הבעיות הכלכליות הגדולות ביותר של דור המילניום שלא היו להורים שלהם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
מה הקושי האמיתי של דור המילניום?
שתף:

אם נולדתם מתישהו בין 1981 ל-1996 כנראה תזדהו היטב עם הכתבה הזו. אתם, אלה שמכונים דור המילניום, למעשה מהווים חלק בלתי נפרד מדור שנחשב לטכנולוגי למדי. אתם נחשבים למי שרודפים אחרי התשוקות שלהם וגם לאלה שאחראיים ל"מותן" של כמה תעשיות ותיקות. מצד שני אתם גם אלה שמתמודדים עם נטל כלכלי לא מבוטל שמייחד באופן ספציפי את הדור שלכם.

 

הסיבה לקשיים הכלכליים שאתם חווים, אלה שהדורות לפניכם חוו קצת פחות, היא התזמון שבו נכנסתם לשוק העבודה. זה קרה בזמן המיתון, כשהשוק ספג מהלומה לא פשוטה, וכאן נאלצתם להתחיל לסלול לעצמכם קריירה. הקשיים האלה מובילים לא מעט מבני דור המילניום לפנות לעזרה כלכלית מאנשים קרובים אליהם כמו ההורים או הסבים והסבתות. מה הן אותן בעיות כלכליות שדורשות עזרה? הנה כמה מהן.

 

בני ובנות דור המילניום משלמים הלוואות סטודנטים גבוהות

הלוואות סטודנטים יוצרות על בני ובנות דור המילניום עומס של ממש. עם שכר לימוד גבוה יותר מאי פעם ועם המחשבה שבעוד שלוש או ארבע שנים נמצא עבודה שתעזור לנו להחזיר את החוב – חלק ניכר מילידי דור המילניום מוצאים עצמם עם הלוואות שמועד פירעונן לא נראה באופק. מי שממשיך ללימודי תואר שני (או רחמנא לצלן גם לתואר שלישי) מגלה שהעלות רק עולה ובלי הורים עם תכניות חיסכון ובנק שמוכן להמשיך לספק הלוואות ולהגדיל את האשראי, ההשכלה מתרחקת.

 

דור המילניום משלם הלוואות סטודנטים
ילידי דור המילניום עדיין משלמים את הלוואות הסטודנטים שלהם

 

לוקח להם הרבה יותר זמן לקנות בית בישראל

כל מי שחי בישראל בעשור האחרון, או לכל הפחות עיין בחדשות מפעם לפעם, מכיר את המצוקה הזו. הצעירים בישראל מתקשים לקנות דירה, ואם ההורים שלכם נלהבים לספר כמה זולה הייתה הדירה שלהם כשרכשו אותה באמצע המאה הקודמת, לכם זה נשמע כמו חלום רחוק במיוחד. על פי החישובים, בשנת 2017 נדרשו למעלה מ-200 משכורות כדי לקנות דירה.

 

הם גם משלמים הרבה מאוד כסף על שכר דירה

אם אי אפשר לקנות דירה, אין ברירה אלא לשכור אחת. בני דור המילניום שוכרים היום דירות בין אם הם חיים לבד, עם בן או בת זוג, ואפילו עם ילד או שניים. לאור הביקוש הרב וההיצע הנמוך שכר הדירה שהם משלמים גבוה למדי, בוודאי באזורים מרכזיים ובקרבת אזורי התעסוקה.

 

 

בהתאם – קשה להם לחסוך כסף

עם הלוואות סטודנטים ושכר דירה גבוה ילידי דור המילניום מגלים שזה ממש לא פשוט לחסוך כסף. הקושי הזה קשור במידה רבה במשבר הכלכלי של 2008 ולמיתון של אותה תקופה. ההכנסות ירדו, העלויות עלו והחיסכון נדחק הצידה. מאז ועד היום מתקשים הצעירים לחסוך כסף, ואת הפער הזה הם כנראה לא ידביקו לעולם.

 

בני ובנות דור המילניום מטפלים בהוריהם

חלק ניכר מילידי דור ה-Y המפורסם משקיע זמן ובעיקר הרבה מאוד כסף בטיפול בהורים. בין אם הם מעבירים חלק מההכנסות להורים שזקוקים לסיוע ובין אם הם משתתפים בהוצאות רפואיות, הם מוציאים כסף – ולא על עצמם.

 

ההורים של ילידי דור המילניום
ילידי דור המילניום מטפלים בהוריהם – או לחלופין דווקא מקבלים מהם סיוע כלכלי באין ברירה אחרת

 

לחלופין – הם נשענים על ההורים שלהם

בזמן שחלק מילידי דור המילניום מעניקים לא מעט להוריהם, יש רבים שזקוקים לסיוע של ההורים גם אם הם בעלי מקצוע והכנסה קבועה. כך אפשר למצוא היום לא מעט אנשים – רווקים אבל גם זוגות עם או בלי ילדים – שבוחרים לחיות אצל ההורים או אצל קרוב משפחה שיחסוך להם כסף על שכר דירה. הם גם מקבלים עזרה של ממש, בין אם בכיסוי עלויות מסוימות ובין אם בהשכרת או ברכישת דירה.

 

 

בנוסף הם צריכים לחסוך יותר

אמנם יש לכם עוד כמה שנים טובות עד הפנסיה, אבל כדי להגיע לשם עם קצבה נאה שתאפשר לכם לחיות בכבוד אתם צריכים לחסוך היום – ועדיף לחסוך כמה שיותר. הבעיה היא שעל פי התחזיות הקצבאות שימתינו לכם רגע אחרי מסיבת הפרידה במשרד הן לא ממש אטרקטיביות. המשמעות היא שתצטרכו לחסוך קצת יותר בעצמכם, וכאמור, החיסכון הוא אתגר לא פשוט כמעט כמו תכנון נכון של ההשקעות שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme