הוזלת ביטוח רכב בדרך היצירתית ביותר – שינוי מין

מורן בלסר5 דקות קריאה
הוזלת ביטוח רכב דורשת צעדים קיצוניים
שתף:

גם בישראל זו כבר עובדה ידועה – נשים הן נהגות זהירות יותר ולכן הן גם מעורבות הרבה פחות בתאונות דרכים. בהתאם הן גם משלמות פחות על ביטוח הרכב. אלא שאת הכלל הזה לא המציאו בישראל והוא קיים במדינות רבות בעולם. אחת מהן היא קנדה, מדינה שצריכה לקבוע כללים קצת יותר נוקשים, לפחות בכל הקשור לקביעה מי הוא גבר ומי היא אישה. הסיבה? גבר קנדי אחד החליט להתחכם ובחיפוש אחר פתרון שיבטיח הוזלת ביטוח רכב הוא פשוט טען שהוא אישה, וכולם האמינו לו.

 

 

הגבר ששיקר לרופא וחסך כסף

דייוויד, בחור קנדי בן 24, התקשר לחברת הביטוח שלו כדי לקבל הצעת מחיר. הוא תכנן לקנות שברולט חדשה ורצה לדעת כמה יעלה לו הביטוח. זה השלב שבו הוא גילה שנשים משלמות כ-1,100 דולר פחות. העובדה הזו הצליחה להכעיס אותו והוא הרגיש שאם ישלם את הסכום שנקבע לגברים הוא פשוט ישלם הרבה מעבר לנדרש. הוא גם מודה: "אני גבר במאה אחוז אבל לפי החוק אני אישה. ניצלתי פרצה במערכת." הוא ניסה לגרום לנציג חברת הביטוח לשנות את המגדר בעצמו אבל, באופן מובן לחלוטין, הנציג סרב לשתף פעולה.

 

הוזלת ביטוח רכב בדרך מקורית
על פי הסטטיסטיקות אלא הם הגברים שמעורבים יותר בתאונות דרכים – לכן הם משלמים יותר על ביטוח

 

הוזלת ביטוח רכב רק למי שמוכרת כאישה

נציג חברת הביטוח אמנם סרב לבקש הגבר לקבלת הוזלת ביטוח רכב על ידי שינוי המגדר במערכת, אבל הוא הסביר לו שרק מי שהמסמכים הרשמיים שלה מוכיחים כי היא אישה תוכל לקבל את המחיר המיוחד. דייוויד לא התייאש. הוא ערך מחקר קצר וחיפש דרך לשנות את המגדר שלו בלי לעבור בחדר הניתוח ולשנות את המראה החיצוני שלו. הפתרון היה לפנות לרופא המשפחה שלו ומשם הכל היה פשוט יותר: "אמרתי לו שאני מזדהה כאישה או שאני רוצה להזדהות כאישה, והוא כתב את המכתב שביקשתי."

 

 

תעודת הלידה החדשה של דייוויד

עם פתק מהרופא המשיך דייוויד בתהליך. הוא שלח טפסים וביקש לקבל תעודת לידה חדשה שתוכיח כי הוא אישה. התעודה הגיעה בתוך שלושה שבועות בלבד, למרבה הפלא והשמחה. "הרגשתי שניצחתי את המערכת," הוא אומר היום, והוא בהחלט צודק: עם תעודת הלידה החדשה הוא שינה גם את המגדר ברישיון הנהיגה שלו, התקשר שוב לחברת הביטוח וחסך 91 דולר מדי חודש. הוא גם מבהיר היום שלא הייתה לו כוונה להוכיח עד כמה פשוט לשנות את המגדר או לתמוך בזכויות הקהילה הגאה.

 

למען הסר ספק, בחודש יוני האחרון השתנו התקנות בקנדה, ואם דייוויד רק היה מחכה עוד קצת הוא לא היה צריך להתאמץ. זאת משום שהיום כל אזרח קנדי יכול להצהיר על המגדר שלו ולבחור אחת משלוש חלופות: F (נקבה), M (זכר) או X (א-מגדר). לא ברור איך ניתן כעת לקבוע הוזלת ביטוח רכב לנשים, אם כל אזרח יכול להגדיר עצמו כנקבה בקלות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme