורט-טק, עלו רעיונות נוספים וסטארטאפים חדשים נולדו. נראה שבעתיד ילך התחום יתפתח ויצבור תאוצה'.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme