ככל שאתם ישנים יותר – אתם מקצרים לעצמכם את החיים

מורן בלסר5 דקות קריאה
כוונו שעון - גם אם אתם ישנים בד"כ עד מאוחר
שתף:

כולנו אוהבים לישון. חלקנו, אם נודה באמת, אוהבים לישון קצת יותר. אם אפשר לוותר על השעון המעורר ולחרוג משעות השינה המטכליות, אנחנו שם. אלא שמחקר חדש עשוי לגרום לכם להתגבר על החיבה העזה ליקיצה טבעית ולכוון מחדש את השעון. המסקנה העיקרית שעולה מתוך המחקר הזה ברורה: ככל שאתם ישנים יותר, אתם מקצרים לעצמכם את החיים והסיכויים למוות מוקדם עולים.

 

 

74 מחקרים ושלושה מיליון נחקרים

לאחר שנבחנו 74 מחקרים שבהם השתתפו קצת יותר משלושה מיליון משתתפים, נדמה שאפשר להסכים שמדובר בדגימה מייצגת למדי. על פי הנתונים שנאספו, משתתפים שישנו במשך 10 שעות או יותר היו בסיכון של 30% למוות מוקדם בהשוואה למשתתפים שישנו עד שמונה שעות. בנוסף נמצא גם סיכון של 56% לשבץ בקרוב משתתפים שבילו 10 שעות או יותר במיטה. גם הסיכון למחלות לב עלה בקרב המשתתפים הללו, והוא עמד על 49%.

 

גם אם אתם ממש אוהבים לישון הרבה – אולי כדאי שתכוונו את השעון המעורר

 

איכות השינה משפיעה על הלב

הנה ממצא שאולי לא יפתיע אתכם: ככל שהשינה שלכם איכותית יותר כך אתם מפחיתים את הסיכויים שלכם לחלות במחלת לב. המחקרים תומכים בזה, ולמעשה נמצא שמי שאיכות השינה שלו ירודה הגביר את סיכוייו לחלות ב-44%. החוקרים, שפרסמו את הממצאים בכתב העת של אגודת הלב האמריקאית, מסבירים שקיימות "השפעות תרבותיות, חברתיות, פסיכולוגיות, התנהגותיות וסביבתיות על השינה שלו, לרבות בשל הצורך לדאוג לילדים או למשפחה, דפוסי עבודה לא שגרתיים, מחלה פיזית או נפשית וזמינות של 24 שעות בכל הקשור למסחר בחברה המודרנית". כל אלה משפיעים, באופן טבעי, גם על משך השינה וגם על איכותה.

 

 

הדרך למסקנות עוד ארוכה

לצורך איסוף הנתונים במחקר שיתפו פעולה מספר חוקרים מובילים מאוניברסיטאות מובילות בלונדון, לרבות המוסדות האקדמיים של לידס ומנצ'סטר. אלא שהם גם ממהרים להוסיף ולהבהיר שלמחקר שלהם יש כמה מגבלות מרכזיות. בעיקר הם מציינים כי המחקר כולו נשען על דיווחים עצמיים, ולא על מחקר שבוצע במעבדה. חוץ מזה, תנאים שונים עשויים להשפיע על דפוסי השינה של אנשים, מבעיות פיזיולוגיות ועד למתח נפשי ולחץ.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme