Google Flights בעברית – מנוע החיפוש מגיע גם לישראל

יובל פוגל5 דקות קריאה
תכירו את Google Flights בעברית
שתף:

"Google Flights", או בשמה העברי "גוגל טיסות", הינה אפליקציה של גוגל אשר הושקה בשנת 2011. האפליקציה משתמשת בכוח הביג דאטה העצום של ענקית החיפוש הגדולה בעולם לשם ביצוע השוואת מחירי טיסות. כאן ראוי לציין, כי האפליקציה אינה מאפשרת ביצוע הזמנה ישירות ממנה, אלא מקשרת לאתר של המוכר עצמו. האפליקציה נוחה מאוד למשתמש ויש בה פיצ'רים העשויים להקל על חייהם של רבים מאיתנו. בימים אלו, מוסיפה האפליקציה אפשרות התממשקות לשפה העברית, ויהיה מאוד מעניין לראות כיצד והאם זה ישפיע על שוק שירותי הזמנת הטיסות בישראל.

 

Google Flights מגיעה אלינו
כך נראה Google Flights בעברית

 

קצת רקע: התחזקות אתרי האונליין בעולם התיירות

אתרי האונליין להזמנת טיסות והשוואת מחירים שינו לגמרי את הרגלי הקנייה בעולם התיירות. מחקר שפורסם לאחרונה ע"י מכון הגל החדש, המבצע מחקרים צרכניים כמותיים באמצעות מתודולוגיות של חברת "נילסן" העולמית, מצא כי כ-67% מהישראלים מזמינים טיסות באתרי האונליין. אין זה מפתיע, הרי האינטרנט שופע אתרים המרכזים את כל אפשרויות ההזמנה במקום אחד – דבר החוסך זמן, כסף, כאב ראש – וגם מסיר מליבנו את הספק, שמא נצא "פראיירים" ונשלם יותר.

 

 

מה הניע את גוגל להיכנס לשוק החיפוש והשוואת הטיסות?

פשוט מאוד – בגוגל השכילו להבין כי כמעט כל חופשה מתחילה בבדיקה במנוע החיפוש שלה. לאחר בדיקות כדאיות, הערכות, אנליזות, ובדיקת מתחרים קיימים ופוטנציאליים – מצאו ראשי החברה כדאיות בכניסה לשוק זה. כדי לעשות זאת באופן יעיל וחלק, רכשה החברה בשנת 2010 את חברת "ITA", בסכום של לא פחות מאשר 700 מיליון דולר! החברה, אשר נרכשה ע"י ענקית החיפוש, עוסקת בפיתוח מוצרים לארגון מידע ומחירי טיסות. "בכוונתנו לפתח כלי חיפוש חדשים למידע על טיסות למשתמשי הקצה", אמר מנכ"ל גוגל דאז, אריק שמידט. ועכשיו, נציג לכם את עיקרי האפליקציה, כדי שתוכלו לשפוט בעצמכם.

 

פרמטרי חיפוש בסיסיים בתיבול ערכים מוספים

באמצעות האפליקציה תוכלו לבצע חיפוש טיסה בהתאם לפרמטרי החיפוש הרגילים: יעד, נקודת מוצא ותאריכים. כאן לבטח לא חידשנו לכם כלום, אבל… קחו בחשבון שתוכלו לבחור גם מחלקה מועדפת, כמות וסוג נוסעים מועדפים, חברת תעופה, משך טיסה ועוד – והנה לכם כמה ערכים מוספים מעניינים. הבא נמשיך ונכיר את הפיצ'רים הבאים של Google Flights.

 

עם Google Flights תבחרו לאן נוסעים
לאן תיסעו וכמה נוסעים תהיו?

 

פיצ'רים נוספים של Google Flights

במידה ואתם חושבים שגוגל לא רלוונטית עבורכם כיוון שכלל אין לכם יעד מועדף – כנראה שאתם טועים. פיצ'ר העשוי להיות שימושי עבורכם במקרה זה הוא האפשרות "גלה יעדים", לפיה תוכלו להזין תחומי עניין מועדפים ותאריכי יעד רלוונטיים, וגוגל תמצא יעד מותאם ואטרקטיבי עבורכם. זאת ועוד, גוגל מאפשרת לכם לעקוב אחר טיסה ולראות עיכובים, זמני המראה וזמני נחיתה משוערים, שער וטרמינל ייעודים לטיסה ועוד. אז מי מכם התלונן על כך שאין לו מספיק זמן לבלות בדיוטי פרי, כי הוא לא רוצה לפספס את הטיסה? ואם כבר בפספוס טיסות עסקינן, אז דעו שגוגל דואגת מראש, עוד הרבה לפני שהגעתם לשדה התעופה, שלא תפספסו את הטיסה: אפליקציית הטיסות של גוגל מבצעת אינטגרציה עם הכלים האחרים של גוגל, כדוגמת לוח השנה והדואר האלקטרוני (Gmail). זאת, מתבצע ע"י כך שמערכת גוגל מבצעת ניתוח ובסיומו דולה את כל פרטי הטיסה, מוסיפה אותם אוטומטית ללוח השנה שלכם בגוגל ושולחת התראות רלוונטיות באמצעות אפליקציית ה-Google Flights.

 

 

את זה אתם תאהבו – "התראות מחירים"

לא עוד סקרי שוק ותכנון תזמון אידיאלי לביצוע הזמנה, כאילו מדובר בשוק ההון ועליכם פשוט לחבור ל"אנליסט טיסות". Google Flights מאפשר לכם לעקוב אחר מחירי הטיסות, ובלחיצה על כפתור תוכלו לבקש מהאפליקציה לשלוח לכם התראות כאשר מחירי הטיסה בה התעניינתם עומדים לעלות, וזאת במטרה שתוכלו להזמין כרטיס טיסה לפני העלייה במחיר.

 

זה בכל זאת עשוי להדאיג חלק מהישראלים – בעלי אתרים ומספקי שירותים להזמנת טיסות

כפי שראיתם בכתבה, מנוע החיפוש והשוואת הטיסות המצוין של גוגל מרכז בתוכו לא מעט פיצ'רים שימושיים העשויים להקל על חייכם ולהסיר המון דאגות מליבכם. הרי אחרי הכל, על מי נסמוך בביצוע ההשוואה המהימנה ביותר, אם לא על דוקטור גוגל? אז נכון, האפליקציה תמיד הייתה זמינה לכולנו, אבל לא בעברית. השקתה בעברית עתידה להשפיע על שוק הזמנת הטיסות בישראל, ולנו נותר להמתין ולראות כיצד הוספת הממשק בעברית תשפיע על השוק המקומי. מה שבטוח, הוא כי בקיץ הבא, ואפילו כבר בחגים הקרובים, רובנו נשתמש באפליקציית ה-Google Flights בדרך אל החופשה הבאה שלנו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme