נטוס היום כי מחר נמות – הישראלים לא מפסיקים לטוס לחו"ל

חלי בילו גורסוי5 דקות קריאה
אין כסף אבל יש כדי לטוס לחו"ל?
שתף:

על פי נתוני הלמ"ס, בחודש שעבר (יולי) נרשמה עלייה של 14% בטיסות לחו"ל בהשוואה ליולי שעבר. זאת, למרות הטענות על יוקר המחייה, עליות מחירים והישראלים שאוהבים להתלונן שאין להם כסף לטוס לחו"ל. הסיבה העיקרית לגידול בטיסות לחו"ל קשורה בעיקר בירידה משמעותית במחירי הטיסות בשנה האחרונה ובגידול בשוק טיסות הלואו קוסט, מה שהוביל לכך שהיום, בניגוד לשנים קודמות, יותר ישראלים יכולים להרשות לעצמם חופשה בחו"ל.

 

אם אפשר לטוס לחו"ל בזול...
למרות שאנחנו מתלוננים על יוקר המחייה – אנחנו טסים יותר

 

לטוס לחו"ל נעשה זול יותר בזכות טיסות הלואו קוסט

טיסות לואו קוסט מוצעות בדרך כלל על ידי חברות תעופה קטנות, במיוחד בטיסות באירופה ובמזרח התיכון. בשנים האחרונות הן הפכו פופולאריות בשל המחירים האטרקטיביים שהן מציעות, וכיום ניתן למצוא טיסות ליעדים שונים באירופה החל מ-20 דולר בחברות כמו Ryan air, Easy Jet וחברות תעופה נוספות. בנוסף, אפילו טיסות ליעדים בארצות הברית דרך אירופה אפשר למצוא היום במחירים מגוחכים של 200-400 דולר לכיוון בלבד.

 

בעקבות הריבוי בטיסות לואו קוסט, ההיצע רב על הביקוש, מה שגורם לתחרות עצומה ולירידה במחירים של שוק הטיסות כשהצרכנים הם הנהנים העיקריים. זאת למרות שטיסות הלואו קוסט מצמצמות משמעותית את השירותים המוצעים לאורח – פחות כבודה, פחות שירות, פחות אוכל, פחות בחירה, כאשר על כל דבר קטן נדרש הנוסע להוסיף כסף ובכך למעשה להגדיל את עלות הטיסה הזולה כביכול.

 

אם טסתם בשנתיים האחרונות עם טיסת לואו קוסט, בוודאי שמתם לב שגודל ומשקל הכבודה שלכם הצטמצם משמעותית לכדי מזוודת טרולי אחת קטנה שתדרוש מכם לצמצם את הכבודה שאתם לוקחים עמכם לחו"ל, תוריד את נפח האחסון והמשקל של המטוס, ותוזיל את צריכת הדלק, מה שיאפשר לכם לשלם פחות עבור הטיסה. בעקבות זאת, גם חברות תעופה גדולות החלו להציע שירותי לואו קוסט או להתמזג עם חברות לואו קוסט קטנות, כדי להתחרות במחירים הזולים, עם כרטיסים במגוון אפשרויות ומחירים, לנוסע החסכן, ולנוסע הנהנתן. אז הישראלים אוהבים את טיסות הלואו קוסט, למרות המושבים הקטנים יותר או העובדה שבחלק מהטיסות לא יגישו לנו מים, אבל אם אפשר לחסוך לפעמים מאות דולרים, הישראלים בעד.

 

 

חופשה באירופה במחירים נמוכים

עלות חופשה לאדם למבחר יעדים באירופה, במידה ואתם מזמינים את הטיסות בנפרד ואת המלון בנפרד, יכולה לנוע בין 300-500 דולר לאדם, ולעיתים, אם הזמנתם מספיק זמן מראש ועשיתם חקר שוק כמו שצריך, העלויות ירדו וינועו בין 200-400 דולר.

 

אם תבחרו להשתמש באלטרנטיבות זולות יותר למלונות כגון AirBNB תוכלו לשכור חדרים או יחידות דיור שהמחיר שלהן זול לפעמים בכ-50% ממחיר של חדר במלון וניתן למצוא אותם בלוקיישנים מעולים או "גלישת ספות", עוד תופעה שהישראלים החלו לחבב ופופולארית בעיקר בקרב הצעירים – אירוח בבתיהם של אנשים באירופה שחוסך לא מעט. כמובן שיש לחלופות הללו השלכות מבחינת פרטיות, אבל אם אתם נוסעים לבד או רק עם בן (או בת) זוג ואין לכם בעיה להסתדר עם אנשים ויש לכם אופי הרפתקני, תוכלו לחסוך מאות דולרים על לינה במהלך הטיול שלכם.

 

בפשטות, אפשר להבין מדוע ישראלים רבים טסו השנה לחו"ל יותר מפעם אחת, שכן חופשה שעד לפני 3-4 שנים הייתה עולה 1,000 דולר, עולה עכשיו מחצית מהסכום בשל התחרות העצומה. בנוסף ניתן הוזלת מחירי הטיסות הובילה לתחרות גדולה יותר על ליבם וכיסם של תיירים מכל העולם ליעדים פופולאריים באירופה, גם כשמדובר בנופשונים ודילים, כשהכל זה עניין של ביקוש והיצע.

 

לטוס לחו"ל עם לואו קוסט
היום זול יותר לטוס לחו"ל בעיקר בזכות טיסות לואו-קוסט

 

חוסר שינוי במחירים של ענף התיירות בישראל וגידול בתיירים

אין זה סוד שעלויות הלינה בישראל גבוהות, ובקיץ במיוחד מרבית בתי המלון בארץ בתפוסה מלאה בגלל נופשים ישראליים והמון תיירים שמשלמים את המחירים המופקעים (עבורנו), כך שמחירי המלונות לא יורדים ובתקופות מסוימות, אף עולים. כך, חופשה משפחתית בחו"ל הפכה להיות אטרקטיבית הרבה יותר מחופשה בארץ.

 

לדוגמא – חופשה בחודש אוגוסט במלון 4 כוכבים למשך שבוע לזוג עם 2 ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר עם טיסות לאילת, תעלה לכם בישראל תעלה לכם בין 15,000 -20,000 ₪, בעוד אותה חופשה ביעד כמו קפריסין, ורנה או אחד מאיי יוון בהזמנת טיסה ומלון בנפרד לפחות חודש מראש, תעלה לכם כמחצית מהסכום. הנסיעות המשפחתיות לחו"ל משתלמות הרבה יותר. כשמוסיפים לתמונה גם את תחושת החופש, את העצירה בנתב"ג (והשופינג שמתחיל בדיוטי פרי) מבינים למה חופשות בחו"ל הן אטרקטיביות כל כך, ולמה יותר ויותר ישראלים יוצאים לנופש מעבר לים.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme