חשבון החשמל שובר שיאים – כך תחסכו בעלויות

יובל פוגל5 דקות קריאה
חשבון החשמל גבוה? יש מה לעשות עם זה
שתף:

מי מכם קיבל לאחרונה את חשבון החשמל שלו בחיוך? סביר להניח שמעטים מכם, אם בכלל. במטרה שחיוב החשמל שלכם יהיה מינימלי ככל הניתן, ושתחייכו לעצמכם חיוך קטן של ניצחון בעת קבלת החשבונית, עליכם להכיר וליישם את הכתוב מטה, או לפחות את חלקו. כל טיפ אותו תבחרו ליישם יסייע לכם בצמצום צריכת החשמל הכוללת שלכם.

 

טיפ מספר 1 – בעת רכישת מכשיר חשמלי, שימו לב לרמת היעילות האנרגטית

כאשר אתם רוכשים מכשיר חשמלי, עליכם לשים לב לפרמטר הקובע מהי רמת יעילותו האנרגטית. עליכם לדעת, כי על כל מכשיר מוטבע דירוג יעילות, הקובע מהי מידת החסכוניות שלו: הדירוג מתחיל מ-A (היעיל ביותר) ועד ל-G (הכי פחות יעיל). מובן כי עליכם לבחור בדירוג A, ובמידה ואין, בחרו בדירוג שיהיה קרוב אליו כמה שיותר.

 

חשבון החשמל והמוצרים שקניתם
כשאתם רוכשים מוצר חשמלי בדקו כמה חשמל הוא צורך

 

טיפ מספר 2 – הכירו את "הזוללן הראשי" המשפיע על חשבון החשמל

אז נכון, הקיץ כבר אוטוטו מאחורינו, אך לא יזיק אם תפנימו את הידיעה כי המזגן הוא צרכן האנרגיה מספר אחד בביתכם, ובהפרש ניכר משאר מכשירי החשמל שלכם. אז מה אנו ממליצים לכם לעשות? ראשית, נסו להימנע מהפעלתו. למשל, במקרה והגעתם מזיעים לביתכם לאחר העבודה או לאחר פעילות ספורטיבית, ייתכן כי שטיפת פנים ושתיית כוס מים קרים יחסכו מכם כליל את הצורך בהפעלתו. זאת ועוד, ייתכן כי מאוורר יהווה תחליף ראוי לשימוש במזגן, במיוחד בימים אלו של מעבר בין עונות. ביצוע טיפול תקופתי גם עשוי להועיל לצריכת החשמל בביתכם: הקפידו לנקות את המסנן אחת לשלושה חודשים, והזמינו טכנאי פעם או פעמיים בשנה לביצוע טיפול מכני.

 

טיפ מספר 3 – בשביל מה המציאו את הטיימר?

אין צורך להכביר מילים לאחר שקראתם את כותרת הטיפ. במידה ואתם משתייכים לאלו הנוטים להירדם מול הטלוויזיה, כדאי שתשימו לב לקיומו של הטיימר העשוי להיות שימושי מאוד עבורכם. הסיבה לכך היא, שבאמצעותו תוכלו להגביל את פעילות המכשיר החשמלי, בין אם מדובר בטלוויזיה, במזגן, או בכל מכשיר אחר שאין לכם בו צורך בעת שנתכם הערבה.

 

טיפ מספר 4 – שימו לב לשעות השימוש במכשירים החשמליים

לאלו מכם שאינם יודעים, קיים הבדל במחירי החשמל בין שעות היום השונות, אשר נובע מרמת הביקוש אליו בזמן נתון. באופן כללי, שעות הצהריים הם היקרות ביותר, ובאופן זה שימוש במזגן ביום קיץ חם יעלה לכם יותר בשעה שתיים עשרה בצהריים מאשר בשעה שמונה בערב (תחת הנחה כי באותו יום שעות הצהריים חמות יותר מאשר שעות הערב). זאת ועוד, שתיים בצהריים נחשבת לשעת שיא הצריכה – ומחירה לרוב יהיה היקר ביותר.

 

חשבון החשמל והשעות שלכם
מסתבר שגם לשעות במהלך היממה יש השפעה על חשבון החשמל

 

טיפ מספר 5 – התקינו עמעם לאור

התאמה וויסות עוצמת האור לרמה המתאימה לכם, מעבר לאפשרות של יצירת אווירה רומנטית בחדר, תאפשר לכם לווסת גם את רמת צריכת החשמל שלכם. דעו, כי ויסות קטן בעוצמת האור שלכם עתיד לחסוך לכם חשמל רב, וזאת עקב היותו משתנה מצטבר מטבעו.

 

טיפ מספר 6 – במידה ואתם מוכנים "להתפשר" על מיקרוגל, אז…

דעו כי אתם חוסכים כ-90% מצריכת החשמל במקרה ותשתמשו בו במקום בתנור. זאת ועוד, אפשרות הביניים, הכדאית גם היא יותר מהתנור אך קצת פחות מהמיקרוגל, היא שימוש בטוסטר אובן, וזאת כיוון שהוא קטן יותר ולכן מתחמם מהר יותר וצורך פחות חשמל.

 

 

טיפ מספר 7 – התקינו דוד שמש

לבטח כולכם תסכימו עם הקביעה שישראל היא מדינה חמה, לרבות העובדה כי כדור הארץ מתחמם משנה לשנה. אז, מדוע שלא תנצלו זאת לטובת שימור כיסכם? התקנת דוד שמש, אשר תבטל את הצורך בהפעלת דוד חשמלי בימים חמים, תחסוך לכם מאוד בצריכת החשמל. זאת ועוד, דעו כי בהתבסס על נתונים, השקעה בדוד שמש מחזירה עצמה לאחר תקופה של 3 עד 4 שנים.

 

טיפ מספר 8 – השתמשו נכון במכונת הכביסה, במייבש, ובמדיח הכלים

במידה ויש לכם אפשרות להפעיל את המכשירים הללו במצב של "חיסכון בחשמל", נמליץ לכם בחום לעשות זאת. כמו כן, הקפידו להפעיל מכשירים אלו רק כשהם מלאים (חבל לפזר ללא צורך למספר סיבובי עבודה), ורק בשעות הערב, שכפי שציינו בטיפ מספר 4, נחשבות לחסכוניות יותר באופן יחסי.

 

חשבון החשמל והכביסה שלכם
שימו לב שאתם משתמשים במוצרים במצב "חיסכון בחשמל"

 

טיפ מספר 9 – השתמשו בנורות חשמל יעילות

שימוש בתאורת לד (LED), או שימוש בנורות פלואורסנט קטנות, יוכל לסייע לכם לחסוך הרבה מאוד מסך צריכת החשמל החודשית שלכם. יחד עם זאת, ולמען בריאותכם, הקפידו לשמור על מרחק פיזי של כ-30 ס"מ מנורות אלו, וזאת במטרה שלא תספגו באופן רציף את הקרינה הנפלטת מהן.

 

טיפ מספר 10 – לא משתמשים? כבו את התאורה או את מכשירי החשמל

אם אתם יושבים בסלון, ובחדר השינה שלכם דולק האור שלא לצורך, כבו את התאורה. כמו כן, במידה ויש לכם מספר מכשירים אשר אינם בשימוש עת אתם יוצאים לעבודה או הולכים לישון, כדוגמת הטלוויזיה, הממיר והפלייסטיישן, חברו אותם למפצל, וכך יהיה לכם קל מאוד לנתקם מהחשמל במהירות. אותו רעיון רלוונטי גם לגבי הראוטר שלכם, אשר סביר להניח דולק בביתכם במשך 24 שעות ביממה, ומעבר לצריכת החשמל הרציפה, פולט גם קרינה אלקטרומגנטית.

 

 

טיפ מספר 11 – השתמשו בנפלאות הטכנולוגיה – השקיעו במכשירי חשמל חדשים

במידה ואתם מחזיקים בביתכם מכשירי חשמל ישנים, בדגש על הזוללן הראשי (המזגן), אנו ממליצים לכם לשדרג למכשירים חדשים יותר. אמנם ייתכן וזה ידרוש מכם השקעה כספית לא קטנה, אך אין חובה לעשות זאת בפעם אחת (תוכלו לעשות זאת בהדרגה ובתשלומים). בסופו של דבר, אם נביט על כל דבר "לגופו של מכשיר", נמצא כי בטווח הארוך משתלם לעשות זאת, כיוון שהמכשירים החדשים יודעים לנצל את החשמל בצורה חכמה יותר מאשר הישנים.

 

טיפ מספר 12 – טמפרטורות מכשירי חשמל בעלי גוף חימום

נסו לא לקבוע טמפרטורות מים גבוהות מכפי הצורך במכונת הכביסה שלכם, כיוון שחימום המים לבדו דורש כ-90% מצריכת החשמל הכוללת שלה. על בסיס אותו עיקרון, השתדלו לייבש את הכביסה שלכם בחוץ במקום במייבש. ולקראת סיום, נזכיר גם את מדיח הכלים: כיוון שגם גוף החימום שלו צורך המון חשמל, נמליץ לכם לבטל את אפשרות הייבוש, ובמקום זאת להשתמש באבקת מדיח להסרת הכתמים.

 

אז אלו היו שניים עשר הטיפים שלנו לחיסכון בצריכת החשמל, או אם תרצו, טיפים להקטנת חשבון החשמל החודשי שלכם. קו מנחה לחיסכון הוא מודעות מתמשכת לעניין הצריכה במטרה "לחתוך" אחוז ניכר מחשבון החשמל החודשי שלכם. זאת ועוד, העבירו את רמת המודעות הזו גם לילדיכם, הרי אחרי הכל, מדובר בחלק אינטגרלי מהתנהלות כלכלית נבונה.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme