הפרסום השלילי עבד – חברות הפארם נכנעו ומורידות מחירים

מערכת5 דקות קריאה
מחירים מוזלים - לפחות בפארם
שתף:

רק בחודש שעבר פורסמו נתונים שמצביעים על עלייה במחירי מוצרי הטואלטיקה והפארם, ועל פערים משמעותיים גם בין הרשתות השונות. משמעות הנתונים הללו ברורה: אנחנו משלמים כ-8 אחוזים יותר על מוצרים כמו משחת שיניים, דאודורנט או שמפו, ובחישוב הכולל מדובר על פערים של מאות שקלים. אלא שדו"ח חדש של משרד הכלכלה והתעשייה חושף את השינוי במגמה וירידות מחירים, והיא טובה לכיס שלנו.

 

 

ירידה במחיריהם של 7 מוצרים

הבדיקה של משרד הכלכלה והתעשייה מעידה על ירידה של כשמונה אחוזים במוצרים המרכזיים. הבדיקה הזו למעשה השוותה בין מחיריהן של 3 משחות שיניים, 3 דאודורנטים של גברים ודאודורנט אחד של נשים. על פי הממצאים נראה כי הירידה משמעותית אף יותר בחלק מן המקרים. כך נמצא כי מחירה של אחת ממשחות השיניים ירד ב-12 אחוזים, ואחרת ירדה ב-11 אחוזים. דאודורנט ספיד סטיק לגברים ירד גם הוא ב-9 אחוזים, בעוד דאודורנט דאב ספריי הוזל ב-21 אחוזים.

 

ירידות מחירים בקולגייט
משחות השיניים הוזלו אף הן

 

אפליקציות להשוואת מחירים

לטענת משרד הכלכלה, הוראות שקיפות המחירים הן שמסבירות את השינויים החיוביים הללו. המשרד אף ממליץ לצרכנים להקפיד ולבצע השוואות מחירים בין הרשתות לפני קבלת החלטות על רכישה ברשת כזו או אחרת. אפליקציות כמו פרייסז מאפשרות "לבצע צרכנות נבונה", ואילו משרד הכלכלה מתחייב להמשיך ולקדם מהלכים שיוזילו את העלויות.

 

בנוסף להוראות השקיפות חלו עוד לא מעט שינויים בשוק מוצרי הפארם והטואלטיקה. רשתות הפארם הקיימות שינו בעלות, רשתות התפצלו ולצד כל אלה נכנסו גם שחקנים נוספים לשוק תחרותי וצפוף. התחרות הזו ללא ספק טובה לצרכנים, וגם היא מסבירה את הורדות המחירים.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme