מותו של הפקס: החוק שיחייב משרדי ממשלה להשיב לכם במייל

רחל ברגר5 דקות קריאה
פקס או מייל - סופסוף משרדי ממשלה מגיעים למאה ה-21
שתף:

מי מאתנו לא הכיר את הפרוצדורה המתישה הזו שהייתה רווחת יותר עד לפני שנים ספורות: אנחנו רוצים לפנות לשירות ציבורי או לשלל משרדי ממשלה באשר הם בומסתבר לנו שהדרך היחידה לקבל שירות היא בפקס. האם הפקס התקבל? האם הפניה תשמש עבורנו מסמך משפטי במקרה הצורך? האם בכלל שלחנו את התכתובת לכתובת הנכונה? כל השאלות הללו נשארו פתוחות עד שעמלנו, אם הצלחנו, לוודא את קבלת הפקס באמצאות פניה טלפונית.

 

 

החוק החדש: משרדי ממשלה יחויבו לתת שירות באמצעות דואר אלקטרוני

ובכן, בנקודה הזו בדיוק האפשרות לשליחת פניה לנותן שירות באמצעות הדואר האלקטרוני, הזמין והנגיש כל כך הייתה אמורה להוות מזמן את התשובה האולטימטיבית, החוקית והבסיסית בכל שירות ציבורי, אלא שהדבר הזה לא קרה עד לשבוע שעבר, אז אשרה הממשלה, סוף כל סוף, חוק המחייב גופים ממשלתיים וציבוריים לקבל פניות שירות באמצעות דואר אלקטרוני, מה שעד אז, לא תאמינו, היה רק אופציה אפשרית לשירות על ידי הגופים הציבוריים.

 

משרדי ממשלה אומרת להתראות לפקס ושלום למייל
אתם מוזמנים להיפרד מהפקס – משרדי הממשלה יחויבו להגיב לכם באמצעות דוא"ל

 

הגופים שיחויבו לקבל התקשרות במייל

אז מי הם הגופים שיחויבו לתת לנו שירות במייל? כאמור יהיו אלו גופים ציבוריים-ממשלתיים, בהם משרדי הממשלה, מוסדות רפואיים וחברות ממשלתית. בנוסף לכך, חברות ציבוריות או פרטיות המספקות תשתיות לאומיות יחויבו גם כן במתן שירות באמצעות דואר אלקטרוני ביניהן: חברות לשירותי תקשורת נייחים וניידים, חברות לשירותי כבלים, ספקי כבלים ולוויין לפי חוק התקשורת, ספקי גז, תאגידי מים, ספקי שירותי גישה לאינטרנט ועוד.


אגב, החלק האירוני בסיפור ובעצם הצורך בחוק הוא שבשנים האחרונות, גם אם שלחנו פקס לגוף ציבורי, הוא התקבל כמובן ישירות לתיבת המייל של נותן השירות בטכנולוגית 'פקס טו מייל', כפי שאמרה חברת הכנסת שרן השכל, יוזמת החוק, במילים שאומרות הכל טוב כל כך: 
"העובדה שאני צריך לבקש תמיכה בחוק מעלה גיחוך. מאוד עצוב שעדין לא מאפשרים התקשרות באמצעות דואר אלקטרוני. 37 (שנה, ר. ב) מכניסת האימייל, אומת הסטארט-אפ, עדיין משתמשים במכשיר הפקס. האבסורד הוא שבכל משרד ממשלתי משתמשים בפקס טו מייל ובכל מקרה מגיע הפקס לתיבת המייל. למה להכריח להשתמש בטכנולוגיה שעבר זמנה? ההתעקשות בשימוש בפקס מטרטרת ובירוקרטית". היא גם הוסיפה כי "שליחת מסמכים בדואר האלקטרוני מבטיחה שליחה אמינה ונוחה. המעבר יאפשר לציבור לקבל מסמכים בלי להדפיס והחיסכון בנייר יתרום לשמירה על הסביבה. הגעתי להסכמות עם כל משרדי הממשלה".

 

 

האם חברי הכנסת יחויבו להשיב לנו במייל?

אז החוק שהועבר הוא חוק טוב ונכון ולא היה אפילו מתנגד אחד בשלב ההצבעה. אנחנו רק נותרנו עם שאלות פתוחות ומסקרנות ליום שאחרי העברת החוק: האם במקביל יקודם חוק שיגדיר מענה בזמן קצוב לטיפול בפניה, בדומה לחובת מענה בטלפון? האם אישור קבלת הודעה אוטומטית מנותן השירות יהווה הגדרת 'טיפול בפניה' מצד משרדי ממשלה? כאן גם תבוא שאלת השאלות: האם חברי הכנסת גם כן יחויבו להשיב לנו על פנייתנו במייל? 

 

מסתבר, גם כאן, שרק הימים ופעילות הממשלה וחברי הכנסת, יגידו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme