רוצים להצליח? 10 דברים שאסור לעשות במהלך חופשת החג

מורן בלסר5 דקות קריאה
המצליחים ביותר מבלים כך את חופשת החג שלהם
שתף:

חיכיתם להם, ספרתם את הימים ואתם כבר מכינים טבלת יאוש חדשה עד החגים הבאים. אלא שדווקא עכשיו, כשאתם עומדים לבלות רחוק מהמשרד, מהמיילים ומרשימת המטלות האינסופית שלכם, יש כמה טעויות שכדאי מאוד להימנע מהן. אלו הן הטעויות האנשים הלא-מאוד-מוצלחים במהלך החופשת החג, אלה שעשויים לבזבז את הזמן והאנרגיות במקומות הלא נכונים.

 

1 – אל תשכחו את האנשים שאתם אוהבים

נכון, יש לכם ארוחת חג עם המון קלוריות ותפוחים בדבש, אבל אנשים רבים נעלמים מיד לאחר הארוחה מול הטלוויזיה, ואילו רק היו יכולים, היו יוצאים מהפיג'מה אחרי יום כיפור. אז הפעם, במקום מרתון "משחקי הכס" נסו לפנות את הזמן כדי לבלות עם אנשים שאתם אוהבים. אל תימנעו מאנשים ואל תישארו לבד בין ארבעת הקירות, גם אם הרעיון הזה קוסם לכם.

 

חופשת החג עם אנשים שאוהבים
נצלו את חופשת החג כדי לבלות עם האנשים שאתם אוהבים

 

2 – תפסיקו לחשוב על נושאים שמטרידים אתכם

קיבלתם ימי חופשה בתשלום, אתם זוכים לנוח וליהנות מזמן פנוי שאין לכם בדרך כלל. נצלו את הזמן כדי להתמקד בפעילויות כיפיות ומעניינות במקום לשקוע בעצבות, במה שחסר או בנושאים שמעוררים בכם מתח וחרדה. אנשים מצליחים מחפשים דרכים להיות שמחים יותר, לא עצובים יותר.

 

3 – תפסיקו לבזבז כסף סתם

בואו נודה בזה. אתם רובצים על הספה עם שאריות מארוחת החג עם המחשב הנייד לצדכם, ובלי לשים לב אתם מתפתים לקנות עוד צעצוע באיביי או עוד בגד חדש. זו דרך טובה מאוד לבזבז כסף, לרוקן את הארנק ולהגדיל את המינוס. במקום, אולי תנצלו את הזמן כדי לסדר את התקציב ולוודא שאתם עומדים במטרות שלכם.

 

4 – קבלו החלטות בריאות יותר

אם כבר הזכרנו את הרביצה על הספה ואת המרתון של הסדרה שלכם, איך אפשר בלי הנשנוש שמגיע בצד? אנשים שמבלים את ימי החופשה שלהם בצורה הזו בוודאי שאינם מתרגלים הרגלים בריאים, אלא להיפך. זה טבעי שתרצו לנוח יום שלם בלי לזוז, רק אל תהפכו את זה להרגל, ונסו לצמצם את משך הזמן שאתם מבלים בצורה הזו.

 

חופשת החג היא זמן טוב לכושר
חופשת החג היא הזדמנות טובה לחזור לכושר – במקום לרבוץ על הספה

 

5 – תפסיקו לעבוד מדי פעם

בין אם אתם שכירים שמכורים לעבודה או עצמאיים שלא יודעים מה הוא יום חופש, מומלץ להתרחק מהמיילים שלכם. זה מאוד מפתה לנצל את ימי החופשה כדי להשלים פערים ולנקות משימות, אבל זה גם מתכון בטוח שיכוון אתם לעבר שחיקה מהירה יותר. אם אין לכם ברירה והעומס גדול מדי, הגדירו לוח זמנים ברור לצורך העבודה, ובשאר הזמן – עשו משהו למען עצמכם.

 

 

6 – נסו גם לא לחשוב על עבודה

נכון, יותר גרוע לעבוד במהלך החג, אבל גם המחשבות הטורדניות על המשרד או על הפרויקט הגדול שלכם לא תורמות לכם אלא דווקא מזיקות. אתם אוהבים את העבודה וזו באמת בשורה נפלאה, אבל אם אתם חושבים עליה וזה מעורר בכם מתח וחרדה, כדאי שתמצאו דרכים טובות יותר להסיח את הדעת וליהנות מהזמן הפנוי שקיבלתם.

 

7 – אל תתעצלו בחג הזה

יש אנשים שאוהבים לנצל את ימי החג כדי לעשות את מה שהם ממש טובים בו: עצלנות. אלא שיש לכם בטח כמה פרויקטים אישיים שתרצו לקדם, מסידור הארון בחדר השינה, דרך טיפוח הגינה ועד לביקור אצל סבתא שלא ראיתם מאז פסח. לפני שלוש שנים. ככל שתנצלו את הזמן שלכם טוב יותר גם תרגישו טוב יותר, וכנראה גם תחייכו יותר כשתסמנו וי על עוד מטלה ברשימה.

 

חופשת החג היא לא זמן לעצלנים
חופשת החג היא מתכון בטוח לעצלנות אם לא תילחמו בה

 

8 – תתרחקו קצת מהרשתות החברתיות

עוד דרך להעביר את הזמן בלי לעשות שום דבר מועיל באמת היא לבחון את כל התמונות והפוסטים שהעלו החברים שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם, אולי גם להתעדכן בכל הציוצים שפספסתם בטוויטר. אנשים מצליחים לא מבלים שעות מול הרשתות החברתיות, הם נפרדים קצת מהמסכים, עושים ספורט, יוצאים לטייל או נהנים מערב מהנה עם חברים בבר המקומי.

 

 

9 – נצלו את חופשת החג כדי להיות הרפתקניים

אם אתם לא חובבי ספורט אקסטרים זה לא אומר שלא תוכלו לנצל את הזמן כדי לגלות מסעדה חדשה, לחזור לחוף הים אחרי תקופה ארוכה שבה לא היה לכם זמן אליו או לקרוא ספר שמחכה על המדף כבר שבועות עד שתתייחסו אליו. פעילות כזו היא בהחלט מרעננת יותר.

 

10 – עוד לא מאוחר לתכנן תכניות

גם אם אתם ספונטניים ומעדיפים לראות לאן החיים לוקחים אתכם, אולי תנסו דווקא לתכנן קצת יותר בחג הזה. אתם לא צריכים לקבוע לוחות זמנים נוקשים מדי, כמובן. לכל הפחות החליטו שבמהלך החג תצאו לסרט, תבקרו במסעדה ששמעתם עליה המון או תגיעו לביקור אצל החבר מבאר שבע שלא ראיתם מאז השחרור מהצבא. אתם כבר תמצאו את הזמן ואת הדרך לעשות את זה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme