6 שיעורים חשובים מהאנשים שהגשימו את החלום

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
שיעורים חשובים במיוחד
שתף:

מה ההבדל בין אנשי עסקים מצליחים לבין אנשי עסקים קצת פחות מצליחים? סביר להניח שהכסף, ובהתאם גם היכולת של המצליחים יותר לצאת לחופשות מפוארות וליהנות יותר מהחיים אלא שזה לא ההבדל היחיד, ובוודאי שלא המרכזי. הם פשוט פועלים קצת אחרת, חושבים קצת אחרת, ויודעים לספר לכם מה עבד להם יותר. הנה השיעורים החשובים ביותר שהם למדו – ויש לנו מה ללמוד.

 

שיעור ראשון: הדרך הטובה ביותר לבזבז את הכסף היא להשקיע אותו

אתם בטח עוקבים אחרי המפורסמים ברשתות החברתיות ונראה שהם חיים חיי פאר נטולי דאגות כלכליות. הם מבזבזים בלי הכרה, רוכשים מכוניות פאר ונופשים כמעט בכל סוף שבוע שני. אלא שלאנשים המצליחים באמת אין פנאי לבחור את שעון הרולקס היקר ביותר או את הפרארי שעדיין לא יצאה למכירה. הם משקיעים את הכסף מחדש ומגדילים את התשואה משמעותית.

 

אם ניקח את וורן באפט בתור דוגמה, הוא בהחלט משקיע שחי את החיים הטובים כאחד האנשים העשירים בעולם, אבל הוא משקיע את הכסף שהוא מרוויח, מאתר הזדמנויות חדשות כל הזמן ומעדיף לייצר עוד כסף במקום לבזבז את מה שהרוויח. אם תנסו למצוא דרך לחיות טוב ועדיין לצמצם הוצאות, תוכלו להשקיע את מה שתחסכו – ולייצר הכנסות חדשות. מכונית חדשה תפסיד כסף בכל רגע על הכביש, אבל נכס חדש או מניות ישיגו את המטרה ההפוכה: רווחים גדולים יותר.

 

שיעורים חשוב לקחת דווקא מוורן באפט
תקשיבו לוורן באפט – ותשקיעו את הכסף שלכם מחדש

 

שיעור שני: ההפך מהצלחה הוא לא כישלון אלא חוסר מעש

אתם אולי חוששים להיכשל, וזה בהחלט מובן וטבעי, ויש מי שמרגיש שהכישלון מביך אותו או גורם לו לרצות להישאר במיטה עם כמה שיותר פחמימות. אלא שהכישלון הוא לא ההיפך מהצלחה. הכישלון דווקא מעיד שניסיתם, בעוד חוסר פעולה הוא באמת המושג ההפוך מהצלחה. כשאתם לא מנסים אתם לא נכשלים אבל גם לא מצליחים. מותר לכם לפחד מהכישלון, כמובן, אבל אל תיתנו לפחד הזה לשתק אתכם. תמשיכו לעשות, תפעלו, ותראו שיש גם הצלחות.

 

 

שיעור שלישי: עבודה היא לא עבודה אם אתם אוהבים אותה

יש מי שנשחק מהעבודה שלו, יש מי שממצה אותה ויש מי שפשוט לא אוהב אותה אבל מבין שצריך לעבוד כדי להתפרנס. אלא שהאנשים המצליחים יודעים ליהנות ממה שהם עושים. הם לא עובדים רק כדי לעבוד, אלא הם בוחרים לעשות משהו שמעורר בהם עניין ותשוקה. כשאתם אוהבים את מה שאתם עושים הסיכוי שלכם להצליח הרבה יותר גבוה.

 

שיעור רביעי: תגדירו סטנדרטים גבוהים יותר

הצלחה ומצוינות קשורות זו לזו, ולארגונים המצליחים ביותר יש את היכולת לגייס ולשמר אנשים מוכשרים באמת. לרוב הם פשוט מגדירים סטנדרטים גבוהים, ובוחרים את האנשים המתאימים ביותר על פי הסטנדרטים האלה. אז תתחילו לדרוש יותר – מעצמכם ומאחרים, הגדירו יעדים גבוהים ומטרות שתצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להשיג. בדרך תמשכו אליכם גם את האנשים האיכותיים ביותר, אלה שמתאימים לסטנדרטים שהגדרתם.

 

 

שיעור חמישי: שאלות שנראות ברורות מאיליהן לא מעידות על חוסר יכולת

דיברנו קודם על החשש מכישלון, ובמובנים רבים השיעור הזה מזכיר קצת את השיעור ההוא. כשאנחנו חוששים להישמע טמבלים או חסרי הבנה, אנחנו גם חוששים לשאול שאלות. בפועל, כשאתם שואלים שאלות, טיפשיות ככל שיהיו, אתם מודים שאתם לא יודעים ומבקשים לדעת, להבין וללמוד. האנשים המצליחים ביותר שואלים, לא משנה מה ואת מי. גם אם לאחרים זה ברור, זה ממש בסדר שמבחינתכם מדובר בשאלה שהתשובה עליה לא לגמרי ברורה, ורק אם תשאלו תדעו ותצמחו.

 

שיעורים מסטיב ג'ובס
סטיב ג'ובס התמקד בהחלטות חשובות על חשבון קולקציית ביגוד מפוארת

 

שיעור שישי:  קבלת החלטת היא קריטית אבל התמקדו בעיקר

סטיב ג'ובס היה מגיע למשרד מדי יום בג'ינס דהוי וחולצה שחורה פשוטה. גם מארק צוקרברג מסתפק בג'ינס וחולצה קצרה אפורה. הם לא מבזבזים זמן בבחירת ביגוד ייחודי ושונה מדי יום. הם משחררים את עצמם מהנטל הזה ומשקיעים את האנרגיות בהחלטות החשובות באמת. זה לא אומר שאתם צריכים לזנוח את המלתחה ולהפסיק לטפח את עצמכם, חלילה. זה רק אומר שיש החלטות חשובות יותר ופחות, וחשוב לדעת להבדיל ביניהן, ולהתמקד בנושאים המרכזיים – ולא בזוטות.

 

אם אתם רוצים להצליח נסו לשנות את קו המחשבה שלכם, אפילו במעט. חפשו הזדמנויות חדשות ונצלו אותן קצת יותר. התמקדו בהצלחות ולא בכישלונות, אל תבזבזו את הכסף מבלי לחשוב מה אתם עושים איתו ואיך אפשר לייצר ממנו עוד כסף. בעיקר, אל תפחדו לשאול וללמוד. זו הדרך לתוצאה המיוחלת – ולהצלחה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme