אפל סוגרת את הרבעון המוצלח ביותר שלה – אבל המחשבים הניידים בירידה

יובל פוגל5 דקות קריאה
אייפון תרם לביצועים המעולים של אפל
שתף:

תארו לכם חברה שמוכרת במהלך רבעון אחד בלבד עשרות מיליוני מוצרים, בסכום הנאמד במיליארדי דולרים, ויחד עם זאת, האנליסטים עדיין נותרים מאוכזבים. נשמע מוזר? דומה כי המציאות עולה על כל דימיון. זה בדיוק מה שקרה לחברת אפל ברבעון שהסתיים זה עתה. יש להבין, כי ציבור המשקיעים בוול סטריט לא רק מחפש מספרים בסדרי גודל מרשימים, אלא נכסף לנתוני מכירות ורווחים שיהיו הרבה מעבר לציפיות ולתחזיות האנליסטים. בכתבה זו נסביר לכם כיצד ייתכן שהאנליסטים וציבור המשקיעים מאוכזבים על אף הנתונים המרשימים העולים מדוחות החברה.

 

תחזיות האנליסטים לרבעון הנוכחי (יולי עד ספטמבר), והשוואה בין הרבעון האחרון (אפריל עד יוני), לבין הרבעון המקביל אשתקד

לאחרונה פרסמה חברת אפל את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה, שהסתיים בחודש יוני, והציגה הכנסות של כ-53.2 מיליארד דולר ושווי מניה של כ-2.34 דולר. תחזיות האנליסטים לעומת זאת, אמדו הכנסות רבעוניות של כ-52 מיליארד דולר ושווי מניה של כ-2.17 דולר. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל אשתקד, רשמה אפל הכנסות של כ-45.4 מיליארד דולר ושווי מניה של כ-1.67 דולר. בהחלט שיפור מרשים!

 

אפל והביצועים המצוינים
אייפון X הוא ללא ספק דרך מעולה להסביר את הנתונים המצוינים של אפל

 

ואיך הרבעון הנוכחי בהשוואה לרבעון הקודם?

אם נשווה בין שני הרבעונים לפי המיקום היחסי על ציר הזמן של הרבעון, נמצא כי הרווח הנקי של הרבעון הנוכחי עומד עד כה על כ-11.5 מיליארד דולר, לעומת סכום של כ-8.7 מיליארד דולר ברבעון שעבר. בהחלט מדובר במגמת שיפור העשויה להשאיר פתח לאופטימיות. כל שנשאר הוא להמתין לסוף הרבעון כדי לדעת את תוצאות ותועלות המגמה הנוכחית, בהנחה שהיא תימשך…

 

מהי השפעת מכירת מכשירי האייפון על הכנסות החברה?

התשובה לכך פשוטה – מכשירי האייפון הם הנמכרים ביותר מבין כל מוצרי החברה, ולפיכך הם הדומיננטיים והמשפיעים ביותר על הכנסותיה. יחד עם זאת, חברת אפל מכרה ברבעון האחרון "רק" כ-41.3 מיליון מכשירים, לעומת תחזית האנליסטים שנאמדה על כ-41.79 מיליון יחידות. בהתייחס לרבעון המקביל אשתקד, רשמה אפל רמת מכירות נמוכה יותר – 41.02 מיליון יחידות. מרשים מאוד לדעת כי החברה הצליחה להגדיל את רמת ההכנסות אפילו במצב בו מכירות מכשירי האייפון היו מתחת לציפיות ולתחזיות האנליסטים. ואיך קרה הדבר? העלאת המחיר פר יחידת מוצר.

 

ומה יש למנכ"ל אפל, טים קוק, לומר בנוגע לרבעון השני והמוצלח של 2018?

"אנו שמחים לדווח על כך שתוצאות הדו"חות הכספיים מבשרות טוב באופן חד משמעי, ולא אגזים אם אומר כי הרבעון האחרון היה הטוב ביותר של אפל מאז הקמתה! וזה עוד לא הכל, מדובר ברבעון הרביעי ברציפות בו אנו עדים לצמיחה דו ספרתית ברמת ההכנסות של החברה". בנוגע לרבעון הנוכחי, הוסיף טים קוק לומר: "הרבעון הנוכחי מראה המשכיות הבאה לידי ביטוי במכירה אינטנסיבית של מכשירי האייפון, השירותים ומוצרי הלבוש הנלווים". לאלו מכם שעדיין לא מכירים את פריטי הלבוש של החברה, כדאי שתכירו את שעון היד החכם של אפל – מכשיר חדשני המתחבר ישירות לאייפון שלכם. על דבריו של טים אנו רק נוסיף ונאמר, כי אין זה מפתיע שהכנסותיה של החברה מחבילת השירותים ממשיכות להרשים: במהלך הרבעון הנוכחי, מגוון השירותים של החברה הכוללים את "Apple Music", "Apple Store" ו-"i-Tunes", הניבו הכנסות של כ-9.5 מיליארד דולר, היוצרות קפיצה בהכנסות של כ-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

אפל ומכירות מקבוק
מכירות המחשבים של אפל דווקא בירידה

 

ומה עם שאר מוצרי החברה? הרי הבטחנו נתונים על המחשבים הניידים…

מכירות מכשירי האייפד ומחשבי ה-Mac הניידים עמדו על הכנסות של כ-11.5 מיליון דולר, שנבעו ממכירות של כ-3.7 מיליון יחידות. במהלך השנה הנוכחית, מכירות המחשבים הניידים ירדו בכ-13%, ואילו מכירות מכשירי האייפד עלו בכ-1%. כמו כן, לאחר שעות המסחר, עלה שווי מניית אפל עלה בכ-2.6%. כל שנותר הוא להמתין ולראות כיצד המגמה החיובית של הרבעון הנוכחי תשפיע על הכנסותיה של ענקית הטכנולוגיה, ומה תהיה חלוקת ההכנסות והמכירות בין מגוון שירותיה ומוצריה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme