עכשיו אתם יכולים לייצר חשמל חינם – ואפילו להרוויח מזה כסף

רחל ברגר5 דקות קריאה
חשמל חינם הוא כבר לא חלום
שתף:

אחד החשבונות היותר מרגיזים לחיוב הוא חשבון החשמל שלנו, המושפע דרסטית מעונות השנה. אף פעם לא נדע באמת כמה נידרש נשלם, עד שנקבל אותו. אז נכון, חשמל, הוא תשתית קריטית ובסיסית בין התשתיות הלאומיות של מדינה מתוקנת, אבל מסתבר שאנו דווקא משלמים עליו מחיר לא זול ביחס למדינות אחרות (וזה כבר נושא לכתבה נפרדת). מצד שני, יש גם בשורה בנושא: במדינת ישראל, שהתברכה בשמש ים תיכונית, פרצה בשנים האחרונות טכנולוגיה חדשה בתחום. טכנולוגיה שתגרום לנו לשלם אפס שקלים בחשבון החודשי לחברת החשמל, ועוד להישאר עם עודף, וכל זה, בעידוד ממשלת ישראל, ולא להאמין, גם בעידוד חברת החשמל. סיקרנו אתכם? הנה כל מה שצריך לדעת על המיזם לייצור חשמל חינם באמצעות אנרגית השמש.

 

חשמל חינם נשמע כמו חלום
גם אתם בהלם כשמגיע חשבון החשמל? מסתבר שאפשר לצמצם אותו משמעותית

 

איך מייצרים חשמל בחינם לשימוש פרטי?

לפני הכול, וידוי אישי: בפעם האחרונה בה ביקרתי בביתה של סבתי באחד ממושבי הדרום, הבחנתי בארון חשמל חדש המפקד על מערכת סולרית לייצור חשמל. "מה זה?", שאלתי את הסבתא, אבל היא לא ממש ידעה להסביר: "לא יודעת, אבל אמרו לי שזה עושה חשמל בחינם, על הגג".

 

אז לסבתא שלי לא בדיוק שינה איך המערכת עובדת, אך בהחלט שינתה לה העובדה שהמערכת החדשה חסכה לה בחשבון החשמל החודשי. אם כן, כדאי שכולנו נבין: בישראל נפוצו בשנים האחרונות חברות פרטיות המתמחות בהקמת מערכות לייצור חשמל לצריכה ביתית באמצעות קליטת אנרגיה סלולריתאת הרעפים המסורתיים העוטפים את גג הבית, או גג הבניין מחליפים משטחים של תאים סלולריים. התאים האלו, בדיוק כמו המשטח הסולרי של דוד השמש הישראלי המיתולוגי, ימירו את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית שתזרום למערכת החשמל הביתית בסנכרון עם מערכת החשמל של חברת החשמל. כך, ברוב ימות השנה תעמוד הצריכה שלכם מחברת החשמל על צריכה מינימלית, שזה אומר חיסכון של אלפי שקלים, ואפילו עשרות אלפי שקלים, בשנה.

 

למקרה שיהיו כמה ימים מעוננים בהם לא תספק המערכת הסולארית חשמל, תיכנס מערכת החשמל של חברת החשמל לפעילות. וזה לא הכול, אם יישאר עודף חשמל מיצור החשמל במערכת הביתית שלכם, הוא יוזרם וינותב אוטומטית למערכת החשמל הארצית של חברת החשמל. היא, בתמורה, תתגמל אתכם על כך.

 

 

אם הכול כל כך טוב, אז מה פחות?

ההשקעה הראשונית במערכת סולארית לייצור חשמל ביתית היא די משמעותית: מתחילה ב-40,000 אלף שקלים ומסתיימת במעל למאה אלף שקלים, בהתאמה לאיכות וגודל המערכת. הסכום הראשוני להשקעה במערכת סולארית לייצור חשמל ביתי הוא לא קטן, אך בחישוב לטווח הארוך לאורך שנים, הטכנולוגיה הישראלית החביבה הזו יכולה לחסוך לנו סכום כספי ניכר בחשבון החשמל, בפרט במוסדות ציבור.

 

 

גם חשמל חינם וגם דואגים לאיכות הסביבה

הפרס המשני, אך לא פחות חשוב להקמת מערכת חשמל סולארית, הוא פשוט איכות הסביבה. בתהליך ייצור חשמל סולארי הנזק לסביבה פחות בהרבה מייצור חשמל בתחנות כח. וכך העולם שלנו והאוויר שלנו נקי יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme