"מלחמת הכוכבים" של עולם הסטרימינג – דיסני נלחמת בנטפליקס

יובל פוגל5 דקות קריאה
דיסני בדרך לקרב עם נטפליקס
שתף:

בשנה שעברה הודיעה דיסני כי היא מוציאה את כל תכניה מנטפליקס, במטרה לחדור לשוק הסטרימינג עם שירות ייעודי משלה. שוק זה הוא תחרותי מאוד, ופעילים בו תאגידי ענק כדוגמת אמזון ואפל. החלטתה של דיסני להפסיק לספק תכנים לנטפליקס עתידה לגרור את האחרונה לחיפוש אחר אלטרנטיבה ראויה, וכפי שאתם יודעים, זה לא יהיה פשוט כל כך – הרי לדיסני ייחוד ומוניטין משלה. למשל, סרט האנימציה "לשבור את הקרח", המהווה עבור נטפליקס נכס צאן ברזל, יצעד יחד עם דיסני ל"הרפתקאה" העסקית הבאה שלה. בכתבה זו נציג בפניכם את עיקר הדברים הידועים עד כה על צעדו האסטרטגי של תאגיד הענק.

 

דיסני מלחיצה את נטפליקס?
נטפליקס יכולה להתחיל לחשוש: דיסני נכנסת לתחום הסטרימינג

 

שנת 2017: דיסני רוכשת את פוקס

העולם רבוי בשירותי סטרימינג, זה מתחיל ממש להיראות כמו בועה המתנפחת ומתנפחת עד כדי פיצוץ! נתמקד לרגע בנטפליקס. לאחרונה, הראתה החברה צניחת מנייה של כ-12% – דבר שהוביל לבריחת משקיעים. אחת ממתחרותיה העיקריות של נטפליקס היא חברת הסטרימינג "הולו", המשדרת תכנים של ערוץ הטלוויזיה פוקס (המתמקד בקומדיה לקהל הצעיר כדוגמת "משפחת סימפסון"). לאחרונה, קיבלה דיסני את אישור משרד המשפטים האמריקאי לרכישת הקניין הרוחני של פוקס תמורת סכום של כ-71.3 מיליארד דולר, וזאת לאחר מאבק איתנים עם תאגיד הכבלים הגדול בעולם – "קומקאסט". מדובר בצעד חכם ביותר, הרי אחרי הכל, לפוקס הרבה מאוד מוצרים המתאימים ישירות לדיסני ועתידים להוות תוספת כוח משמעותית לארסנל המוצרים והקלאסיקות הנוכחיים שלה. אז… האם הבועה הזו עומדת להתפוצץ? נמתין וניווכח. יחד עם זאת, במידה ואתם עדיין מטילים ספק בכוחותיה של דיסני לשנות את שוק הסטרימינג העולמי, אז דעו כי בשנת 2017 הודיעה החברה על רכישת 42% ממניות חברת BANTech, בעלות מוערכת של כ-1.58 מיליארד דולר. לאלו מכם שאינם מכירים, מדובר במומחית להקמת שירותי סטרימינג. דומה, כי יצרנית הקלאסיקות עושה את הצעדים הנכונים והיעילים למען חיזוק מותגיה הנפלאים.

 

אז… מתי עתידה החברה להיכנס לשוק הסטרימינג, וכמה זה יעלה לנו?

דיסני עדיין לא חשפה את תאריך השחרור המדויק, אך היא צפויה לפרסם את תאריך כניסתה לשוק במהלך שנת 2019. הפרטים לגבי המחיר, התמחור או היקף השירות, כנהוג אצל חברות ענק ציבוריות בעת חשיפת מוצרים או שירותים עתידיים  – אינם נחשפים. זאת ועוד, החברה עדיין לא חשפה את שם השירות העתידי והמסקרן שלה, אך ישנם כמה אנשים יצירתיים בהוליווד המכנים את השירות בשם "דיסניפליקס".

 

 

מה עתיד להיכלל בשירות הסטרימינג של דיסני?

שירות הסטרימינג של דיסני עתיד לכלול ארבע או חמש סדרות טלוויזיה מקוריות יחד עם שלושה או ארבעה סרטים. ביניהם, יהיה תוכן מקורי של החברה כדוגמת סרטי המדע הבידיוני והפנטזיה "מלחמת הכוכבים" וסרטי ההרפתקאות "אינדיאינה ג'ונס". ואם בכל זאת זה עדיין נשמע לכם מעט, אז הוסיפו לזה כ-500 סרטים מארכיון דיסני וכ-7,000 פרקים של תכניות טלוויזיה שונות: להיטי אנימציה כדוגמת סרט גיבורי העל הקומי "6 גיבורים", "להיטי ה-90 הקלאסיים" ("מלך האריות", "אלאדין", "היפה והחיה" ועוד), וקלאסיקה ותיקה ("דמבו", "במבי", "פינוקיו" ועוד). אין ספק כי מדובר בספריית סטרימינג איכותית, ענפה, קלאסית ואהובה. האמת? יהיה מאוד מסקרן לראות כיצד קלאסיקות הענק יתחרו בתכנים של העולם החדש. נפלאות הטכנולוגיה…

 

"מלחמת הכוכבים העתידית של עולם הסטרימינג"

המהלך הזה של דיסני לא יפתיע את אלו שעוקבים אחרי ענקיות הטלוויזיה HBO GO, CBS ואחרות. דומה, כי התחרות המתפתחת בעולם הסטרימינג גורמת לענקיות אלו לאגור את הסרטים ואת תכניות הטלוויזיה האיכותיות ביותר שלהן, או בשפת הסלנג, הן פשוט "שומרות את הקלפים קרוב לחזה". התכנים הטובים ביותר של ענקיות אלו לא נחשפים בינתיים, וזאת לקראת "מלחמת הכוכבים" העתידה להתפתח בשוק הסטרימינג. ואם אין זה מספיק, אז דעו כי לאחרונה הודיעה החברה הקמעונאית הגדולה בעולם, וולמארט, על כוונותיה להיכנס לשוק הסטרימינג, ולפתח שירות מוזל שיתחרה ישירות בנטפליקס – בעלות של 8 דולר לחודש בלבד! נשאל שוב, האם הבועה הזו על סף פיצוץ?

 

 

 

מה יש לנטפליקס לומר בעניין? ומספר מילים על הדינמיקה בין דיסני לבין נטפליקס

באופן מפתיע מעט, בנטפליקס משדרים רוגע. מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, אמר כי הוא סקרן מאוד לגבי אופי ואיכות השירות החדש של דיסני, ומאמין כי פלטפורמות סטרימינג רבות, או כפי שכינינו בכתבה זו, "מלחמת הכוכבים של עולם הסטרימינג", דווקא יסייעו לנטפליקס: "כולנו נלמד האחד מהשני ושוק הסטרימינג כולו יגדל בסופו של דבר – אז כולנו נרוויח מזה!". מה שבטוח, נקודה מעניינת מאוד היא הדינמיקה בין שתי החברות: דיסני, המדיה הקלאסית הישנה, ה"קשישה", מבינה את הקהל הצעיר. לעומתה, נטפליקס, ה"ילדה המתבגרת", שאמורה להיות פחות "כבולה מחשבתית" ויותר גמישה – לא מתפתחת לכיוונים חדשים ולא נוהגת ביצירתיות כמו דיסני. הדינמיקה הזו בהחלט מעניינת, ואפילו קצת אירונית… נפלאות הטכנולוגיה, כבר אמרנו?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme