קורס טיס מקוצר – צפי למחסור עולמי חסר תקדים בטייסים

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
בואינג מאמינה שבקרוב יחסרו לנו טייסים
שתף:

שוק התעופה ניצב בפני מחסור של כ-790,000 טייסים וטכנאים. כך עולה מתוך התחזית של חברת בואינג, יצרנית המטוסים מהמובילות בעולם. על פי הערכות החברה, הגידול העצום במספר הטסים יוביל להכפלת צי המטוסים בעולם – מה שיוביל בתורו למחסור דרמטי וחסר תקדים. למעשה, הפרישה הצפויה של מאות אלפי טייסים ומכונאים במקביל לביקוש הגובר הם שמסבירים את המחסור, ואת הצורך בתכניות במסלולים חדשים להכשרת אנשי מקצוע.

 

 

שינויים גם בסביבת העבודה

על פי התחזית של בואינג צפויים עוד לא מעט שינויים. כך מאמינים בחברה כי גם סביבת העבודה של הטייסים צפויה להשתנות, והיא תכלול טכנולוגיות חדשות ותדרוש גמישות בכל הקשור ללוחות זמנים ולקצב החידושים בעולם התעופה. סגן הנשיא להכשרות מקצועיות ושירותים עולמיים בחברה, קית' קופר, הסביר כי "תעשיית התעופה מתמודדת עם קושי בקליטת טייסים חדשים, מה שמציב אותנו בפני מחסור צפוי בטייסים כבר בעתיד הקרוב". הוא גם מציע את הפתרון לבעיה, המשלב בין מאמצים חינוכיים לצד פיתוח כוח אדם איכותי: "עלינו לשלב מאמצים בין ממשלות העולם, שותפינו העסקיים, בתי ספר לתעופה ברחבי העולם קורס ברחבי העולם ומוסדות חינוכיים אחרים, במטרה להבטיח את יכולתו של שוק התעופה להתמודד מול הביקוש המשמעותי לטייסים."

 

לפי בואינג גם הסביבה תשתנה
סביבת העבודה של הטייסים צפויה אף היא לעבור שינוי

 

בואינג מציגה: תכנית פיתוח והכשרה

בניסיון לעמוד בקצב של השוק, חברת בואינג מציעה למעשה תכנית פיתוח והכשרה לטייסים. התכנית תספק מענה לכל אנשי המקצוע – ממתחילים ועד טייסים בכירים בדרגת קצין ראשון. כל זאת במטרה לסייע לחברות התעופה להתמודד בהצלחה עם הביקוש הגובר ועם הדרישות החדשות, והחברה אף מעניקה לחברות התעופה כלים שיאפשרו להן להקל על עבודת הטייסים ולהפחית הסחות דעת.

 

 

המחסור הצפוי – לא רק בקרב הטייסים

התחזית של בואינג לא מנבאת טובות, והיא מתייחסת לחוסרים משמעותיים נוספיים. בין היתר צופה החברה ירידה בביקוש לאנשי מקצוע בתעשיית התעופה, לצד עלייה בביקוש לדיילי אוויר. ככל שהצי גדל ומספר הטיסות עולה, כך נדרש כוח אדם איכותי ומקצועי, לצד שינויים בתקנות, במודלים העסקיים ובצרכי הלקוחות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme